Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö siskonmakkarakeittoa? Jos niin milloin viimeksi?

Vierailija
24.03.2024 |

Minä tein eilen ja syödään sitä nyt vielä tänään ja huomenna. Olen tykännyt lapsesta asti, kun äiti laittoi. Mieheni kodissa kyseistä keittoa ei oltu kuulemma ikinä syöty. Mutta mun kanssa on tottunut ja tykkää kyllä. Yleensä teen arkena, mutta tällä kertaa näin vkl.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söin varmaan 5 vuotta sitten ja silloinki noukin ne halvatun makkarat sieltä pois.

Oletko 4-vuotias?

En onneksi enää. Nyt voin itse päättää mitä syön ja mitä en syö. Lapsena piti syödä kaikki mitä vanhemmat määräsi.

Vierailija
62/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkara on sian halvimmat osat jauhettuna äärimmäisen voimakkailla myllyillä sileäksi massaksi. En ikinä söisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, olen nykyisin kasvissyöjä. Kouluaikoina tämä oli ainoa inhokkiruokani, kai sen jotenkin sain alas, mutta sen jälkeen en ole syönyt. 

Vierailija
64/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri sisko?

Raholan syötävät sanat: Nimi tulee ruotsin sanasta siskonkorv, muinoin susiskon, joka taas tulee vanhan saksan sanan sausischen kautta ranskan  sanasta  saucisse. Ranskan kielen sana saucisse on puolestaan ruokamakkaran yleisnimi.

Vierailija
65/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmästä siskonmakkarakeitosta on hieman aikaa, sillä olen siirtynyt kanakeittoihin.

Viimeisin kokeilu tätä mukaillen, eli voissa paistettua sipulia, porkkanaa ja varsiselleriä esim. lidlistä ostetun maustamattoman broilerin kanssa.

https://theforkedspoon.com/chicken-soup-recipe/

Vierailija
66/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta ostin alennuksesta Wigrenin siskonmakkaroita. Ne oli täysin valmiita, ei tarvinnut edes lypsää. En tiennyt että niitä saa niin valmiina. Keiton tein ja hyvää oli. Miehen kans syötiin koko kattila tyhjäksi, röyh. 

Vierailija
67/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tehdäänkö siskonmakkarasoppa leikkailemalla vai puristelemalla ??

Vierailija
68/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis tehdäänkö siskonmakkarasoppa leikkailemalla vai puristelemalla ??

Puristetaan palleroita suoraan pannulle/kattilaan, riippuen siitä mitä ruokaa on kokkaamassa.

Vierailija
69/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta ostin alennuksesta Wigrenin siskonmakkaroita. Ne oli täysin valmiita, ei tarvinnut edes lypsää. En tiennyt että niitä saa niin valmiina. Keiton tein ja hyvää oli. Miehen kans syötiin koko kattila tyhjäksi, röyh. 

Mä näin joku aika sitten kanssa ekaa kertaa noita Wigrenin valmiita pyörylöitä. Helpoksi tehty ruoan laitto.

Vierailija
70/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan vain sen yhden paketin Lidlin tarjouksesta, koska mun kokemuksen mukaan siskonmakkaran rakenne kärsii pakastettuna.

Eikä kärsi. Höpöpuhetta.

Tuotteella on useampia valmistajia. Ainakin kaksi valmistajaa -- mukaan lukien se, jonka raakamakkaraa Lidl myy -- ei suosittele pakkauksen pakastamista.

Mutta mitäpä ne tietäisivät.

Valmiin keiton voinee pakastaa siinä missä minkä tahansa muunkin sopan.

Vierailija
71/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siskoa. Joten en syö.

Vierailija
72/80 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siskoa. Joten en syö.

Hehheh.

Vierailija
73/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö. Siskonmakkarakeitto ja kesäkeitto jää syömättä. Maku ei miellytä.

Sama täällä. Syömättä jää. Onneksi kotonakaan ei koskaan äiti kokannut niitä, ei tainnut itsekään pitää niistä. Koulussa alaluokilla oli pakko syödä, mitä tarjottiin. Yhden kerran jäin yksin ruokalaan yökkimään kaalikeittoa, pyysin keittiöstä toisen lasin maitoa, ei onnistunut. Lopulta opettaja tuli hakemaan tunnille hätääntyneenä, minne olin kadonnut. Sen jälkeen sain vapautuksen kaaliruoista.

Vierailija
74/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus 1974-76.  En tarkkaan muista.

Vierailija
75/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin joskus 1974-76.  En tarkkaan muista.

Ohhoh, eikö olisi jo korkea aika pyöräyttää kattilallinen?

Vierailija
76/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en ole koskaan syönyt. Pari kuukautta sitten ostin Pirkka-metwurstia ja olen aivan varma, että siinä oli jotain vikaa. Se oli todella vetelää ja valkoista rasvaa näkyi paljon, oli prosessista jotenkin tingitty, että paino ei laske. Sain vatsakipuja ja mitään muuta erilaista en ollut syönyt. Sitten tuli uutisiin E-hepatiitti, olisi ollut minullakin, en ole käynyt lääkärissä ja turhaa kai vatsataudin takia on edes yrittää päästä lääkäriin ellei ole Halonen.

Tästä tein sen päätöksen etten osta enää yhtään makkaraa tai leikkelettä. Päätös on sitten linjassa valistajien kanssa, ei tule ylimääräistä rasvaa ja suolaa.

Vierailija
77/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin ellei olisi hinta lähes tuplaantunut siskonmakkaroissa. Pariin vuoteen siis en ole niitä ostanut, pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
78/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme. Omalta kohdaltani voin sanoa syöneeni sitä viimeksi reilu viikko sitten.

Vierailija
79/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein siskonmakkarakeittoa, syödään vielä tänäänkin sitä. Teen noin kerran kuukaudessa siskonmakkarakeittoa, on hyvää!

Vierailija
80/80 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskonmakkara on sian halvimmat osat jauhettuna äärimmäisen voimakkailla myllyillä sileäksi massaksi. En ikinä söisi. 

Juu. Tätä myös ihmettelin ja miksi jotkut ovat kiihkolla tämän keiton perässä. Jauhonakkia kuorettomana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan