Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla rytisee, kun Tehyn Millariikka Rytkönen ja Arto Satonen (kok) kohtaavat toisensa neuvottelupöydässä. Kumpi vie, kumpi vikisee?

Vierailija
24.03.2024 |

Suostuuko Millariikka palkka-aleen hoitajille ja palkkatason jäädyttämiseen sakkaavaan vientiin? Mitä luulette?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luulla mitään. Milla on jo kertonut ettei tehy tule suostumaan vientivetoiseen palkkamalliin ilman poikkeus mahdollisuutta. Tehy vaatii, että mallista voidaan poiketa tietyissä tilanteissa, kuten alan työvoimapula tai palkkatasa-arvo edistäminen. 

Niin on! Mutta silti vaan Satonen halusi Millariikan tähän mukaan nyt, vissiin että lähettää Rytkösen neuvottelemaan Elorannan kanssa ja sitten neuvottelee Rytkösen kanssa siitä mitä ovat neuvotelleet Elorannan kanssa Rytkösen kanssa. Semmoinen rikkinäinen puhelin muuvi, kyllä shakkimestari osaa.

Vierailija
42/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se punapääpiru ei kyllä ole sopua tekemässä yhtään missään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneeko Satonen Rytköstä perseeseen?

ap

Vierailija
44/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kuin laittaisi bensaa ja tikut mahdollisimman lähelle toisiaan. Himokapitalisti & turbokommari nokat vastakkain, tietäähän tuon lopputuloksen. Turbokommari päätyy puremaan ja raapimaan kapitalistia, samaan aikaan kun kapitalisti kolistelee turbokommarin päätä pöytään, lattiaan ja seiniin.

Vierailija
45/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kuin laittaisi bensaa ja tikut mahdollisimman lähelle toisiaan. Himokapitalisti & turbokommari nokat vastakkain, tietäähän tuon lopputuloksen. Turbokommari päätyy puremaan ja raapimaan kapitalistia, samaan aikaan kun kapitalisti kolistelee turbokommarin päätä pöytään, lattiaan ja seiniin.

Satonen pyysi tätä! Oikeasti meinaa että sopu tulee Millariikan kautta.

Vierailija
46/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrät rytkyy ja läski lotisee!

Vierailija
47/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrät rytkyy, aitaa kaatuu ja banjo soi!

Vierailija
48/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten ymmärtänyt väärin. Minä nimittäin luulin, että sen Rytkösen ja OAJ:n edustajan oli tarkoitus ruveta aukomaan koko työehtosolmua eikä vain neuvotella Satosen kanssa. Siis jonkinlainen välittäjärooli. Mut mä olin sitten väärässä!

Satonen meinaakin siis että Rytkönen ja kumppani edustajat kaikkia liittoja, ja menevät Satosen ja Orpon sanelupolitiikkaan mukaan!

AHA!

Niin siis jostain syystä Satonen nyt kuvittelee, että saisi Rytkösen ja OAJ:n edustajan vetoamaan SAK:hon puolestaan, vaikka Rytkönen on ihan selvästi sanonut, ettei Tehy suostu hallituksen lakimuutokseen vientivetoisesta palkkamallista, koska se asettaisi hoitajat pysyvään palkkakuoppaan. Rytkösen mukaan ainoa ratkaisu on neuvotteleminen. Satosen mukaan lakot ei ratkea nevottelemalla koskaan, vaan ainoa keino on puskea läpi hallituksen lakimuutokset sellaisenaan.

Vierailija
49/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, eihän Rytkönen ja Satonen mistään palkoista päätä.

Keskustelevat samoista asioista, kuin muutkin liitot ovat Satosen kanssa keskustelleet.

Ei tuollaisessa tapaamisessa mistään päätetä eikä mistään sovita.

Palkat ja työehdot sovitaan tess eli työehtosopimus neuvotteluissa.

Ap on näistä asioista ulkona kuin linnunpelätin

Itse olet pihalla. Hallitus haluaa sitoa palkkatason vientiin.

