Onko täällä muita asuntoonsa sulkeutuneita?
Kaipailisin jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta. Onko täällä muita liikuntarajoitteisia tai muussa elämäntilanteessa olevia jotka eivät pääse liikkumaan asunnosta vapaasti ulos? Tai voihan sitä olla asuntoonsa sulkeutunut esim. mielenterveysongelmien vuoksi. Miten teidän päivät menee? Kuinka kauan olet ollut tilanteessasi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kotiin suljettuna tällä hetkellä koska syöpähoidot alentavat vastustuskykyä. On todella tylsää, haluaisin ulos! Olen kokkaillut pitkän kaavan mukaan herkkuja ja tehnyt hieman käsitöitä. Ja nukun paljon kun hoidot myös väsyttävät.
Ei kai ulkona luonnossa ole muutakuin hyväksi.Eihän siellä mikään hyökkää immuniteettia vastaan.
Veikkaan, että hän asuu kerrostalossa keskellä isoa kaupunkia. Tuskin pääsee luontoon ilman altistumista ihmispöpöille.
Maha niin huonossa kunnossa ollut pari kuukautta että ei ole kiinnostanut paljon missään liikkua. Vtuttaa ja masentaa. Töitä teen kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin ymmärtää miksi palsta on katkeraa ulinaa ja kiusaamista täynnä. Pahoinvoivat syrjäytyneet levittämässä negatiivista paskaansa.
Päinvastoin ,olen onnellinen ja yritän aina kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Maha niin huonossa kunnossa ollut pari kuukautta että ei ole kiinnostanut paljon missään liikkua. Vtuttaa ja masentaa. Töitä teen kotoa käsin.
Onko paranemista odotettavissa kohta?
Terveyssyyt ymmärrän, mutta sitä en ymmärrä kuinka joku animerunkkari vain istuu sisällä tai mt-sairas ei uskalla mennä ulos. Terapiaan nuo kaksi jälkimmäistä. M25
Nuorempana 14 vuotta sitten oli sellainen vaihe, kun kävin vain lähikaupassa joka viides päivä, kun asunnosta poistuminen tuntui psyykkisesti vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti sairas ja ollut vuodepotilaana jo kolme vuotta. En pääse edes pyörätuolilla ulos, koska en pysty kannattelemaan niskaani. Antaisin mitä vaan, että saisin terveyden ja liikuntakyvyn takaisin. Ennen harrastin mm. kestävyysjuoksua.
Miten tilanne on kehittynyt, alaspäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kotiin suljettuna tällä hetkellä koska syöpähoidot alentavat vastustuskykyä. On todella tylsää, haluaisin ulos! Olen kokkaillut pitkän kaavan mukaan herkkuja ja tehnyt hieman käsitöitä. Ja nukun paljon kun hoidot myös väsyttävät.
Ei kai ulkona luonnossa ole muutakuin hyväksi.Eihän siellä mikään hyökkää immuniteettia vastaan.
Jos on tarpeeksi vahvat kemot niin ei ole asiaa ulos. Aivan tavalliset bakteerit jotka normaalisti eivät mitenkään haittaisi saattavat olla hengenvaarallisia kun vastustuskyky on riittävästi alentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarpeeksi vahvat kemot niin ei ole asiaa ulos. Aivan tavalliset bakteerit jotka normaalisti eivät mitenkään haittaisi saattavat olla hengenvaarallisia kun vastustuskyky on riittävästi alentunut.
Vahvista kuitenkin auringonvalolla ja D-vit.
Vierailija kirjoitti:
Terveyssyyt ymmärrän, mutta sitä en ymmärrä kuinka joku animerunkkari vain istuu sisällä tai mt-sairas ei uskalla mennä ulos. Terapiaan nuo kaksi jälkimmäistä. M25
Oli niin reipas vinkki, että paranin oitis!1 Kiitti, M25. Huomaa kyllä, että kun ihmisellä alkaa olla tuota ikää, niin viisautta selvästikin karttuu !1
Tällä hetkellä koska kipeänä. Ehkä viikolla vielä paranee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvista kuitenkin auringonvalolla ja D-vit.
Kemoista riippuen auringossa oleilu saattaa olla haitallista kun iho on haurastuneessa tilassa. Lääkärit kyllä määräävät vitamiinia jos sille tarvetta on. Minä syöpähoitojen aikana tai kuukausia niiden jälkeenkään saanut olla auringossa.
Kyllä olen. Yläkerrassa asuu vaan pahemmanluokan kantaastuja ja ikuinen huonekalujensiirtelijä, joten ei saa olla rauhassa kotonakaan.
Psykoosit on tulilla 🔥 Joten pysyn sisällä. Kerran viikossa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla mahdollisuutta muuttaa esteettömään asuntoon?
Joo haluaisin saunan ja raputtoman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosit on tulilla 🔥 Joten pysyn sisällä. Kerran viikossa kaupassa.
Käy joka päivä ulkoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla mahdollisuutta muuttaa esteettömään asuntoon?
Joo haluaisin saunan ja raputtoman asunnon.
Voisitteko järjestää mulle?
Nelisen vuotta. Muutin tässä välissä, joten seinät sentään ovat vaihtuneet.