¤¤MARRASMURUJEN PE-LA-SU¤¤
Aattelin jo alottaa uuden pinon loppuvkolle tälläi hiukan etukäteen...=)!
Kommentit (30)
jos minäkin kuulumisia nyt kun kaikki lapset nukkuu niin hetken ehtii taas olla omissa oloissa....
tiitiäinen.. hyvä vaan että johkiin purat sitä omaa oloasi helpottaa kuitenkin kun saa sen purettua... minä ainakin jaksan kuunnella ja varmasti myös toiset.. oikeen paljon voimia sinne ja toivottavasti saattee pian pojan kotiin...
Täällä kaikki ok.. tyttö kasvaa silmissä ja seuraa jo kovasti isojenveljien menoa... jokeltelee itselle ja muille =o) tyytyväinen typy paitsi iltaisin kun mennään nukkumaan... ei osaa nukahtaa sänkyyn ja kovalla itkulla aina mennään nukkumaan... päivällä nukutan vaunuissa viimeiset " päikkärit" vaunuissa klo20 nukkuu noin tunnin... sitte seurustelee hetken ja klo22 syö ja mennään sänkyyn(omaan) nukuttelen siellä noin puoli tuntia joskus menee tunti ennenku tyttö rauhoittuu.. kun sitte lopulta nukahtaa niin nukkuu sellaset 7tuntia... osaimetyksellä mennään täällä kun tyttö ei suostu ottamaan tissiä suuhun ku silloin tällöin.. tuntuu että kovin on pienet murheet minulla ku lukee muiden juttuja mutta kirjoitin nyt kuitenkin =o) nyt unille ..... hyvää alkavaa viikonloppua kaikille muruille....
ilta_tähti ja Minttu-Maaria 10vko
Ihanaa, pikkupakkanen ulkona ja mieli virkeänä, vaikka yöunet jäivät melkoisen vähäisiksi viime yönä...jos taas olisin tajunnut mennä nukkumaan vauvan kanssa samaan aikaan, mutta kun tv:stä tuli koko illan taas ohjelmaa ja jumahdin katsomaan aiemmin illalla tallentamiani ohjelmia...
Tiitiäinen: On todella hyvä, että olet saanut kanavan, missä voit tuuletella ajatuksiasi. Älä siis huoli siitä, miltä kirjoituksesti mahdollisesti vaikuttavat. Tuossa teidän tilanteessa on varmasti järkevää purkaa tuntojaan jonnekin/jollekin. Minulta varmaan halkeaisi pää tuossa tilanteessa. Voi olla, että poikanne ei pääsekään sairaalasta välillä kotiin, mikä on tietenkin varmasti rankkaa. Kannattaisi varmaan kysyä hoitavalta lääkäriltä tai omahoitajalta (oletan, että teillä sellainen on) missä mennään. Eivät nuo lääkärit aina muista tai jaksa tiedottaa hoitolinjoista, jollei yksinkertaisesti laita heitä selkä seinää vasten.
Momenttia olen minäkin kaipaillut ja olisipa kiva kuulla Salsastakin pitkästä aikaa, miten on arki esikoisen kanssa lähtenyt sujumaan, puhumattakaan Kirsikasta, Mari69:sta & kumppaneista :-) Taitaa olla kaikilla muruilla kädet niin täynnä hommia, ettei pääse niin usein koneelle kuin haluaisi ;-)
Meillä tyttö on alkanut jutustelemaan, riemunkiljahduksiakin tulee ja kovasti tykkää katsella sitterissä killuvaa nallerivistöä, mobilesta puhumattakaan. Ostimme sellaisen klassista musiikkia soittavan mobilen, jossa killuu värikkäitä pehmoeläimiä ja se on kyllä ollut todella suosittu. Ei sen tarvitse edes olla päällä kun Aino jo hihkuu niille eläimille. Kädetkin jo tapailevat asioita ja esineitä.
Jaahas, nyt pitää lopettaa ja laittaa tyttö takaisin sänkyyn. Tänään oli poikkeuksellisen aikainen herätys kun meillä kävi jotain ilmastoinnin tarkastajia. Onneksi kävivät jo, ettei tarvitse koko päivää miettiä koska tulevat, kun pitää imettää säännöllisin väliajoin, eikä olisi todellakaan ollut kivaa jos olisivat pöllähtäneet juuri imetyshetkellä sisään.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri & Aino 2kk 2pv
Täälä meni yö hieman kurjasti.