Hah, ja tällä hetkellä, ja pitkään tästä eteenpäin vienti on täysin kuralla. Tämäpä menee vielä yhden jos toisen nilkoille. Omiin muroihin on jo ku Stu, nyt valuu jo pitkin. 

Vierailija
50/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrät rytkyy!

Vierailija
51/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytkönen vie ja Arto ulisee.

Vierailija
52/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten ymmärtänyt väärin. Minä nimittäin luulin, että sen Rytkösen ja OAJ:n edustajan oli tarkoitus ruveta aukomaan koko työehtosolmua eikä vain neuvotella Satosen kanssa. Siis jonkinlainen välittäjärooli. Mut mä olin sitten väärässä!

Satonen meinaakin siis että Rytkönen ja kumppani edustajat kaikkia liittoja, ja menevät Satosen ja Orpon sanelupolitiikkaan mukaan!

AHA!

Urpo ja turbo voivat taas yhdessä yllättyä. Alahuuli lerpattaa turbolla ja urpo lähtee kaljalle. V...n käsinuket häpeäisivät mutta kun eivät osaa sitäkään.

Vierailija
53/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on painavia vaikuttajia.

Työmarkkinaosapuolten raskas sarja. Sumoa luvassa.

Ketterää kamppailua taas nähdään Elorannan ja Oksalan välillä.

Koominen höyhensarja taas käydään Ryydmanin ja Tuppuraisen välillä.

Vierailija
54/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Uskoisin, että toisin päin menee tämä matsi. Vähän käy Artsi sääliksi.

Vierailija
55/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on painavia vaikuttajia.

Työmarkkinaosapuolten raskas sarja. Sumoa luvassa.

Ketterää kamppailua taas nähdään Elorannan ja Oksalan välillä.

Koominen höyhensarja taas käydään Ryydmanin ja Tuppuraisen välillä.

😂😂😂

Vierailija
56/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullut, täydet kahelit taas soittelee suutaan täällä, illan viimeisllä minuuteilla.

Just ne paskapärstä luuserit, jotka ei työelämästä, vientoteollisuudesta eikä kandantaloudesta tiedä, eiväkä käsitä mitään.

Ne tyypit, jotka vaivoin osaavat oman nimensä kirjoittaa.

Hävetkää tyhmyttänne !

"Tyhmy" ehkä olen, mutta vientiteollisuuden palveluksessa koko työelämäni, kohta 25 vuotta. En silti näe mitään järkeä siinä, että työmarkkinaehdoista väännetään hallituksen kanssa.

Vierailija
57/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen on entinen grilliyrittäjä, sillä voi olla jemmassa joku herkkuburgeri, tai grillitassu, jolla voi yrittää lahjoa Millariikkaa.

Vierailija
58/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Uskoisin, että toisin päin menee tämä matsi. Vähän käy Artsi sääliksi.

Niin, artsi kun tykkää panna perseeseen

Vierailija
59/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekö Artsi herrasmiehenä Millariikan Hesburgeriin syömään, kuten oli vienyt Hesarin toimittajan?

Onkohan Artolla oma pöytä hesessä?

Kyllä. Jokaisessa Hesessä. Sekä ona ohituskaista autokaistalla. 

Vierailija
60/102 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Julkinen sektori tuottaa monenlaisia edullisia/ilmaisia palveluja kansalaisille.

Terveydenhoito ja koulutus muun muassa.

Ajattelitko että näiden alojen (nais)ammattilaiset eivät tarvitse rahaa elääkseen.

Ei vientisektori( josta eurot tulee) toimisi ilman julkista sektoria, saati yhteiskunta.

Se olisi niinkuin yhteenhiileen puhallettava että kaikilla menisi suht hyvin.

Ainahan sitä voi toki muuttaa jenkkeihin jos ihannoi sellaista yhteiskuntaa jossa ei välitetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi