Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lähtee lenkille ja ei ala kulkea, niin mitä teet? Lopetatko kesken?

Vierailija
24.03.2024 |

Joskus ei vaan pysty. Sykkeet nousee heti tappiin ("punaiselle"), jalat tuntuu raskaille, eikä pääse rytmiin. Mitä silloin kannattaa - tai pitää - tehdä? Hiljentää vauhtia? Entä jos menee jo niin hiljaa kuin vaan mahdollista?

Ja mistään flunssasta tms. ei siis tietenkään ole kyse, kyllähän sen olossa huomaa ennen lenkille lähtöäkin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä vaihtelu kunnossa ja flowssa liittyy kuukausikiertoon, painonnostajat jo tunnistaa ilmiön, muissa lajeissa tullaan jäljessä. Itsellä ongelmat/erot korostuneet nyt perimenopaussissa.

Vierailija
22/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin yleisin syy on liian lyhyt palautuminen. Jos ei lähde hölkkä kulkemaan niin paras vaihtoehto on vaihtaa kävelylle ja mennä hitaammin. Oikea kestävyysharjoittelu on hinkata hidasta vauhtia ja pitkähköjä jopa useiden tuntien aikoja. Siihen kylkeen hiukan voimaharjoittelua ja erikseen vauhdikkaita vetoja. 

Kun vain viitsisi itse tehdä niin kuin pitäisi. Arvatkaapa malttaako sitä löntystellä jos tuntuu olevan virtaa tossuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut juoksua 40 vuotta ja usein lenkki tuntuu tahmaiselta ensimmäiset kilometrit. Myös syke karkaa alussa, mutta tasaantuu sitten. Muista toki aloittaa hitaasti. Jos koko lenkki on vaikea, se kertoo siitä, ettäon tulossakipeäksi tai ettei ole palautunut.