Syöttekö siskonmakkarakeittoa? Jos niin milloin viimeksi?
Minä tein eilen ja syödään sitä nyt vielä tänään ja huomenna. Olen tykännyt lapsesta asti, kun äiti laittoi. Mieheni kodissa kyseistä keittoa ei oltu kuulemma ikinä syöty. Mutta mun kanssa on tottunut ja tykkää kyllä. Yleensä teen arkena, mutta tällä kertaa näin vkl.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan vain sen yhden paketin Lidlin tarjouksesta, koska mun kokemuksen mukaan siskonmakkaran rakenne kärsii pakastettuna.
Eikä kärsi. Höpöpuhetta.
Hyvä keitto. Paljon perunaa ja keitto juureksia mukaan. Njam!
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi olisi veljenmakkarakeitto, eikö siitä tulisi mieleen liikaa asioita, eikä se menisi alas. Miksi juuri sisko? Entä täti tai mumma.
Nimi ei tarkoita oikeasti siskoa, googlella löytyy enemmän
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkarakastike on kyllä hyvää myös. Olen muutaman kerran tehnyt ja tosi maukasta tuli.
Mitä siihen kastikkeeseen tulee? Niiden siskonmakkaroiden lisäksi tarkoitan?
Teen aina kun on tarjouksessa. On mun lempikeitto ja mun tekemääni on hyvää. Pitää maustaa kunnolla; 3 laakerinlehteä ja 15 maustepippuria ja 1 pilkottu sipuli liemeen ja keittojuureksia 2 pussia ja 2 knorr lihalientä. Ja vähän aromattia liemeen. Ja 2 pakettia siskonmakkaroita 5 litran kattilaan ja isoja perunoita 6-7 kpl Tulee tosi hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan vain sen yhden paketin Lidlin tarjouksesta, koska mun kokemuksen mukaan siskonmakkaran rakenne kärsii pakastettuna.
Eikä kärsi. Höpöpuhetta.
Ei ole höpöpuhetta vaan oma kokemus. Se oli pakastettuna selkeästi rakeisempaa. Mutta maku oli hyvä kyllä, ei siinä ollut moittimista.
imi tulee ruotsin sanasta siskonkorv, joka tulee vanhasta saksan sanasta sausischen, ja se puolestaan ranskan sanasta saucisse.
Vierailija kirjoitti:
Teen mielummin jauhelihakeittoa. Ja porkkanasosekeitto on myös hyvää.
Sitähän tässä kysyttiin...
Perjantaina tein, pitkästä aikaa. Varmaan puoli vuotta mennyt edellisestä kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta teen joka 2.kerta keiton ja joka 2.kerta kastikkeen. Olen tarkka mitä siskonmakkaraa käytän, vain 1 kotimainen kelpaa.
Maussa on eroja niissä.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Siskonmakkarakeitto ja kesäkeitto jää syömättä. Maku ei miellytä.
Kyllä rupeaisi sinullekin ronkeli maistumaan, kun muuta ruokaa ei olisi.
En syö. Muistuttaa niin elävästi erästä toista lötköä, inhottaa!
Vierailija kirjoitti:
imi tulee ruotsin sanasta siskonkorv, joka tulee vanhasta saksan sanasta sausischen, ja se puolestaan ranskan sanasta saucisse.
👍
Vierailija kirjoitti:
En syö siskonsammakkokeittoa.
Koulussa käytettiin tuota nimeä, koska ne vihertävät makkarat, jotka lilluivat siinä pinnalla muistuttivat sammakoita.
Maanantaina tein viimeksi. Tulee muuten parempaa, kun pakastaa ne, kuorii vähän kohmeisena ja paistaa ennen kattilaan heittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi olisi veljenmakkarakeitto, eikö siitä tulisi mieleen liikaa asioita, eikä se menisi alas. Miksi juuri sisko? Entä täti tai mumma.
Nimi ei tarkoita oikeasti siskoa, googlella löytyy enemmän
No meille muille tarkoittaa. Virallinen selitys olkoot muu.
Onko kukaan ostanut kanasta tehtyä siskonmakkaraa https://www.wursti.fi/tuotteet/makkarat/broiler-siskonmakkara/?
En itse syö possua lainkaan, niin tuota pitäis varmaan kokeilla. Ainakin mainostavat hyvin 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen mielummin jauhelihakeittoa. Ja porkkanasosekeitto on myös hyvää.
Sitähän tässä kysyttiin...
;)
Siskonmakkarakastike on kyllä hyvää myös. Olen muutaman kerran tehnyt ja tosi maukasta tuli.