Poika nukahti kiltisti kyllä omaan sänkyynsä illalla,mutta sitten heräs syömään klo:23.40 ja oli sitten klo 1 asti omassa sängyssään ähisemässä,sitten nostin tisille uudelleen ja nukahti siihen ja laskin meidän väliin,no nukkui sitten n.15min.-20min.
Ja sitten taas ähellettiin ja kitistiin tuttia aamu 3 kunnes taas tissillä ja tuota kitinä ähinää oli aamuun asti noilla muutamilla pikku torkuilla.
Itse oon sitten hieman väsy.
Nyt poika nukkuu tyytyväisenä omassa sängyssään ja mä oon silmät ristissä hereillä kolmosen kanssa.
Ja sitten mikä kamalinta niin meillä hajos pesukone!!!!!
Kuuden hengen pyykinpesu käsin vauvan ollessa perheessä on hieman hankalaa...
Sitten tietysti oli kaikki kestovaippapyykit ja muut Joelin pyykit pesemättä.
Konetta ei saa edes auki...siellä on ilmeisesti eilisen illan aikana pessyt pyykit koneessa jumissa,ellei mies eilen ottanut niitä koneesta,jotain pyykkiä kun kuitenkin laittoi kuivimaan...
No ei auta kun alkaa ettiä uutta pyykkikonetta tota rahaa kun on niin kamalasti että!
Mutta eipä se auta kun ootella miehen soittoa jos vaikka saatais rahoitus pesukoneeseen toimeentulotukena.
Muuten ei ole mahdollisuutta hommata konetta kuukausiin...
toivoovauvaa ja 2 lasta.
Täällä taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Vauva kyllä nukkui oikein hyvin, äiti ei... Nyt aamullakin voisi ihan hyvin nukkua, kun mies on töissä ja olen vauvan kanssa kaksin kotona, mutta kun uni ei tule! Huoah...
Eilinen meni alennusmyynneissä juostessa ja tänäänkin tekisi vielä mieli piipahtaa kaupungille. Olen " vähän" alefriikki.. Poju nukkui koko shoppailumaratonin ajan :). LAsten vaatteita tuli ostettua iso kassillinen ja itselle jotain kivaa pientä. Olettekos muut ehtineet käydä alennusmyynneissä pyörähtelemässä ja onko mitään tarttunut mukaan?
Taidan kokeilla vielä unimattia tavoitella, vaikka kiireinen tuntuu olevan..
Pakkasaamu taas tänään, mukavaa, kunhan nyt pysyisi kelit kylminä.
Meillä on nukuttu hyvin, kahdella syötöllä tämä yö, joskus on kolmekin syöttöä. Kotikaljan tehoon vannon minäkin, eilen tuli juotua sitä runsaasti ja yöllä oli tissit räjähtää. Ja yöllä kun ei millään jaksa lähteä pumppaamaan.
Varmaan on monet murut kiireisiä, itse käyn lähes päivittäin lukasemassa pinon, aina ei ehdi kirjoittaa. Meillä kone on käytännössä auki koko päivän ja läppäri on usein keittiön pöydällä, niin helppo on täällä piipahtaa. Mitähän pariisiin kuuluu cc:lle.
Sain eilen tiedon että pääsemme maaliskuussa aloittamaan vauvauinnit, jonoon olin ilmoittautunut jo lokakuussa.
Gallupit kun on niin kivoja niin viritellään viikonlopuksikin sellaista. Minkä kokoisessa asunnossa asutte ja monenko lapsen kanssa? Meillä tuli siis nyt kolmas lapsi ja kolmiossa asutaan rivitalossa. Väistämättä alkaa käydä kohta pieneksi, nämä isommat kun ovat kohta molemmat koululaisia. Vielä vauva toki menee meidän makuuhuoneessa lähelle vuoden ikään ( ja ylikin) mutta tavaraakin alkaa olla niin paljon. Muuttaakaan ei oikein haluaisi, tämä on rauhallinen paikka, koulut ja pk:t lähellä + oma työpaikkani kivenheiton päässä. Mutta katsellaan nyt, haaveena olisi joskus rakentaa se oma talo.
Hauskaa viikonloppua kaikille!jokohan kohta alkaisi luistelukentät olla kunnossa. Tiitiäiselle jaksamista! ja muillekin, ainakin valvonneille.
silvain ja veepuli kohta 2kk
ja ai niin kännykkä gallup nokia 6060, sain joululahjaksi ja olen tykännyt, minulla ei ole koskaan ollut kuin nokian puhelimia, en varmaan oppisi enää muihin
ei paljon ehdi palstailla, siitä pitävät mukulat huolen. ja meillä on tuo iltahommakin mennyt sellaiseksi että vauva haluaa olla vaan sylissä ja nukahtaa vaan viereen että olen ihan jumissa...
tiitiäiselle ihan ekana tsempit! ehkäpä niitä hoitajien puheita ei kannata hirveesti kuunnella. ainakin meillä kun keskolassa oltiin niin aina vaihtui hoitajan mukaan mielpide eri asioissa. ja lääkäri ne kuitenkin lopulta päätti.
tytön napaa: tytöllä siis ikää 3kk. pituutta on tullut 15cm syntymästä ja nyt 60cm ja painoa 5,2kg. maha on se ongelma. olen imetysdieteillä ja vauvan maha vuoroin kovalla vuoroin ripulilla. maitohappobakteerit tais olla iso virhe- tyttö ei ole kakannut 5 päivään ja eilen oli vaipassa tippa verta. on varmaan kakka niin kovalla. jos ei lähipäivinä aukea tai lisää tulee verta niin pitää varmaan lähteä jo lääkäriin apuja etsimään..
eipä meille muuten paljon muuta. ihan hektistä elämää. tunnit loppuu vuorokaudesta kesken ja ongelmaksi on muotoutunut että ei paljon miehen kanssa romantiikkaa ole kun " pikku iiilimato" pärähtää heti ynisemään jos ei ole minussa kiinni...
aha ja taas huudetaan. nyt ulos lasten kanssa. puuh.... koitan viikonloppuna ehtiä vielä palstalle.
Arki rullaa vauhdilla. Sofian kanssa kävimmen neuvolassa alkuviikosta, paino 6.5 kg ja pituus 60 cm eli hienosti kasvaa pelkällä rintamaidolla. Kyllä hän useaan rinnalla onkin, hereillä ollessa 1.5 h tai 2h syöntivälit, öisin ehkä 3h. Jokin tiheämmmän imun jakso kai nyt päällä. välillä öisinkin syö 2 h välein. Syö kyllä nopeasti ja nukahtaa heti joten ei pahemmin silti väsytä.
Ostin Sofialle vauva-jumppa-härvelin eli maton jonka yllä kaaressa roikkuu leluja ja se on ollut tosi suosittu. Ei hän kyllä vielä käsillä mitään tapaile, mutta katselee ja juttelee leluille, hihkuu ja hymyilee. Ihanasti tykkää myös seurustella, juttelee aaa- ja uuu ääniin ja hihkuu.
Arjen tahdin määräävät melkein isoveljien harrastukset. Molemmat pojat aloittivat syksyllä käsipallon, ja treenit ovat vain 1 h kerran viikossa joten en kuvitellut että siitä tällainen " rasite" tulee, mutta treenien lisäksi on kaiken maailman turnausta ja ottelua harva se viikonloppu, joten pikku Sofia on vastasyntyneestä lähtien viettänyt viikonloppuja koulujen urheilusaleilla.... Käsipallon lisäksi on pojilla partio ja sähly, mutta ne ovat vain 1h/vko.
Se on kai tyypillistä kolmansille lapsille että roikkuvat mukana joka paikassa... oikein naurattaa kun muistelen millaista oli esikoisen vauva-aikaan... miten arka sitä oli lähtemään minnekään... nyt vauva raahataan joka paikkaan....
Tuttipulloharjoituksia jatkamme ainakin kerran viikossa, pumpatulla rintamaidolla (Tuttelista tuli kakka vihreäksi), ja helmikuussa jos vain mieheni " rohkeus" riittää olisin kerran viikossa pari tuntia poissa.... mies ei paljon ole vauvaa vielä hoidellut....
Rota-rokotteen ensi annoksen saimme pari pv sitten, vielä ei mitään oireita siitä ole tullut.
G: asumme isossa omakotitalossa, kolme lasta. Täytyisi vaan remontoida nykyisestä työhuoneesta huone Sofialle. Neliöitä on tarpeeksi, huonejärjestelyt vain vielä kesken.
Nyt kauppakeskukseen karkuun kun siivooja tulee!
Mari ja Sofia 2 kk
Lunta sataa taas,nyt mulle jo riittäisi.Eilen tein lumityöt kahdesti ja taas aamusta.Yksi kunnon pakkaspäivä saisi tulla,että saisi pakkasen sulatettua ja pölypunkit kunnolla tapettua :)
Kännykkä G: Mulla Nokian N70,ihan kiva puhelin mitä nyt joskus takkuilee ja hidastelee.
Tuli kutsu Hepatiitti B-rokote tutkimukseen,moniko on menossa? Jotenkin tuntuu ylimääräinen piikittely turhalta kun verinäytteetkin otetaan kyynärtaipeesta(kun B-hepatiitista ei suomessa ole varsinaista vaaraa).Täytyy miettiä viikonlopun yli.Rotatutkimukseen olisin halunnut mutta neiti syntyi viikon liian myöhään,joten maksan sen itse.
-kisupikkukuu ja Helmiina 8vkoa-
Pian mennään esikoisen kanssa lumitöihin, mutta sitä ennen g-vastaus...
Me asutaan rivarinpäädyssä, 75 neliötä+ 48 neliön " liian matala" yläkerta, jota ei siis virallisesti lasketa asunnon pinta-alaan. Kivasti tää tila kuitenkin on olemassa :) Mahdutaan hyvin kahden lapsen kanssa ja lisää ei tule, joten muuttaa ei sen takia tarvi aikoihin... Vasta vajaa vuosi ollaa tässä asuttu. Eli pankin tää pääasiassa on...
Galluppiin piti tulla vastaamaan...
Eli asutaan nyt pienkerrostalon ylimmässä (toisessa) kerroksessa vuokra-kolmiossa, neliöitä on 77, huoneita 3 ja keittiö. Lisäksi aivan onnettoman pieni wc+suihkukoppi. Pesukoneelle ei ole paikkaa joten joudumme käyttämään pyykkitupaa, joka sijaitsee talon alimmassa kerroksessa ja aivan kolmerappuisen talon toisessa päässä...
Mutta parempaa odotellessa. Rakennamme (tai mies rakentaa) omaa taloa, jossa neliöitä 138, käsittäen 3mh, oh, keittiö, ruoka" huone" , khh, wc, sauna ja pesuhuone. Lisäksi piharakennuksessa autotalli, pannuhuone ja iso varasto. KUnhan vaan joskus valmistuisi... Eilen raksalla tein lumitöitä hetken, kun neiti ei malttanut autossa nukkua kauaa. Muuta mä en siellä oikeestaan voi tehdä kun pientä ei viitsi viedä sinne pölyyn eikä vastaavasti jättää kolmea lasta yksin ulos... Ei auta kuin odotella et valmistuu!
Ilma on ollut ihana! Ulkona viihtyis vaikka kuinka jos Sinna viihtyis eikä tarvis huolehtia syömisistä. Aamullakin oltiin kaksi tuntia, kun neiti malttoi sen aikaa vaunuissa nukkua. Nyt se yrittää nukkuaa omassa sängyssään, keskimmäinen nukkuu kans ja esikoinen malttaa ihme kyllä touhuta omiaan ilman jatkuvaa puheripulia ;). Minäkin taidan oikaista sohvalle hetkeksi... Jotta jaksaa lähteä taas ulos kun toiset herää.
JaaSa
No tässä vaan odotellaan miestä kotiin, jotta päästäisiin kauppaan ja sitä myöden viikonlopun viettoon.
TIITIÄISELLE: Jos vauva ei pääse kotiin niin uskoisin, että sairaalaan voi kyllä viedä lapselle omia vaatteita. Ainakin silloin kuin meidän poika oli sairaalassa niin sellaisilla lapsilla, jotka joutui olemaan siellä pitkään oli omat vaatteet. Itse ne täytyy toki sit varmaan pestä, mut saa ainakin kotoisamman olon. Kysy osastolta jos tämmöinen käy. Toivottavasti vauva pääsee kotiin mahdollisimman pian. Puolen vuoden päästä et enää edes kunnolla muista millaista oli kun vauva ei ollut kotona. Jälkeen päin aika ei tunnu enää ollenkaan niin pitkältä.
G: meillä on 100 v. vanha puutalo-asunto (" rivitalo" , omistusasunto). Neliöitä on about 75 ja huoneita 3 h+ k + kph. Nämä tilat on kahdessa kerroksessa. Kellariin tulossa sauna ja oleskelu/työhuone sekä varastotiloja. Kellari on nyt just remontin alla ja kun se valmistuu on neliöitä jotain 100 nurkilla. Perheessä vanhempien lisäksi, 2,5 v ja 2 kk lapset. Kyl aiotaan tässä mahtua vielä ainakin pari vuotta. Naapurilla olis tyhjä vintti, jota haaveilemme yhdistettäväksi tähän asuntoon. Sitten mahduttais vielä vaikka ikuisesti asumaan tässä. Yhteensä olis sitten neliöitä noin 130. Mut ei oo vielä kysytty mahtaisko ne myydä sen meille, kun ei ole rahaa ostaa, eikä ihan just tarvettakaan ja kellari työmaakin on kesken.
Hieman laajennusta galluppiin: Haluatteko asua omakotitalossa, jos ette sellaisessa tällä hetkellä asu? Meidän perhe ei haaveile omakotitalosta, ainakaan uudesta sellaisesta. Joku vanha hirsitalo vois tulla kyseseen, mut ei kyl sinänsä lainkaan kaivata omakotitaloa. Taloyhtiö on varsin kiva juttu olla olemassa ja meillä on ainakin kivat naapurit. Eikä myöskään olla mitään viherpeukaloita, et kaipais nurmikon leikkuuta ja hehtaarikaupallla haravoitavaa. No kumpaakin kyl saa tässäkin harrastaa, kun tehdään noi hommat ihan naapureiden kesken.
t: Lempi
Meille tuli kans ilmotus siitä rokote tutkimuksesta ja aateltiin mennä.
Rota tutkimus jäi meilläkin väliin, kun vauva liian nuori siihen, mut maksetaan ite.
Siitä verinäytteen otosta niin tuskin vauva ees huomaa kun se otetaan (toki niin lapsestakin kiinni) mut meillä ei vauvaikäinen ole inahtanutkaan moisesta, ei osaa sitä jännittää ja jos ottaja osaa asiansa niin ei se tunnu, ainakaan pahasti. Samoin rokotuksista tyttö 1v7kk ei ole koskaan piitannut mitään, saas nähä miten nyt kun on se puoltoistavuotis neuvola ja tulee rokote :)
Mutta tuosta tutkimuksesta niin ehkä jos aattelee ettei matkustele tulevaisuudessa niin se voi olla ns turha mutta jos matkustelee niin ehkä se onkin ihan hyvä ottaa.
Meillä on älyttömän vähän tilaa tällä hetkellä. Perhe siis viisihenkinen ja pienkerrostalon toiseksi ylimmässä kerroksessa (3.) asumme, puiston laidalla, palvelutkin ihan vieressä. Muuten ihan ok asunto, mutta säilytystilaa on hävyttömän vähän ja keittiö on liian pieni. Tällä hetkellä meillä roikkuu kaikkialla vaatteita, mikä ärsyttää minua suuresti. Meillä on 4h+k+s 84,5m2 ja tarve olisi omakotitalolle.
Emme ole mitään nikkaroijia saati rakentajia (ei ole aikaa moiseen), joten uusi ja ISO (väh 140m2) I-tasoinen tai kaksikerroksinen (siis ei mikään 1½ kerroksinen) omakotitalo olisi toivelistalla eikä todellakaan missään korvessa, susirajalla. Tulisin ihan hulluksi, jollei lähellä olisi naapureita, kauppaa tai katuvaloja...taitaa olla liikaa pyydetty tämän hetken hintatasolla.
Pitkästä aikaa minäkin ennätän palstailemaan. Meillä on ristiäiset vasta huomenna. Piti olla jo 7.1 mutta poitsu joutui sairaalaan virtsatietulehduksen vuoksi ja oltiin siellä 5 päivää, kun sai antibioottia suoraan suoneen. Ei ole kyllä mistään kotoisin se sairaalaelämä. Mennään jälkitarkastukseen vielä 5 vk päästä, jossa tehdään varjoainekuvaus ja tutkitaan ettei vain ole virtsateissä mitään ja ettei ole takaisinpäin virtausta munuaisiin. Lääkärikin ihmetteli kuinka osasin viedä pojan lääkäriin, kun tulehdus oli niin alkuvaiheessa ettei ollut mitään oireita edes. Kun yleensä oireena on 40 asteen kuume.
Minä vain totesin että poika on kipeä kun söi yhden päivän huonosti ja oli kiukkuinen ja itkuinen, koska se on meillä hyvin epänormaalia =) lääkärissä osasivat sitten oikeat kokeet ottaa :)
Poika tosiaan on kiltti kuin mikä, ainoastaan nukkumaanmeno on huudon takana, mutta siltäkin vältytään, kun en laita poikaa illalla nukkumaan vaan annan nukahtaa sohvalle viereeni ja siirrän siitä sänkyyn. Olen huomannut sen olevan helpompaa kuin että poika huutaa 2 tuntia putkeen ja kukaan ei nuku. Kyllä se isompana sitten nukahtaa sänkyynsä itse (toivotaan :)
Poika nukahtaa siinä 23 aikaan, syö 2-3 aikaan, ja toisen kerran 5-6 aikaan ja sitten puoli 9 aikaan ja herää uuteen päivään pirteänä klo 11 =) Mulle tämä sopii hyvin, koska itselläkään ei minnekään ole kiirus päivisin eikä ole muita lapsia huollettavana. Poika nukkuu heräämättä läpi yön, kun inahtelee sängyssä nostan syömään ja poika syö ja jatkaa sitten uniaan =) Saan itsekin nukuttua hyvin =) paitsi niinä öinä kun pojalla on ollut ilmavaivoja, silloin känisee koko yön, itse nukkuu mutta äiti ei. Meillä on kyllä tepsinyt Rela-tipat ja Disflatyl ilmavaivoihin.
Hyvin on poika kasvanut pelkällä rintamaidolla myös täällä. 2 kk neuvolassa oli 58 cm pitkä ja painoa kiitettävät 5860g!! (syntyessä 49cm ja 3660g)
Poitsu on kannatellut päätään tosi hyvin melkein laitokselta asti, nyt mahallaan on pää niin pystyssä että, ja käsillä jo punnertaa ylöspäin kovasti, pari kertaa vahingossa on kierähtänyt mahaltaan selälleen itse! Ja kyljellään hän ei ole viihtynyt koskaan, syntymästä asti kierähtänyt selälleen. pakko yöksi laittaa peitot selän taakse, ettei tukehdu pukluun.
Kovasti meillä jutellaan ja nauretaan ääneen.
KännyG: Mulla on nokian läppäpuhelin 6131. Sain marraskuussa synttärilahjaksi.
AsuntoG: Me asutaan omassa kerrostalokolmiossa. 74 neliöö. Ihan kivasti mahtuu, vaikka pojan huone on osittain tietokonehuone. Poika siitä tuskin pahastuu vielä =) Ja toistaiseksi nukkuukin kyllä meidän makkarissa.
Kylläpä tekstiä tuli. Käyn laittamassa nimet sinne nimipalstalle, kunhan ne on annettu =)
Susa-Juulia ja Viuhti 2 kk ja 1 vk
Mä olen ollut ihan ihmeissäni näiden kanssa, kun nukkuvat yönsä niin hyvin (vaikka heidän yö alkaa siinä 02.00). Siitä sitten noin 7h putkeen unta molemmilla. Parhaimmillaan Jouni on nukkunut 9,5h putkeen. Tämä on oikeasti mun pelastus, muuten olisin aivan puolikuollut tämän arjen pyörittämisessä. Sikäli vaan olen ihan äimänä, että isosisko 3,5v ei ole koskaan nukkunut noin hyvin, eikä nuku vieläkään. Hänkin herättää useammin kuin vauvat. Päivällä tosin pojat ei mitään pitkiä unia vetele. Tosi lyhyitä pätkiä ja yleensä eri aikaan.
Rahanmeno kauhistuttaa tässä kuussa. Normaalien laskujen lisäksi kun on poikien toinen rotarokote (140e), polimaksut (molemmista erikseen), mun hormonikierukka ja yksityisen gynen maksut. Gynen luonakin piti käydä kaksi kertaa. Viime kerralla ei suostunut laittamaan kierukkaa ohuiden limakalvojen takia, joten uusi aika kuun lopussa... Ja sitten kun on nämä vaippakulut tuplana, alkukuun erikoiskorvikkeet ja nyt tavalliset korvikkeet (osaimetyksellä mennään edelleen).
G: Omakotitalo 212/300 neliötä, 5 henk.
Alia ja pojat 3kk
kun kerrankin muistan. Yleensä kerron vaan omat kuulumiset ja sitten oonkin jo unohtanut gallupit. Mutta nyt:
Asutaan perinteisessä rintamamiestalossa. 120 neliöta asuintilaa ja 80 neliön kellari, josta rempataan myöhemmin asumiskuntoinen. Nyt siellä on iso sauna, " takkatila" (ilman takkaa) ja säilytistilaa 2 huoneellista. Ja lapsia on kolme. Remonttia riittää ympäri taloa vielä vuosiksi, nytkin mies on kakkosen kanssa remppahommissa.
Mennään sinne rokotustutkimukseen. Eksksi ajattelin ettei mennä, mutta loppujen lopuksi ei siinä ole kuin ne verikokeet enemmän pistämistä kuin neuvolan rokotuksissa ja lähettivät jo emlat, joten ei ne verikokeet vauvaa ainakaan satu, ainut mikä siinä on varmaankin inhottava on kun pitävät kiinni verikoetta ottaessa.
Noniin, nyt sitten taas unohdin kaikki muut asiat, viihdytän tässä samalla Kosmoa...
Mites se tapaaminen?
Lisää myöhemmin kun pääsen koneelle yksin!
onna
Mulla oli tänään jälkitarkastua ja kaikki ok.
Tiedän nyt sitten jos joskus raskaudun uudestaan, että voin luottaa omiin vaistoihini. Lääkäri nimittäin tänään sanoi, että sektioon johtanut tarjontavirhe oli " keksitty juttu" . Ongelma oli siinä, että kokoarvio oli tehty niin pieleen. Ei siis tilaa ollut ja poika oli harteistaan jäänyt jumiin, niinku itse ajattelin. Lääkäri sanoi vielä, että jos seuraava kerta tulee, niin mun pitää sitten " vaatia" käynnistystä aiemmin, ettei enää yliaikaisia lapsia yritetä synnyttää. Vaikka kaikki mulla meni tosi hyvin ja sektiosta parannuin hyvin, niin helpotti tieto, että mun omat tuntemukset oli oikeita.
Vili on edelleen rauhallinen ja tyytyväinen, koko yön nukkuva poika, joten ei siitä sen enempää.
G:Asutaan rivari neliössä, 100 neliöö ja ihan hiton iso piha. Tää on päätyasunto, piha jatkuu takapihalta päädyn kautta etupihalle. Olipa selkeää. Ja yksi lapsihan meillä on. Hyvin siis mahdutaan.
Annitanni ja sylissä nukkuva Vili
Taalla tuli lunta pari paivaa sitten!!!
Meilla kaksi vanhempaa ovat kotona kuumeessa ja oksennustaudissa. Toivottavasti vauvaan ei tartu. Taysimetan, joten kai se jotain immuunisuojaa antaa. Pumppasin pari pulloa, mutta ei onnistu. Onko jotain vinkkeja, kuinka saadaan ottamaan pullo?
Momentti, meilla oli myos haivahdys verta kakkavaipassa. Lopetin kaikki maitotuotteet (aamu capuccino soijamaidolla nyt) niin ei ole verta tullut enaa. Olen muutenkin itsekehittamalla *imetysdieetilla*, ihan hyvin on kilot karissut. Maha on kylla aika loysa, mites teilla muilla kolmen lapsen aideilla? Helmikuussa ajattelin ruveta kaymaan taas salilla.
Ingrid on nyt 2 1/2 kk, kasvaa todella hyvin. Aivan mieleton flirtti, hakee kokoajan vieraista ihmisista kontaktia; jokeltelee ja hymyilee kaikille. Muutenkin oikein aurinkoinen. Itkee todella vahan, nukkuu hyvin ja seurustelee tosi paljon. Meillakin tama kolmas on kaikkialla mukana. En voi muuta kuin kehua :)
Onko jossain muuten listaa missa on marrasmurujen nimet ja onko tapaamisia sovittu?
Asunto gallup - meilla on kolmio, pian kylla pitaa muuttaa isompaan. Asuntojen hinnat ja vuokrat ovat aivan mielettomat taalla.
Jaksamisia kaikille ja olisi aivan ihana tavata.
Ensiksi BettyBlu:lle tuola nimi sivuilla on marrasmurujen kastettujen pino minun aloittamana joten siellä näkyy kastettujen nimiä.
Sitten muutamien kuva on ollut syntyneet.fi sivuilla.
Asunto galluppi:Me asutaan vuokralla omakotitalossa jossa on 84 m2 ja vain 2 huonetta ja keittokomero,pesuhuone,ja eteinen sauna ja wc.
Meitä on nyt 6 henkeä tässä ja hieman ahtaalta tuntuu,mutta ihana piha ja oma sauna on ne jonka takia tässä asutaan sen aikaa kuin mahdollista.
Katolla on viiri jossa lukee 1697,joten vanha talo tämänkin joa on myöhemmin remontteerattu,viime remontti oli vuonna 2000.
Itse on asuttu tässä nyt 4 vuotta ja 1kk.
Sitten muihin juttuihin...
Me saatiin vielä eilen uusi pesukone maksoi 479¿ mutta saatiin se laskulla kun mulla on yx tuttu elektroniikka myyjä jonka olen tuntenut kokoikäni,niin hän antoi sen meille laskulla jo kotiin ettei tartte sitten käsin pyykätä.
Viime yö meni hyvin ja nyt ollaan sitten lasten kanssa kotona,kaksi vanhinta lasta lähtee tänään sählyyn,kun ovat semmoista alkaneet harrastaa.
Ja sitten huomenna mennään sirkukseen.
Anoppi oli nimittäin voittanut sinne 2 aikuisten lippua ja lapset maksaa 1¿ per lapsi niin tottakai mennään,kun mut suostuu mukaan ottaan.
Joten tämmösiä tänne tällä kertaa.
Uusi Galluppi:Minkä merkkiset pyykinpesukoneet teillä on ja kauanko ovat kestäneet?
Meillä tämä uusi kone on Gram merkkinen.
Onko muilla sen merkkisestä koneesta kokemusta?
Mutta nyt aamukahveelle...
Toivoovauva kera kauhukakaroiden ja pikku unikeon.
Karkas toi alotus...mä näemmä oikein kunnolla sählään täällä koneella...=)!
Pojan vointi on ennallaan,paino nousee kivasti (oli tänään jo 4110g) ja siellä se pitää hoitajat kuulemma liikkeessä kun ei malta nukkua päivällä! Se on ihan oikein=)! Oli ollut klo14-19 koko ajan hereillä eikä nukahtanut edes syötyään.
Nyt ilmeisesti ainakin vkonlopun yli seuraavat pojan vointia,mutta mutta... joku hoitsu siinä mulle päivällä puheli,että kun sieltä Helsingistä ei vielä oo kuulunut mitään ja kyllähän se poika tarttis pian leikata...Mulle tuli ihan sellanen hullu olo, että mahtaako ne pirut päästää poikaa lainkaan välillä kotiin???
Mä en oikeesti siinä vaiheessa tiennyt että mitä olisin ajatellut...nyt kauhistuttaa,että se mein pikkumies joutuis oleen siellä vielä monta viikkoa...jotenkin niin epätoivosta kun haluis sen poitsun kotiin omiin vaatteisiin (mua ärsyttää ne sairaalan vaatteetkin jo...) ja omaan sänkyyn nukkuun jne...jne...!
Mä en kestä kyllä sitäkään kun tuun tänne aina valittaan omaa olooni...tuntuu vaan niin kurjalta...mutta toisiin aiheisiin...
Oli ihana lukee pitkästä aikaa Alian tupla-kuulumisia, kamalasti jaksamista teille=)! Mutta missä luuraa Momentti??? Onko joku " nähnyt" pitkään aikaan?
Mein olis tarkotus taas huomenna mennä kattoon mulle autoo samalla kun mennään poitsua kattoon,toivottavasti löytyy pian sopiva=)!
Mutta jospa huomenna taas lisää, sii juu =)!
Tiitiäinen78 & " nestori" 9vkoa