Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinne kauppaan pitää ängetä koko lapsikatraan kansssa

Vierailija
24.03.2024 |

Lasten tahmaiset kädet on vuoroin nenässä vuoroin irtokarkkilaatikoiden sisällä. Juostaan hippaa hyllyjen välissä niin, että vanhukset meinaa kaatua törmäileviin lapsukaisiin. Kassan päässä ollaan noukkimassa muiden asiakkaiden ostoksia. 

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jotenkin yksinhuoltajien tialnteen, mutta en pariskuntien tilannetta. Meillä mies meni aina lähipuistoon lasten kanssa, kun minä tein ostokset. Kärryillä roudasin tavarat autoon ja sitten hain porukat puistosta, kännyköitä ei ollut silloin. 

Pienet ostokset tehtiin fillarireisuilla.

Jumpon vieressä ei o leikkipuistoa. Ja kun lapsille esim. vaatteita ostaa, ei kauppa tykkää et ne vaatteet viedään sinne puistoon sovitettavaksi...

Vierailija
182/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän lapset todellakin osasi käyttäytyä kaupassa, vaikka en raahannut heitä Prisman viikon ruokaostoksille. No, vihaan itse kaupassa käyntiä niin paljon, että en kyllä olisi kestänyt koko jengiä kaupassa mukana, toinen kävi kaupassa ja toinen oli lasten kanssa kotona. Ja kyllä me nyt kaupassa tietenkin käytiin, mutta ei mitään viikon ruokaostoksia tekemässä. Onneksi tämä keräily tuli prismaan :)

Enkä ole lapsivihamielinen yhtään, lähinnä mulla käy sääliksi lapset, jotka ovat selkeästi väsyneitä/kiukkuisia/turhautuneita kun isi ja äiti lappaa kärryyn tavaraa ja kaikilla on leukaperät kireenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä hyvin lapsivihamielinen maa, kuten tästäkin aloituksesta huomaa, mutta kaikki silti odottaa että niitä uusia veronmaksajia putkahtaa tyhjästä maksamaan eläkkeet ja terveydenhuollon.

Juuri näin. Muualla maailmassa lapset ovat tervetulleita mukaan lähes kaikkialle. Ravintolat mukaanlukien.

Kyllä se on ihan perusarkea lähteä kauppareissulle 2kk ikäisen vauvan ja kahden hieman isomman kanssa kun hankitaan yhdessä vkl sapuskat. Liian iso urakka miehelle yksin tehdä ostokset ja itselläni ei ajokorttia. Samalla käydään apteekissa ja haetaan koiranruokasäkki kyytiin.

T. Ison perheen mami Espoosta

Siinä onkin se ero, että niille ulkomaisille lapsille pidetään vielä jotain kuria. Suomalaislapset s

No on kurinpitoa ja kurinpitoa. Monissa kulttuureissa joo kasvatetaan ja lapset osaavat jossain tilanteissa olla näkymättömiä ja kuulumattomia luunappien pelossa. Ja kun ovat vanhemmista irrallaan, ovatkin sitten täysin rajattomia. Todella tiukka kuri aiheuttaa yleensä ongelmia sit jossain muualla. Tämän näkee mm. päiväkodeissa.

Vierailija
184/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä hyvin lapsivihamielinen maa, kuten tästäkin aloituksesta huomaa, mutta kaikki silti odottaa että niitä uusia veronmaksajia putkahtaa tyhjästä maksamaan eläkkeet ja terveydenhuollon.

Juuri näin. Muualla maailmassa lapset ovat tervetulleita mukaan lähes kaikkialle. Ravintolat mukaanlukien.

Kyllä se on ihan perusarkea lähteä kauppareissulle 2kk ikäisen vauvan ja kahden hieman isomman kanssa kun hankitaan yhdessä vkl sapuskat. Liian iso urakka miehelle yksin tehdä ostokset ja itselläni ei ajokorttia. Samalla käydään apteekissa ja haetaan koiranruokasäkki kyytiin.

T. Ison perheen mami Espoosta

Liian iso urakka miehelle tehdä ruokaostokset? :D :D :D Mitä mä just luin?

no onhan toi nyt ihan kohtuuton vaatimus! Ei ketään voi laittaa hoitamaan noin haastavaa tehtävää. Ja vielä yksin.

Vierailija
185/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla katsoin tyrmistyneenä kun äiti laittoi noin viisivuotiaan lapsen ostoskärryyn istumaan kurasaappaat päällä, siis koko kärryyn. Kiva sit seuraavan asiakkaan laittaa ruokaostoksia kärryyn jossa joku on istunut ulkokengillä, yäks. Mutta minäminäminä -asenne jyrää ja lapsille ei nykyään opeteta muiden huomioimista.

Eihän se kivaa ole, mutta eipähän tämä lapsi juoksentele ympäriinsä koskettelemassa kaikkea. 

Itse en koksaan laita kärryyn mitään ilman jotain suojaa. Ne kärryt ovat likaiset monesta muustakin syystä, kuin lasten kengistä.

Ikään kuin ei olisi muuta keinoa millä lasta voi estää juoksentelemasta ympäriinsä ja koskettelemasta kaikkea.

Vierailija
186/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Lapsettomat vapaamatkustajat!

Vierailija
187/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkäriin, apteekkiin, kampaajalle mennä koko porukan kanssa, lapset ovat hoidossa tai toisen vanhemman kanssa.

Jos on yksinhuoltaja ja ei ole varaa maksaa hoitajaa aina kun käy kaupassa?

Vierailija
188/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla katsoin tyrmistyneenä kun äiti laittoi noin viisivuotiaan lapsen ostoskärryyn istumaan kurasaappaat päällä, siis koko kärryyn. Kiva sit seuraavan asiakkaan laittaa ruokaostoksia kärryyn jossa joku on istunut ulkokengillä, yäks. Mutta minäminäminä -asenne jyrää ja lapsille ei nykyään opeteta muiden huomioimista.

Todella ihan vaarallista. Taannoinmolilehdissä juttu, kun osa perhxeestä oli saanut botuliinin, kun eteisen matolle oli kulkeutunut koiran kakkajäänteitä. Puhumattakaan, jos jaloissa on sontaa siellä ostoskärryssä.

Miten se botuliini kulkeutu ihmisten kehoihin sieltä eteisen matosta?

Vierailija
189/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa valitusta. Säätäkää lakeja, joissa määritellään missä ja milloin on sallittua liikkua lasten kanssa. Syntyvyys ei nimittäin vielä ole uusien tulijoiden suhteen tarpeeksi matalla. Jos ei tähän nyt saada vauhtia, niin saatamme vielä vanhainkodissa saada palvelua tylsällä suomen kielellä.

Vierailija
190/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään ihmettelin terkkarilla kun tullaan koko suvun voimin sinne. Isovanhemmat, vanhemmat ja kaksi lasta. Yhdellä aika lääkäriin. Ja ihan suomalaisia olivat. 

Vierailija
191/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat niitä Prisma perheitä, kaupaan tullaan hengailee ja kuluttaa aikaa.

Mikä tuossa Prismassa on sellaista, että se houkuttelee lapsiperheitä? Prismassa on joka paikka täynnä huutavia pikkulapsia, kun taas Lidlissä ja Citymarketissa lapset ovat harvinaisuus.

Vierailija
192/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kivaa ole, mutta eipähän tämä lapsi juoksentele ympäriinsä koskettelemassa kaikkea. 

Itse en koksaan laita kärryyn mitään ilman jotain suojaa. Ne kärryt ovat likaiset monesta muustakin syystä, kuin lasten kengistä.

Itse laitoin lapsen joskus kärryyn, mutta sitä ennen riisuin kengät/saappaat ja laitoin ne kärryn alatasolle. Tuo äiti on ollut laiska tai tyhmä.

Vierailija
193/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä tuollaisten 5 vuotiaiden kanssa on se, että jotkut heistä yrittää kassalla varastaa viereisen hihnan ostokset. Vanhemmat eivät vahdi, vaan Itse pitää samalla vahtia, kun maksaa. Ne välipleksit pitäisi olla joka kassalla.

Vierailija
194/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään ihmettelin terkkarilla kun tullaan koko suvun voimin sinne. Isovanhemmat, vanhemmat ja kaksi lasta. Yhdellä aika lääkäriin. Ja ihan suomalaisia olivat. 

No mitä haittaa tästä suvusta sinulle oli?

Vierailija
195/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan ruokaostokset Tampereen Sokoksen alakerrassa. Siellä onneksi törmää erittäin harvoin lapsiperheisiin. Ehkä tuo keskustasijainti vaikuttaa asiaan. Mutta tosiaan tuota ruokakauppaa suosittelen, jos haluaa minimoida meteliä pitävät kersat.

Itse en myöskään ymmärrä miksi Suomessa ei lapsille opeteta käytöstapoja. Ihan kuin rajojen luomisesta ja komentamisesta olisi tullut kamala asia. Kaupan käytävillä annetaan juosta, lääppiä tavaroita, huutaa kurkku suorana tyhjänpäiväisiä. 

Vierailija
196/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat niitä Prisma perheitä, kaupaan tullaan hengailee ja kuluttaa aikaa.

Mikä tuossa Prismassa on sellaista, että se houkuttelee lapsiperheitä? Prismassa on joka paikka täynnä huutavia pikkulapsia, kun taas Lidlissä ja Citymarketissa lapset ovat harvinaisuus.

Antakaa lapsiperheiden sit käydä rauhassa Prismoissa ja käykää ei-lapsiystävälliset cittareissa ym. Eika o hyvä, et voi valita jokainen?

Itse käyn aina Prismassa tarpeen vaatiessa, enkä ole koskaan huomannut, että siellä olis lapsia mitenkään häiriöksi asti. 

Vierailija
197/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tuollaisten 5 vuotiaiden kanssa on se, että jotkut heistä yrittää kassalla varastaa viereisen hihnan ostokset. Vanhemmat eivät vahdi, vaan Itse pitää samalla vahtia, kun maksaa. Ne välipleksit pitäisi olla joka kassalla.

No eipä ole tuollaista ikinä omalle kohdalle sattunut. Lähinnä vahdin aikuisia varkaita. 

Vierailija
198/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidan ruokaostokset Tampereen Sokoksen alakerrassa. Siellä onneksi törmää erittäin harvoin lapsiperheisiin. Ehkä tuo keskustasijainti vaikuttaa asiaan. Mutta tosiaan tuota ruokakauppaa suosittelen, jos haluaa minimoida meteliä pitävät kersat.

Itse en myöskään ymmärrä miksi Suomessa ei lapsille opeteta käytöstapoja. Ihan kuin rajojen luomisesta ja komentamisesta olisi tullut kamala asia. Kaupan käytävillä annetaan juosta, lääppiä tavaroita, huutaa kurkku suorana tyhjänpäiväisiä. 

Onko tämä Tamperelaisten lasten tapa käyttäytyä, kun en Helsingissä ole koskaan vastaavaa nähnyt? Siellähän se joku vaati muutenkin lapsivapaita julkisia tiloja. Eivätkä edes ravintoloihin lapset ole tervetulleita. 

Vierailija
199/214 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito rinnastetaan pahoinpitelyyn. Juuri tänäänkin uutisoitiin, miten tarhantätejä oli ollut oikeudessa sen takia, että olivat estäneet jotain lasta riehumasta.

Vierailija
200/214 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on myös paljon muuta likaista. Esimerkiksi ihmisten kädet ja kassahihnat ovat melkoisia bakteeripesiä. Mutta siitä huolimatta ihmiset alkavat kotiin tultua heti koskea ostettuihin tavaroihin puhtailla käsillä, ja esim. juuri kassahihnalla ollut maitopurkki päätyy ruokapöytään eli kassahihnan bakteerit ovat sitten ruokapöydässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän