Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinne kauppaan pitää ängetä koko lapsikatraan kansssa

Vierailija
24.03.2024 |

Lasten tahmaiset kädet on vuoroin nenässä vuoroin irtokarkkilaatikoiden sisällä. Juostaan hippaa hyllyjen välissä niin, että vanhukset meinaa kaatua törmäileviin lapsukaisiin. Kassan päässä ollaan noukkimassa muiden asiakkaiden ostoksia. 

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi noi 5-6 vuotias lapsi työnsi monta kertaa ostoskärryt kantapäilleni, eikä vanhempansa käskeneet lopettaa. Lopulta täytyi itse karjaista, että nyt lopetat ja heti!

Tämä on aika yleistä, että vanhemmat eivät kiellä, kun kassajonossa heidän pershedelmänsä tönii edessä olevaa ostoskärryillä.

Pari kertaa katsoin ipanaa vihaisesti, kun hän tökki kärryillä ja äitinsä oli vain että diipadiipaduu. Tyrkkäsin sitten ne kärryt kolmannella kerralla pyllylläni takaisinpäin ja ne ottivat ipanaa kipeästi huuleen tai nenään.

Toivottavasti äiti ja lapsi saivat siitä opetuksen, että kaikilla ei aina hermo kestä. Väsyneitä ovat aikuisetkin työpäivän jälkeen.

Voin kertoa, että jos tuon lapselleni tekisit, minulla ei sitä hermo kestä ja sitten sinua ottaa kipeästi nenään ja huuleen. Hampaitakin saat kaivella kaupan lattialta. 

Vierailija
122/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset tulisi kasvattaa. Ja komentaa tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin tätä keskustelua lukiessani. Ai, että olemme siis onnistuneet pilaamaan jonkun tiukkiksen päivän joskus. Olkaa vain hyvät ja pitäkää loputkin!!!! Hahahahahahahah!

Minä nautin vielä enemmän lukiessani SINUN viestiäsi. Sinä viet ne riehuvat kakarasi kaupasta vielä kotiinkin, olet jumissa kakaroidesi kanssa 24/7. Minä vapaaehtoisesti lapseton tulen hiirenhiljaiseen kotiin. Mikä ihana rauha, mikä ihana hiljaisuus 🥰

Vierailija
124/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tilaa ostoksiasi suoraan kotiin kun ei kerran kestä hermo ihmisten ilmoilla?

Eikö olisi kaikille mukavampi, jos ihmiset kasvattaisivat lapsistaan yhteiskuntakelpoisia heti alusta lähtien, ettei muiden tarvitse jättää kaupassakäyntiä väliin.

Lapsi kuuluu yhteiskuntaan ja heitä kasvatetaan yhteiskuntaan kuuluvissa tiloissa, paikoissa ja tilanteissa. Niin sinäkin olet aikoinasi kasvanut. Vai pitäisikö yhteiskunnan järjestää harjoittelukaupat ja sieltä opinnäytteen tehneet olisivat kelvollisia ihan oikeaan kauppaan. Vaikka ihan Cittariin äkäisten aikuisten tapaan, kyynärpäillä toisiaan tönimään ja mulkoilemaan, jos joku vähänkin poikkeaa tympeästä ja äänettömästä joukosta.t. Mummo, joka edelleenkin uskaltaudun lastenlasten kanssa ihmisten ilmoille.

Vierailija
125/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne alkeelliset käytöstavat pitäsi opetaa lapselle jo ihan kotona, ei kaupassa ja bussissa.

Vierailija
126/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi noi 5-6 vuotias lapsi työnsi monta kertaa ostoskärryt kantapäilleni, eikä vanhempansa käskeneet lopettaa. Lopulta täytyi itse karjaista, että nyt lopetat ja heti!

Hyvä, hyvä! Lapsi oppi esimerkistäsi, miten ihmisille puhutaan. Ei toki niin, että kuule, kun tönit minua kärrylläsi, se sattuu. Ole ystävällinen ja lopeta. Ei,  vaan sinähän karjaiset, koska niin täytyy, ja näytät sivistyneen aikuisen käyttäytymismallia. 

Vierailija
127/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika yleistä, että vanhemmat eivät kiellä, kun kassajonossa heidän pershedelmänsä tönii edessä olevaa ostoskärryillä.

Pari kertaa katsoin ipanaa vihaisesti, kun hän tökki kärryillä ja äitinsä oli vain että diipadiipaduu. Tyrkkäsin sitten ne kärryt kolmannella kerralla pyllylläni takaisinpäin ja ne ottivat ipanaa kipeästi huuleen tai nenään.

Toivottavasti äiti ja lapsi saivat siitä opetuksen, että kaikilla ei aina hermo kestä. Väsyneitä ovat aikuisetkin työpäivän jälkeen.

Voin kertoa, että jos tuon lapselleni tekisit, minulla ei sitä hermo kestä ja sitten sinua ottaa kipeästi nenään ja huule

Saisi katsella niitä oman aukkonsa hedelmiä:)

Vierailija
128/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien mielestä Suomi on lapsivihamielinen maa, kun ihmiset eivät arvosta vanhempien moukkamaista käytöstä, vanhempien sokeutta, vanhempien vaativuutta, vanhempien kiittämättömyyttä, vanhempien huomionhakuisuutta, vanhempien itsekeskeisyyttä, vanhempien lyhytnäköisyyttä, vanhempien öykkäröintiä, vanhempien ahneutta. Eli edellämainittujen esimerkkien lisäksi vanhemmat ovat avuttomia ja epäloogisia. Nuo edellä listatut ominaisuudet vanhemmat onnistuu lapsiinsa tartuttamaan, mutta käytöstavat ja muiden huomioiminen ei onnistu millään, kun on vieraita ominaisuuksia itselleenkin.

Että ei Suomi ole lapsivihamielinen maa. Veikkaan, että suurin osa vihaa niitä vanhempia, jotka ovat laiskoja ja avuttomia lastensa edessä.

Vierailija
129/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että jos tuon lapselleni tekisit, minulla ei sitä hermo kestä ja sitten sinua ottaa kipeästi nenään ja huule

Tietyntyyppiset ihmiset nimittelevät lapsia pershedelmiksi, janikapettereiksi ja lasten synnyttämistä porsimiseksi. Kertoo paljon heistä itsestään. Eikä mitään mairittelevaa.

Vierailija
130/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T: Alepan Kunkku :):)

Vierailija
131/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lasun paikka jos alle kouluikäisen jättää yksin kotiin.

No eikö lapsilla olekaan kahta vanhempaa ? Joo toki on yksinhuoltajia mutta on heidänkin lapsilla isä. Ja kyllä lapsiperheet voi tilata ruoan kotiin, eikä niitä räkänokkia tarvitse kauppaan tuoda yskimään 

Vierailija
132/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä hyvin lapsivihamielinen maa, kuten tästäkin aloituksesta huomaa, mutta kaikki silti odottaa että niitä uusia veronmaksajia putkahtaa tyhjästä maksamaan eläkkeet ja terveydenhuollon.

Väärin. Se ei ole lapsivihamielisyyttä, että haluaa vanhempien pitävän kakaransa kurissa ja hiljaa silloin, kun on naapureita tai muita ihmisiä, joiden rauhaa lapset häiritsevät.

Puhut "kakaroista" ja koet että lapset eivät saa häiritä sinun rauhaasi. Joten älä valehtele, kyllä sinun asenteestasi vihamielisyys paistaa läpi. Suurin osa vanhemmista kyllä tietää varsin hyvin vastuunsa lasten kasvatuksessa, eikä aina pysty täydelliseen suoritukseen.

Vierailija
133/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei niitä lapsia voi yksin kotiinkaan jättää. Onneksi omat lapseni olivat kaupassa hyvinkäyttäytyviä, kun oli aina pakko ottaa mukaan. 

Vierailija
134/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lasun paikka jos alle kouluikäisen jättää yksin kotiin.

No eikö lapsilla olekaan kahta vanhempaa ? Joo toki on yksinhuoltajia mutta on heidänkin lapsilla isä. Ja kyllä lapsiperheet voi tilata ruoan kotiin, eikä niitä räkänokkia tarvitse kauppaan tuoda yskimään 

Ei kaikilla lapsilla ole isää.

Vierailija
135/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tilaa ostoksiasi suoraan kotiin kun ei kerran kestä hermo ihmisten ilmoilla?

Eikö olisi kaikille mukavampi, jos ihmiset kasvattaisivat lapsistaan yhteiskuntakelpoisia heti alusta lähtien, ettei muiden tarvitse jättää kaupassakäyntiä väliin.

No sitä kasvatusta tehdään ja tapahtuu pitkin matkaa. Eivät ne tule valmiiksi kasvatettuina. Sitähän se kasvattaminen on, että siinä kasvaessa ja eläessä oppii. 

Todella lapskielteistä on ilmapiiri, kun lapset eivät saa näkyä eikä kuulua. 

En ole ikinä nähnyt Prismoissa yhtään kaoottista lapsiperhettä. Että olisivat käyttäytyneet apn kuvailemalla tavalla. Oma lapsi kerran karkas meidän huomasta. Etsimme vartian kera mutta löydettiin vasta suljemisajan myötä. Lapsi juoksi pitkin käytäviä nukenrattaita työntäen. Rattaisiin oli laittanut iso maalipurkin. Tilanne oli pelottava, kunnes löytyi. Varmaan tästäkin joku kauhisteli, kun ei oltu kasvatettu ja kehdattiin tulla kauppaan silti. Lapsi oli tuolloin 2v. 

Vierailija
136/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä autoonkaan saa jättää.

Eikö? Mä oon kyllä jättäny tabletista lastenohjelmat pyörimään ja vanhemmalla lapsella puhelin mukana autossa. 

No ei kyl saa jättää. Jokunen vuosi sitten lapsi kuoli, kun auto syttyi palamaan vanhemman ollessa kaupassa. Autoja on myös varastettu lapset kyydissä. En ikinä uskaltais!

Siksi auton ovet lukkoon ja jos auto syttyy palamaan lapset tulevat ulos autosta. Ei sinne autoon saa vauvoja jättää. Sellaisen lapsen voi jättää, joka itse pyytää, että haluaa mieluummin odottaa autossa!

Ja lukittuja auyoja ei koskaan varasteta.

Ehkä, mutta en ottaisi riskiä. Se mun auto voi olla riittävän houkutteleva epätoivoiselle varkaalle. Varastavat käytettyjä polkupyöriäkin.

Vierailija
137/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No satuttaminen on aina hyvä ratkaisu. Sillai sinutkin ilmeisesti kasvatettu?? Olisko voinut sanoa jo toisen tönäisyn aikana, et nyt riittää, ei tunnu mukavalta? Miten olis, jos äiti olisi tuon jälkeen lyönyt sinua? Sillai vain, että  pikkusen sattuis sinua nenään tai huuleen? Olisko se ok? 

Vierailija
138/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa ne lapsenne, opettakaa käyttäytymään ja tottelemaan. Jos elää kuin pellossa, voi pysyäkin siellä pellolla eikä tarvitse tulla ihmisten ilmoille häiriköimään.

On ihan selvää, että niitä kurittomia lapsia vihataan. Turha mammojen on syyttää, kun moni vihaa niiden lapsia lapsen käytöstapojen puutteen takia.

Vierailija
139/214 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää! Siis väkivalta lasta kohtaan. 

Vierailija
140/214 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää. Aikuiset ihmiset ja tällaista puhetta lapsista. Vanhempana, käytöstavat ei ole edes tärkein prioriteetti. Yritän kasvattaa lapseni hyväksymään ja oikeasti ymmärtämään muita ihmisiä. Se että osaako olla aina täydellisen hiljaa ja marssia jonossa, ei ole kasvatukseni päätavoite.

Olisikohan tehnyt teillekin hyvää saada enemmän rakkautta ja hyväksyntää, niin ette olisi niin täynnä turhautumista ja negatiivista energiaa. Sitä ympärillesi jaat, mitä itse saat.

Vaikka ei ole yh-perhe, meillä painetaan 12 tuntisia työpäiviä, ilta- sekä yötöitä. Aina ei ole mahdollista lasten edes olla toisen vanhemman kanssa, kun se toinen on töissä. Muita aikuisia ei rasiteta lapsillamme. Siksi ne lapset on mukana siellä kaupassa, että ne ei rasita myöskään päiväkodin henkilökuntaa. Jokainen kantaa oman taakkansa. Kunnioittakaa vanhempia, auttakaa ja kannustakaa, ajatelkaa heitä positiivisin ajatuksin ja lempeydellä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme