Onko joku niin köyhä oikeasti tai ollut niin köyhä, ettei ole (ollut) edes makaronipussiin rahaa, joka maksaa alle 0,30€?
Kommentit (24)
Tai halvimpiin siteisiin, jotka maksaa alle 80 senttiä/paketti?
Tai mihinkään muuhun tarpeelliseen, mikä ei normaalipalkkaisen ihmisen korvaan kuulosta mitenkään kalliilta ja jota hänen ei edes tarvitse sen kummemmin miettiä, kun nappaa vaan hyllystä ostoskoriin? Ap
Kyllä enkä vain kerran vaan joinakin vuosina jopa useampina kuukausina.
Miten se raha on maksanut alle 30 senttiä?
Olin, kun rahat meni remppahommiin. Istuin täysin pennittömänä puistonpenkillä ja multa tultiin pummaamaan röökiä. Ei ollut rahaa tupakkaan, ei edes ruokaan. Olin täysin tyhjätasku. Aattelin mielessä, että niillä spugeilla on enemmän rahaa, miten ne kehtaa tulla pummimaan tupakkaa.
Varmasti on saattanut hetkellisesti olla; kuten minä kateellinen kaikille heille, jotka voivat syödä tuota vehnämakaroonia tai juoda "tavallista maitoa" kun itse en pysty terveyteni uhalla. - Mutta näin sanoessani saan kuulla kuinka jotkut haluavat kertoa että jos on köyhä, niin pitää tällaiset sairaudet unohtaa ja sivuuttaa ja syödä vaikka sitten terveytensä uhalla. Kun hei ennenkin ymmärrettiin syödä sitä mitä oli tarjolla ja kuolla nuorena, niin ei tarvinnut vanhempana kituuttaa tai sairastaakaan kuin aikansa.
No sitä on köyhyys Suomessa ja sitä on. Tosiasiat eivät muutu ne kieltämällä.
Minä olen ollut. Muistan kun mietin kaupassa, olisiko minulla varaa hiivapalaan ja pieneen pussiin jauhoja, jotta saisin sämpylöitä.
Joo teininä ennen kuin muutin omilleni.
Vierailija kirjoitti:
Olin, kun rahat meni remppahommiin. Istuin täysin pennittömänä puistonpenkillä ja multa tultiin pummaamaan röökiä. Ei ollut rahaa tupakkaan, ei edes ruokaan. Olin täysin tyhjätasku. Aattelin mielessä, että niillä spugeilla on enemmän rahaa, miten ne kehtaa tulla pummimaan tupakkaa.
He palauttavat saamansa rahat takaisin valtiolle Alkon kautta
Melkein. Muistan, kun 90-luvun lamassa valmistuin työttömäksi. Avovaimo oli tasa-arvonairue, eikä ymmärtänyt, että sen tulojen takia en saanut mitään tukia.
Niinpä sitten keräilin päivät pitkät tyhjiä tölkkejä. Pääsin sitten kuitenkin töihin ja tämä katala daami keksi, että voisimme yhdistää taloutemme. En tietenkään suostunut ja erohan siitä tietysti seurasi. Onneksi.
T. Nykyinen miljonääri aviksessa
Jos joku on noin köyhä niin silloin täytyy sanoa että sen on kyllä ihan itse aiheuttanut. Aina sitä rahaa nyt kuitenkin muutama kymppi on, jos on joskus laittanut pahan päivän varalle säästöön
Tuttavani oli. En nyt avaa tarkemmin tilanteeseen johtaneita syitä mutta yrittäjälle voi käydä niinkin. Hän oikeasti kulki katuja löytääkseen tölkkejä että olisi rahat riittäneet hiivapakettiin leivän leivontaan varten.
En . Minulla on ollut tuuria. Mutta lapsi taistelee pienen työmarkkinatuen kanssa, ilman toimeentulotukea ja siinä vaiheessa, kun asumistuki pienenee, on oikeasti hätä. Ruokaan jää jotain 30 euroa viikossa.
Onneksi hän osaa tehdä ruokaa perunoista ja muusta. Ruuanlaittotaito on yksi tärkeimmistä edellytyksistä selvitä. Makaroni ei ole ruokaa, peruna ja porkkana ovat.
- palsta mamma
Mulla on kaikkien housujen taskussa 30 senttiä.. Saan siis hätätilanteessa useamman pussin makaroonia.
Makaroni maksaa 50senttiä alepassa. Aina loppu kun kone hajoaa tai tulee lakko.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on noin köyhä niin silloin täytyy sanoa että sen on kyllä ihan itse aiheuttanut. Aina sitä rahaa nyt kuitenkin muutama kymppi on, jos on joskus laittanut pahan päivän varalle säästöön
Entä sitten kun ne muutama kymppi on käytetty? Ainako löytyy uudestaan vielä muutama kymppi lisää?
Toimeentulotukikin on laskettu sen suuruiseksi, että sillä pärjää jos ei hassaa rahojaa johonkin mihin ei pitäisi. Jos vetelee tupakkaa askin päivässä ja kaljaakin kuluu ja/tai autokin pitää olla ei toimeentulotuki riitä siihen mihin se on tarkoitettu ja sitten mennään ruoka-jonoon kitisemään saatujen rahojen vähyyttä ja elämisen kurjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun ne muutama kymppi on käytetty? Ainako löytyy uudestaan vielä muutama kymppi lisää?
No kyllä Jokainen ihminen tienaa jonkin verran rahaa joka kuukausi jostain ja siitä voi pikkusumman panna sivuun pahojen tilanteiden varalle.
Olen ollut.