Miksi ihmiset eivät syö kylässä/juhlissa, vaikka..?
Etukäteen kertoo ihan suoraan, että syötävää on luvassa?
"Kiva, kun tulette huomenna kylään. Meillä on tarjolla kahvin kanssa suolaista piirakkaa, suklaaleivoksia ja keksejä. Huomiseen! :)"
"Tervetuloa Isla-Oliverin syntymäpäiväjuhliin! Synttärikahveilla on tarjolla suolaista ja makeaa."
Ei ole kerta eikä kaksi, kun vieraat ovat juhlissa/kylässä syöneet todella kevyesti. Osa on jopa kertonut, että kävi kylään tullessa noin tuntia aiemmin syömässä. Jos kyläpaikassa on luvassa syötävää ja asia on kerrottu etukäteen, niin miksi sitä ei syödä?
Kommentit (110)
Itsevalmistetut ruuvat eivät ole välttämättä hygieenisiä, varsinkin jos lapset ovat olleet avustamassa kokkailussa. En todellakaan syö, otan omat eväät mukaan.
En syö jos en tiedä mitä aineksia on käytetty. Enkä jaksa alkaa kyselemään ja selvittelemään mitä kaikki sisältää. Otan vain sellaista mistä tiedän varmasti että voin syödä.
Viimeksi löytyi yksi piirakka mitä uskalsin syödä. En kylläkään olisi halunnut sitä, mutta söin nyt kuitenkin kun oli nälkä.
Useimmiten olen ihan tyytyväinen ilman syötäviä.
Onko ruuasta ja syömisestä tullut kuin uusi uskonto? Se mitä ja miten syön, on niin tärkeää ja erikoista, että siitä täytyy kertoa ja muistaa mainita kaikille vähänväliä. Muuten olisin vähemmän tärkeä ja tavallinen.
Kyllä meillä vieraat syö aina todella runsaasti tarjottavia. Vaikka meillä tarjotaan kaiken lisäksi kauhistuttavia munattomia ja maidottomia tuotteita. Hyvin näkyy maistuvan. Oli sitten lastenjuhlat tai aikuisten.
Kaikki nirsot ja epäluuloiset ovat osuneet tähän ketjuun. En ole koskaan tuohon törmännyt. Aina on kaikille tarjottavat kelvanneet, olen sitten ollut emäntänä tai vieraana.
Mitä ihmettä? Tarjottavat loppuvat minulla aina, ellen erikseen jätä osaa syrjään. Ja voin sanoa, että olen enemmän on enemmän -ihmisiä, eli ruokaa on runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki olemme jatkuvasti herkkujen ympäröimiä. En halua vähän väliä olla herkuttelemassa kaikella korkeakalorisella ruualla, joka harvoin edes on erityisen hyvää.
Me kaikki? En minä ainakaan ole. Juhlissa kyllä herkuttelen hyvällä omatunnolla ja kunnolla! Enkä mieti mitään v***n kaloreita. Ja kyllä, olen normaalipainoinen ihminen.
Itse voin myös ihan hyvin juhlissa herkutella! Olen hoikka ja hoikkana haluan pysyä (ja kyllä joudun miettimään syömisiäni näin 40vuotiaana, vaikka treenaankin), mutta ei niitä juhlia nyt joka viikko ole! Silloin tällöin juhlissa herkuttelu ei todellakaan keikuta sitä vaakaa mihinkään suuntaan. Jo on ankea elämä, jos ei voi edes kakkupalaa pari kertaa vuodessa syödä. Eri asia toki jos on vaikka diabetes tms. sairaus jonka vuoksi haluaa kieltäytyä. Mutta ketään ei LIHOTA se, että syö juhlissa herkkuja. Kyllä se on ihan kaikki muu mitä napaansa vetää.
En halua tulla kipeäksi siitä mitä syön. Joo, se on minulle tärkeää anteeksi vaan. Ja tuskin kukaan haluaa juhliinsa ambulanssia soitella. En valita vaikka tarjottavat ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
En halua tulla kipeäksi siitä mitä syön. Joo, se on minulle tärkeää anteeksi vaan. Ja tuskin kukaan haluaa juhliinsa ambulanssia soitella. En valita vaikka tarjottavat ei sovi.
Ja lisään vielä että eiköhän kaikissa juhlissa kuitenkin niitä syöjiäkin riitä. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan.
En kutsuisi kekkereihini ihmisiä, jotka kyyläävät hygieniatasoja (!), jauhavat allergioistaan, rajoitteistaan ja suolistovaivoistaan ynnä tavastaan syödä vain kellontarkasti määrättyinä aikoina. Eivät tikullakaan koske tarjottaviin, kun ovat niin erityisiä. Mitä iloa tuollaisesta sakista on kellekään?