¤¤MARRASMURUJEN PE-LA-SU¤¤
Aattelin jo alottaa uuden pinon loppuvkolle tälläi hiukan etukäteen...=)!
Kommentit (30)
Täällä myös touhutaan menossa mukana = ).
Remi täyttää tänään 2,5kk ja on ihana pieni mies! Juttelee ja naureskelee kovasti. Päivät ja yöt menee hienosti, iltaisin nukkumaan meno helpottanut, mutta tuppaa ajoittain venymään... Öisin syö 1h-4h välein. Perhepedissä nukutaan.
Kuopus viikonlopun isällään ja keskimmäinen mummolassa. Mies touhuaa auton kanssa. Me käytiin tuolla ihanassa pakkasessa ja auringonpaisteessa kävelyllä ja nyt poika jatkaa uniaan parvekkeella. Kohta lähdetään saunaa ja aion ottaa Remin ekaa kertaa ihan kunnolla mukaan. Ennen on odotellut pukuhuoneessa...
GALLUP:Asutaan kerrostalokolmiossa ja ehdottomasti haluttaisiin omakotitaloon! Hyvin kyllä mahdutaan nyt, mutta...
TAPAAMISESTA:Pitäisi kai äänestää, että onko paikkana Hesa, Tampere vai Lahti siinä välillä ja missä ja milloin nähtäisiin? Mulle käy missä ja melkeimpä milloin vaan. Jos yrittää vaikka helmikuun lopussa tai maaliskuussa sopia, niin ehtii kaikki sumplia tulonsa = ). Olisi kyllä kiva nähdä!
T:PiRRE JA pOPPOO
Asuntogallupin jatkokysymykseen vastausta: Ei (ainakaan vielä) haaveilla omakotitalosta. Tässä rivarissa on ihan tarpeeksi vastuuta meille :) Itse ei osattais rakentaa ja hinnat niin pilvissä, että ei tee mieli edes ajatella moista... Ehkä 5 vuoden päästä on toiset ajatukset? Mutta nyt tykätään asua tässä ja mahdutaan hyvin vielä kun lapset tarvii omat huoneet, kun tänne vinttiin saa silloin meille ISON makkarin :)
Niin ja tuosta tapaamisesta, me asutaan niin kaukana tuosta pääkaupunkiseutu-Tampere linjasta, että ei päästä joka tapauksessa mukaan... Junallakin niin pitkä ja monen mutkan kautta menevä matka.
Miten teillä vauvat KUOLAA vai kuolaako? Tää meidän tyttö on kamala kuolaaja, aina bodyn etumus märkä! Isoveljensä kuolasi vain hampaita tehdessään.
Muuten kuuluu sitä samaa, menkat vissiin tekee tuloaan... Kiva sinänsä, saa varata ajan papaa varten ja pääsee hormonikierukka-asiassa eteenpäin. Täällä kun papa otetaan vasta aikaisintaan toisten synnytyksen jälkeisten menkkojen jälkeen ja kierukka laitetaan kolmansien aikana. Pitkällinen projekti!
Marrastoive
Jospa tässä muutaman sanan ehtisi kirjoittaa, vauva nukahti (ehkä) yöunille, vieläkään ei osaa tuosta rytmistä mitään sanoa kun ei sitä oikein ole. Viime yönä vauva yllätti nukkumalla noin 7 tuntia!!
Asuntogalluppiin, me asutaan omakotitalossa, jota tässä nyt rempataan, edelleen. Tää on semmonen 4h+k+khh jne ihan soppelin kokoinen, toki yks huone lisää ei olis pahitteeks.
Tää viikonloppu tehään remppaa oikein urakalla kun viikonpäästä olis ristiäiset et olis ees jotkut paikat valmiit.
Marrastoive: Ompa jännä systeemi teillä sielä, mulle kans laitetaan se hormoonikierukka ja multa on papa jo otettu ja resepti annettu, sit ku menkat niin soitto sinne ja saa mennä asennuttaan sen.
Jaahas, jos menis jatkamaan...
Tuuli
Heipparallaa. Meilä oli eilen Veetin nimiäiset ja juhlat menivät mukavasti. Herra oli niin rauhallinen ja kiersi sylistä syliin :)
Juhlat olivat meillä kotona ja vieraita 15. Pääsin itse helpolla kun voileipäkakku tuli miehen tädiltä, kakut pitopalvelusta ja itse tein kanasalaatin josta tulikin tosi hyvä. Tänään vielä tulee muutama vieras jotka eivät eilen ehtineet. Toissa yö oli muutenkin " taikayö" Veeti nukku ekan kerran 21-06, viime yönä meni 21-4.30 joten hyvin poitsu nukkuu. Pullomaidolla mennään ja nukkuu omassa huoneessa.
G: Meillä on omakotitalo 4h+k+kkh+s (116 neliötä) ja rakenteilla tilavampi 170 neliötä johon toivottavasti pääsemme alkukesästä.
tiiäiselle jaksuja ja hyvä kun tulet tänne purkamaan ajatuksia.
MA ja Veeti 2.5kk
Susa-Juulia:
KännyG: Mulla on nokian läppäpuhelin 6131. Sain marraskuussa synttärilahjaksi.AsuntoG: Me asutaan omassa kerrostalokolmiossa. 74 neliöö. Ihan kivasti mahtuu, vaikka pojan huone on osittain tietokonehuone. Poika siitä tuskin pahastuu vielä =) Ja toistaiseksi nukkuukin kyllä meidän makkarissa.
Nauratti vähän, kun oli teksti kuin minun suusta myös! Paitsi että ton kännyn sain etukäteis joululahjana jo lokakuussa.. :)
Ja asunnossa meillä on neliöitä 73, mutta muuten siis samat kommentit kun Susa-Juuliallakin! :P
Mikähän pieni onni mua on nyt potkinut, kun viime ja tällä viikolla tein lottoa kolme riviä ilman jokereita, niin kummallakin kerralla sain yhden neljä oikein osuman! Ihan uskomatonta kyllä... En taida kyllä uskaltaa tehdä enää ens viikolle lottoa!? ;)
Vähän mietitytti et lähteäkö ulos, kun on pakkasta sen kymmenen ja välillä vähän rapiatkin. Mut eilen lueskelin sitä pinoa, missä joku kyseli juuri pakkasrajoista jne. Niin uskaltauduinpa sitten lähteen! Ja kun kättä työnsin vaunun sisälle, niin kyllähän siellä lämpöiseltä tuntui.
toivoovauvaa: Huomennakos olit menossa sinne perhekahvilaan? Mihinkäs aikaan se olikaan auki?! Voisin yrittää kanssa tulla sinne... Ellei huomenna nyt yhtäkkiä ole jotain -20.. Sit en ehkä enää tohdi lähteä ulos, ellei siis ole jostain syystä aivan pakko.
Vielä se jatko G: Haaveissa olis kyllä joskus asua omakotitalossa. Mutta siihen nyt voi mennä kyllä vielä aikaa... Ja mieluiten rakennettas/rakennutettas ite! Tai sit joku vanhempi peruskorjausta vaativa tölli. Et sen sais sit ite rempata mieleisekseen.
Joelaa: Hassu sattuma ;)
Meillä juhlittiin eilen ristiäisiä myöskin;) käykää kurkkimassa koko nimi nimet-sivulta.. Juhlat olivat onnistuneet. Ja oli kyllä helpotus viimeinkin saada pikku miehelle nimi, kun se on ollut viime kesästä asti tiedossa eikä sitä ole suostuttu kellekään paljastamaan =) loppui pihtailu;)
Pikku mies taitaa olla väsyksissä juhlista vieläkin nukkuu jo 4 tuntia päikkäreitä partsilla, raaski edes herättää.. Viime yönä heräsi syömään 3 kertaa, oli kyllä äiti aamulla niin pöpperössä että. Olis kyllä kiva nukku yks yö heräämättä kertaakaan..
AsuntoGlisä: Kyllähän se omakotitalo olis tietty ihan kiva, mut enemmän haaveilen oikeestaan rivitaloneliöstä =) Musta on ihana ku on tilaa ympärillä ja ahdistaa ku on nurkat täys tavaraa mitkä ei mahdu minnekää, mut ei raaski/ voi heittää poiskaan.
Susa-Juulia ja Jere reilu 2kk
Ekax gallupit etten unohda...
ASUNTO: Me asutaan omakotitalossa,neliöitä 120 (2mh+työhuone+keittiö+takkahuone+2wc+khh+sauna),luulis olevan tilaa tarpeex kun kolmestaan ollaan,mutta viime kesänä kyl yritin miehelle ehdottaa lisäsiiven rakentamista eikä se suostunut,kovin kummallinen...=)! Meillä on siis jo nyt muksulla oma huone mikä on aivan luksusta. Mä oon aina tykänny asua väljästi ja on meillä kyllä haaveissa isompi (ja hirsitalo) jos joskus suodaan lisää perhettä tai voitetaan lotossa=)! Mutta tällähetkellä ihan hyvä näin ainakin muutama vuosi.
PESUKONE: Meillä on Upon kone ollut nyt pari vuotta ja hyvin pyörii nytkin=)!
TAPAAMINEN: Vois kyllä jotenkin äänestää sitä paikkakuntaa,osaisko joku kehitellä semmosen sivun/pohjan???
Sitten poitsun kuulumisia... Tulin just Porista ja siellä jaksellaan ihan kivasti. Painoa on jo " huimat" 4210g (ei vielä koskaan oo ollu näin paljon), mikä on tosi mahtavaa=)! Hoitajan kanssa juteltiin,että huomenna on ihan normaali lääkärin kierto ja sitten jos alkuvkosta sais katottua sen sydämen tilanteen,niin ehkä saatais poitsu kotiin...tosin ei parane paljon hihkua vielä,mutta kovasti toivoa on ainakin=)!
Ruokaakin menee jo 90-120ml:a kerralla,että ihan kivasti. Toivottavasti se paino vaan ei tipu,kun siirrytään takaisin Tutteliin jossain vaiheessa...
Mulla on huomenna hammaslääkäri ja paikkaus tiedossa,ei vois kyllä vähempää kiinnostaa...mutta pakko sinne on mennä,plääh...
Mutta jaksamisia Murut=)!
Tiitiäinen78
Mulla on toinen tissi tukos, kamalaa! Yöllä nousi kuume, horisin kaks tuntia horkassa ja nukuin koiran unta. Sit ku vihdoin jaksoin napata ylimääräisen viltin itelleni ja nukahdin, parin tunnin päästä heräsin ihan hiestä märkänä. Kuumetta oli tuolloin 38,9 ja selvästi laskussa, oli varmaan käynyt 40ssä. Onneksi sain äsken nukuttua pari tuntia ja enää on vähän lämpöä. Rinta on vielä arka, pitää seurata tilannetta.
ASUNTO Meillä on miehen kotitalo -69 rak ja tässä vuosien varrella remppailtu. Tilaa on virallisesti 118, mutta käytännössä paljon enemmän, kun meidän makkari on vanhassa varastossa ;) Periaatteessa saadaan jokaiselle lapselle oma huone, mutta Perttu nyt mene vielä meidän kanssa, katotaan sitten. Mä kyllä tykkään asua ok-talossa! Onhan tässä omat vaivansa, mutta näin on hyvä!
PESUKONE Me ostettiin Pertun syntymän kunniaksi pesutorni. LGn 7kg vehkeet. Oon kyllä tykännyt!
ALE en oo paljoa juoksennellut alessa. Neiti neljäveelle piti joitain mekkoja etsiä, kun rinsessalle ei meinaa housut kelvata. Pojalla on niin paljon vaatetta, että hyvä kun ehtii käyttää. Sain siskon pojalta isot läjät. Esikoiselle hain parit housut. Itselle en halua ostaa mitään, kun haluan pienentyä! Yhden " juhla-asun" löysin yht 14e, eilisille kaverin kolmikymppisille.
HEPATIITTItutkimukseen pyydettiin meitäkin, mutta jotenkin koin sen nyt ylimääräisenä. Osallistuttiin aikoinaan rotatutkimukseen tytön kanssa ja siihen olisin nytkin mennyt.
Mari-69. Teillä käy siivooja? Mä soitin kans yhden ilmoituksen perään, jossa oli näistä ringeistä. Lupas ottaa yhteyttä, kun saa sopivan ringin ja työntekijän siihen. Saa nähdä miten kauas menee. Kuinka usein teillä käy? Tämä kävis 8h/kk kerran tai kaks ja maksaa 26-50e/kk riippuen työntekijän saamasta tuesta. Ei musta paha hinta siitä, että joku kävis välillä tekees kunnon siivot. Sitten vois ylläpitää itse välit.
Jokos teillä nauretaan ääneen? Meillä Perttu nauroi ekan kerran oikein ääneen perjantaina. Heti vaan tuli hikka. Juttelee jonkin verran. Enimmäkseen hoitopöydällä, kun siellä on ne ystävät! Hyllyn alle kiinnitetty hymynaamakuva ja lampusta muodostuvat varjot!!! Se oikein odottaa, että laitan valot päälle, että varjot ilmestyy. Hassu poika!
Ja sitten hakemaan neitiä kylvystä, että ehditään asettautua sohvalle katsomaan mitä Idolsissa tapahtuu...
Hyvää uutta viikkoa kaikille !
Bubbles ja Perttu 10vk
Bubbles: meillä käy siivooja joka toinen viikko, siivoaa 3 h per kerta, eli imuroi ja moppaa lattiat ja pesee kylppärit. Pölyjen pyyhinnät, kaappien pinnat ym jää meille ittelle. Väliviikolla siivoan itse, mutta en koko taloa (n. 200 neliötä), vaan eteisen, keittiön, kylppärit ym. pahimmat paikat. Kyllä ennen siivoojan tuloa näkyy nurkissa välillä villakoiria mutta ei se meitä häiritse... ei ole astmaa, allergiaa tai siivousneuroosia kellään...
Siivoja on pienestä firmasta, tuntipalkka n. 30 e, menee kotitalousvähennykseen.
Tuuli ja Marrastoive: minun ei ole tarvinnut mitään kuukautisia odotella saadakseni kierukan, sekä nyt että 7 vuotta sitten kierukka laitettiin suoraan jälkitarkastuksessa. Näin siis yksityislääkärillä Helsingissä. Kuukautisten odottelu olisikin ollut hankalaa, koska kummankin pojan jälkeen kesti vuoden ennenkuin alkoivat, eli aika kauan olisi joutunut pelaamaan kondomien kanssa.
huomenta täältäkin... aloitettiin tänään vauvauinti.. huonopuoli on vaan se että loppu myös tänään kun paikka missä uidaan ni ei voi nostaa vedenlämpötilaa siihen ku pitäs =o( no mulla se hyvä puoli että oon itte koulutettu ohjaaja joten jatkan sitte yksikseen uimahallissa uintia koko perheen voimin... meillä nukuttiin viime yönä 8 tuntia... tyttö ei vieläkään suostu ottamaan tissiä suuhun joten kai sitten luovutan ja siirryn kokonaan tuttellin....
g... asutaan omakotitalossa 5h ja keittiö iso pesuhuone ja sauna perheeseen kuuluu 5henk.. hyvin mahdutaan =o) vaikka tuota poikien rompetta on vaikka kuinka ja paljon....
nyt ulkoilemaan tuonne ihanaan auringonpaisteeseen =o)
oikeen ihanaa viikonloppua kaikille =o)