Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisitteko lapsenne syntyvän joulukuussa vai tammikuussa?

Vierailija
24.03.2024 |

Jos laskettu aika olisi joulu-tammikuussa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt joulukuussa ja harmitti aina olla porukan nuorin ja täyttää vuosia vikana.

Aloitin koulun 6-vuotiaana,hyvin meni koulu aina.

Vierailija
82/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ymmärrä keskustelijan 77 purkausta, tai mihin se liittyy. Mutta kaikkea hyvää hänelle.

Tässähän minä olen taas enkä nyt ymmärrä tätä sinun jatkuvaa suivaantumistasi jokaiseen kommenttiini. Mikä on tämä sinun ongelmasi? Sinä voit kertoa sen minulle kyllä. Kiinnostaisiko sinua lisäksi ehkä tietää kuka minä olen? Uskon että se varmasti kiinnostaisi aika paljon mutta en viitsi itseäni hehkuttaa täällä nimelläni kuitenkaan. Pyytäisin kuitenkin asiallista käyttäytymistä, olemme tärkeiden asioiden äärellä. Enkä minä nyt niin mieltäni pahoittanut siitä tammikuisten ylentämisestä sillä minullakin on älykäs tammipoika itsellänikin josta olen kyllä äärimmäisen ylpeä kuten varmasti jokainen on ylpeä omasta lapsestansa oli syntynyt sitten missä kuussa tai maassa tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syntynyt joulukuussa ja harmitti aina olla porukan nuorin ja täyttää vuosia vikana.

Aloitin koulun 6-vuotiaana,hyvin meni koulu aina.

Hienoa kuulla! Yleisesti pärjääminen on ollutkin hyvää. Meitä on jokaiseen lähtöön mutta saavuttelemme myös elämässä erilasia päämääriäkin joten jokaiselle on oma paikkansa. 

Vierailija
84/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 80: onpas hienoa, että sinäkin ymmärrät, että olemme samaa mieltä itse asiasta, eli siitä että koulun aloituksen lykkäämistarve kuten jokaisen lapsen kehitys ylipäätään, on yksilöllinen asia ja monen tekijän summa. Yksi näistä tekijöistä sitten on lapsen kalenteri-ikä.

En kyllä ymmärrä, miksi sinulle on tärkeää korostaa, kuinka minä olen väärässä, ja sinä oikeassa. Mutta itsetuntoni kyllä kestää sen. Mukavaa jatkoa, ja hyvä että asia tuli selväksi.

Vierailija
85/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa, niin pääsee sitten aikaisemmin eläkkeelle.

Koulussa on niin helppoa, ettei mitään ikäetua tarvitse.

Vierailija
86/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ymmärrä keskustelijan 77 purkausta, tai mihin se liittyy. Mutta kaikkea hyvää hänelle.

Tässähän minä olen taas enkä nyt ymmärrä tätä sinun jatkuvaa suivaantumistasi jokaiseen kommenttiini. Mikä on tämä sinun ongelmasi? Sinä voit kertoa sen minulle kyllä. Kiinnostaisiko sinua lisäksi ehkä tietää kuka minä olen? Uskon että se varmasti kiinnostaisi aika paljon mutta en viitsi itseäni hehkuttaa täällä nimelläni kuitenkaan. Pyytäisin kuitenkin asiallista käyttäytymistä, olemme tärkeiden asioiden äärellä. Enkä minä nyt niin mieltäni pahoittanut siitä tammikuisten ylentämisestä sillä minullakin on älykäs tammipoika itsellänikin josta olen kyllä äärimmäisen ylpeä kuten varmasti jokainen on ylpeä omasta lapsestansa oli syntynyt sitten missä kuussa tai maassa tahansa.

Olen lämpimästi samaa mieltä: parempi että pidät nimesi omana tietonasi.

Vierailija
87/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju kaikin puolin. 😊

Vierailija
88/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tierysti tammikuussa. Voi viettää pidemmän lapsuuden ennen koulun alkua ja pääsee kuitenkin eläkkeelle lähes vuotta aiemmin kuin joulukuussa syntyneet. 

Vierailija
89/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kukaan ei tajuaisi, että loppuvuoden lasta voi pitää halutessaan kaksi vuotta eskarissa, jolloin hän on se, joka on muita vanhempi.

Me teimme juuri näin. Poika on syntynyt ihan joulukuun lopussa ja on ruumiinrakenteeltaankin siro ja pienikokoinen. Meni eskariin viisi ja puolivuotiaana, ja alusta asti koimme, että päiväkoti olisi vielä ollut oikeampi paikka. Lapsi oli vielä aivan selkeästi leikki-ikäinen pikkuinen.

Ihan läpihuutojuttu eskariin toiseksi vuodeksi jääminen ei ollut (piti käydä psykologin tutkimukset ja istua palaverit), mutta toivettamme onneksi kuultiin, ja lapsi sai jäädä toiseksi vuodeksi eskariin. Nyt hän on jo taidoiltaan ja olemukseltaan selkeästi eskarilainen, ja ikäeroa parhaisiin eskarikavereihin on 1-3 kuukautta. Ratkaisu oli ehdottomasti oikea. Jatkossa poika on mitä todennäköisimmin luokkansa vanhin (muutamilla päivillä vanhempi kuin mahdollisesti tammikuun alussa syntynyt luokkakaveri), mutta enpä usko, että asiat ovat hänelle sen helpompia kuin muillekaan, koska oppii hieman hitaammin kun moni muu.

Vierailija
90/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut pärjää aina, oli sitten luokkansa pienin tai suurin. Jos taas äo on luokkaa 95-105 voi kuukausien optimoinnilla olla merkitystäkin. Sääliksi tosin käy lasta kenen elämän menestyksen leipominen aloitetaan jo siittämishetkellä.

Vierailija
91/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos lapsi olisi turvassa syntyessään vähän aiemmin, silloin mieluummin silloin. Tai jos olisi parempi että on kohdussa pidempään, mieluummin silloin.

Oma lapseni syntyi tammikuussa ennen laskettua aikaa ja olen tyytyväinen. Ei joudu kirimään luokalla.

Vierailija
92/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa. Alkuvuodesta syntyneillä on etulyöntiasema ensimmäisillä luokilla koulussa, kun ovat kehityksessä pidemmällä.

Riippuu lapsesta. Oma lapseni on syntynyt tammikuun alkupuolella ja koulussa on aina ollut keskiverto.

Mutta jos olisi syntynyt joulukuussa, olisi selvästi keskivertoa jäljessä samoilla lahjoilla.

Vierailija
93/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulukuu olisi parempi. Oma lapsi syntyi marraskuun puolivälissä ja olihan siitä etua, ettei tarvinnut odottaa kouluunpääsyä niin pitkään. Ja joo, tiedän että voi myös aloittaa 6-vuotiaana tai mennä suoraan tokalle, mutta silti. Tämä oli hyvä, pääsi ajoissa kouluun ilman mitään erityisjärjestelyjä. Ja korkeakouluopinnotkin pääsi aloittamaan ennen kuin täytti 18, joten sai nopean startin opintoihin ja työelämään.

Ei sillä oikeasti ole väliä, mihin vuodenaikaan syntyy. Koulusta voi aina hypätä luokan tai kaksi yli, jos opetus etenee liian hitaasti omiin kykyihin nähden.

Vierailija
94/99 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tammikuussa, vaikka sekä tammi-, että joulukuussa syntyneet lapseni ovat olleet luokkansa priimuksia. Etevät kyllä erottuvat, vaikka olisivat muita nuorempiakin, mutta tietenkin lähes vuoden ikäero on merkittävä lasten kehityksessä.

Tokikaan myöhemmässä iässä ei enää ole merkitystä.

Vierailija
95/99 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäisin vauvan 31.12. yöllä ja olisi vaikka just viisi minuuttia aikaa siihen että vuosi vaihtuu niin todellakin sanoisin kätilöille että merkatkaa syntyneeksi seuraavan vuoden puolelle! :D

Ei merkata.

Miksi ei merkattaisi jos se kerran on vauvan äidille tärkeä toive ja syntymä menee noin lähelle vuoden vaihtumista? Jos kätilö ei suostu vaan merkkaakin 31.12. eikä sitä 1.1. niin millä keinoin myöhemmin tuo olisi mahdollista korjata niin että lapsen passiin ja tietoihin saadaan haluttu syntymäpäivä?

Vierailija
96/99 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! 

Vierailija
97/99 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäisin vauvan 31.12. yöllä ja olisi vaikka just viisi minuuttia aikaa siihen että vuosi vaihtuu niin todellakin sanoisin kätilöille että merkatkaa syntyneeksi seuraavan vuoden puolelle! :D

Ei merkata.

Kyllä merkataan, jos äiti niin vaatii! Pitää miettiä, onko lapsen etu todellakin kantaa syntymäpäivää 31.12, varsinkin jos liippaa noin lähelle vuoden vaihtumista!

Vierailija
98/99 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kukaan ei tajuaisi, että loppuvuoden lasta voi pitää halutessaan kaksi vuotta eskarissa, jolloin hän on se, joka on muita vanhempi.

Ei se ihan haluamisesta riipu. Lapsi siirretään eskarista kouluun, jos ammattilaiset katsovat hänen pärjäävän. Itselläni oli marraskuun vauva, ja täytyy kyllä sanoa että vakavasti harkitsin aikoinani, että yritys olisi lopetettu pariksi kuukaudeksi, jotta saataisiin alkuvuoden lapsi. No hienosti hänellä menee, mutta silti on usein porukan pienin ja lapsellisin. Jonkunhan se täytyy olla tietysti.

Vierailija
99/99 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synttäri joulukuussa ja tuntuu että parempi mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän