Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heidi kertoo, miksi kahden opettajan perheessä ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen - paljastaa tulonsa ja menonsa

Vierailija
24.03.2024 |

Vielä pari vuotta sitten Heidi Hossi, 30, kävi lomamatkoilla, elokuvissa ja ulkona syömässä. Nyt tilanne on täysin toinen.

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010304029.html

Köyhät "työläiset"

Kommentit (1284)

Vierailija
1061/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on esitetty väitteitä, että nelihenkinen perhe pärjää 600 ruokalaskulla. Se tarkoittaisi 20 euron budjettia päivässä. J

Henkilöä kohden ruokaan menisi silloin vain 5 euroa päivässä. Jos tähän sisältyy päivittäistavarat, ruokaan menisi huomattavan paljon vähemmän. Kuulostaa melkoisen niukalta ruokavaliolta.

Höpö höpö.

Meillä menee 500e nelihenkisellä perheellä. Eikä ole niukka ruokavalio.

Vierailija
1062/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei käytetä mustapippuria eikä he carmaan sitä tai suolaa sille taaperollekaan ylen määrin annostele.

Kiitos. Tarvitsisin tämän informaation teidän perheenne elämästä.

Ole hyvä. Jaoit sinäkin omasi.

En tietääkseni ole jakanut. En laita ruokaa, eikä minulla ole perhettä. Osaan kuitenkin eläytymiä muiden tilanteeseen, mitä ei useimmista näköjään voi sanoa.

Eläydyt tälläämään kaksivuotiaan ruokaan mustapippuria😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin ennen laitoshuoltajana mm ala ja yläkouluissa. Sittemmin siirryin sairaalamaailmaan. Täytyy sanoa, että nuo opettajien kiireiset koulupäivät ovat kyllä vahvasti liioiteltuja. 

Mä olen työskennellyt peruskoulussa jo 30 vuotta, ja meillä ei ole koskaan vielä tänä aikana työskennellyt laitoshuoltajaa koulussa.

Kukas teillä siivoaa? 

Vierailija
1064/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on näemmä ala-asteella aika karsea palkka.

Ammattikoulussa saisi opettajana jo tonnin enemmän. Kannattaisi

sinne varmaan hakea opettamaan vaikka lähihoitajia, jos on kasvatustieteen maisteri.

Yläkoulussa on nettona 3000 €, kun saa kaikki ikälisät. Progressiivinen verotus...

Minulla on kaikki ikälisät, ja vielä parempi palkka kuin luokanopettajalla. Saan käteen 2700e.

Vierailija
1065/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei käytetä mustapippuria eikä he carmaan sitä tai suolaa sille taaperollekaan ylen määrin annostele.

Kiitos. Tarvitsisin tämän informaation teidän perheenne elämästä.

Ole hyvä. Jaoit sinäkin omasi.

En tietääkseni ole jakanut. En laita ruokaa, eikä minulla ole perhettä. Osaan kuitenkin eläytymiä muiden tilanteeseen, mitä ei useimmista näköjään voi sanoa.

Eläydyt tälläämään kaksivuotiaan ruokaan mustapippuria😂😂😂

En ole kirjoittanut kaksivuotiaan ruuasta mitään. Luet ihan omiasi, mikä tyypillistä palstalle toki on. Mammat vetää täällä vissiin itse kerättyjä sieniäkin.

Vierailija
1066/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin ennen laitoshuoltajana mm ala ja yläkouluissa. Sittemmin siirryin sairaalamaailmaan. Täytyy sanoa, että nuo opettajien kiireiset koulupäivät ovat kyllä vahvasti liioiteltuja. 

Mä olen työskennellyt peruskoulussa jo 30 vuotta, ja meillä ei ole koskaan vielä tänä aikana työskennellyt laitoshuoltajaa kou

Kukas teillä siivoaa? 

Siivoaja. Hän aloittaa aina klo 16, jolloin viimeisimmät oppitunnit loppuvat.

Vierailija
1067/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuvan ettei toimeentuleva voi nauttia toimeentulostaan, koska köyhät ei kärsi tarpeeksi? 

Vierailija
1068/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on esitetty väitteitä, että nelihenkinen perhe pärjää 600 ruokalaskulla. Se tarkoittaisi 20 euron budjettia päivässä. J

Henkilöä kohden ruokaan menisi silloin vain 5 euroa päivässä. Jos tähän sisältyy päivittäistavarat, ruokaan menisi huomattavan paljon vähemmän. Kuulostaa melkoisen niukalta ruokavaliolta.

Höpö höpö.

Mitä Höpöhöpö? Kun katsoo mitä ostaa ja tekee itse niin 500e riittää. 

Vierailija
1069/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työskennellyt peruskoulussa jo 30 vuotta, ja meillä ei ole koskaan vielä tänä aikana työskennellyt laitoshuoltajaa kou

Kukas teillä siivoaa? 

Siivoaja. Hän aloittaa aina klo 16, jolloin viimeisimmät oppitunnit loppuvat.

Hänellä on varmaan se laitoshuoltajan koulutus. Tai sitten ei koulutusta ollenkaan. 

Yleensä siivotaan kouluaikana. Ei makseta mitään iltalisiä. 

Vierailija
1070/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pyörittää jotain artesaanikeittiötä. Sitä varten on lounaslinjastot ja palvelutiskit kaupoissa, että arjessa pääsee pikkulapsiperhe vähän helpommalla välillä. Eläkeläisillä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kokkailla, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään.

Vierailija
1071/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pyörittää jotain artesaanikeittiötä. Sitä varten on lounaslinjastot ja palvelutiskit kaupoissa, että a

En minä ole eläkeläinen.

Vierailija
1072/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pyörittää jotain artesaanikeittiötä. Sitä varten on lounaslinjastot ja palvelutiskit kaupoissa, että a

Heidi ob kotiäiti. Muuta olekaan kuin aikaa.

Vierailija
1073/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia juttuja. Pakasteperunasuikaleet maksaa esim. reilu 2 e/kilo eikä suinkaan 10 euroa kilo. Valkosipuliperunat ei paljon sen enempää maksa pakastealtaasta. Ja tuskinpa kukaan söisi sellaista viikkoa.

Mutta pelkkä leipä maksaa jo paljon, siihen päälliset niin 5 euron päiväbudjetista henkeä kohti on jo osa mennyt siihen. Jos söisi kaksi ateriaa eikä mitään muuta, se tekee vain 2,5 euroa/ateria henkilöä kohti. Se on tosi vähän. 

Puhuin eineksistä, en puolivalmisteista Katsopa paljon saarioisten perunalootat tai muut vastaavat maksavat kilo. Se porukka, joka ei osaa raa'asta perunasta ruokaa valmistaa, tuskin tekee sitä pakastesuikaleistakaan. Ja tuossa nyt ei ollut ajatus edes se, että syödään viikko samaa, etkö ymmärrä vertailua einesten ja raakatuotteen välillä?

Ja tuossa taas sinulla tulee se mystinen "kalliit leivänpäälliset" -kategoria, johon uppoaa 5 euroa / syöjä. Mitä ihmettä siihen leivälle pitää kasata? Leipä voi syödä ilman mitään, päälle riittää joskus pelkkä voi tai joku muu levite. Pelkkä kurkku, pelkkä juusto, pelkkä tomaatinviipalekin on riittävä päällinen leivälle. Siihen ei tarvitse latoa sentin kerrosta metwurstia, sentin könttiä juustoa tai 400 gramman katkarapupussia.

Vierailija
1074/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö opettajat siivoa välitunneilla luokkahuoneen ja käytävien lattiat ja kastele viherkasvit? Eli työajalla lusmuillaan kahvihuoneessa? Tuossakin tuhlataan veronmaksajien rahoja ylimääräisillä siivoajilla kun opettajat välttelevät tuntien välissä töitä.

Vierailija
1075/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole eläkeläinen.

Sinusta ei ole puhuttukaan. Et ole aiheena.

Vierailija
1076/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksuperusteita ei ole ihan loppuun asti hiottu.

Vierailija
1077/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olisi kannattanut maksella niitä pois siinä vaiheessa, kun ei vielä ollut lapsia, ja rahaa jäi ns pakollisten kulujen maksamisten jälkeen. 🙄

Vierailija
1078/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitomaksuista voi heti säästää 150 euroa, jos äiti kerta kotona vauvan kanssa. 👍

Päivähoitomaksu on melko kallis. Jos rouvalla on tulot 3000 ja miehellä vaikka 3600, niin täysi maksu on max 100€. Luulisi sen parivuotiaan olevan hoidossa lyhyempää päivää /viikkoa, jolloin hoitomaksu olisi noin 60 €.

Tai ehkäpä lapsi on yksityisellä hoidossa. 

Jos lapsi ei olisi kunnallisessa päivähoidossa, niin hänestä maksettaisiin kotihoidontukea, jolloin saisivat sen joku 300€ lisätuloja siitä. 

Vierailija
1079/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo ei voi pärjätä palkallaan kun itse saan bruttona 3200e/kk ja nettona noin 2300e/kk? Asun myös yksin,olen lapseton ja minulla on auto eli maksan kaikesta yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta. 

Miten minä pärjään vielä pienemmällä palkalla? 

Ei tuomoisilla tuloilla kuulu tukia saadakaan. Olen eläkkeellä , netto 1320 ja ihan omilla tulen toimeen, vaikka sairaus- lääkekuluihin menee vuodessa kahden eläkkeen verran. Myös yksiasuva olen.

Vierailija
1080/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää aterialaskutoimitukset on yleensä päin v*ttua kun näitä näkee. Ei lasketa suolaa, mausteita, leivinpaperia, sähkön hintaa, sitä aikaa joka menee valmistamiseen, astiat oletetaan hankituiksi ilmaiseksi jostain ja tiskiainekaan ei mitään maksa. Eikä jääkaapissa säilytys, eväsrasiat, lisukkeet.

Suolapaketti nyt ei paljon maksa ja riittää pitkään, mutta joku mus joku mustapippurimylly jo maksaakin. Mutta sehän on kaikill

Patalappujakaan ei tarvitse ostaa, ei uuniin uutta lamppua, ei tiskiharjaa, ei uutta tiskirättiä, joten ne tonnin päivittäistavaramenot oli ihan pelkkään ruokaan ja kauheeta korskakulutusta! Herrajjumala!

Ainiin, unohdin, että vauvapalstan äidin pitää ensin ostaa koko keittiö kaapistoineen, hella, uuni, uunivuoat, jääkaappi, rasiat, lusikat, kipot ja kapot, puhumattakaan patalapuista, mausteista, kattiloista, ennen kuin voi keittää perunan kattilassa. Ja vesijohtokin pitää talolle kaivaa runkolinjasta, että saa keitinvettä ja sitten se suola, miten kukaan voi olettaa, että jollain on suolaa kotona, niinku daa??