1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...
1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...
Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sulle on jäänyt 580 euroa tuhlattavaksi asumismenojen jälkeen? Ihan. Oikein että tuet laskee. Mulla ei kokopäivätyöstäkään jää aina käteen tuota.
Kuule ihan samaa mietin. Teen kokopäiväisesti töitä ja nettopalkka 1600€/kk. Ja yksineläjänä eläminen on kallista, kun kukaan ei ole jakamassa kuluja. Mulla jää pakollisten menojen jälkeen tuo 500€/kk käytettäväksi. Ja sitten joku tulee valittamaan, kuinka kotona makaamalla ei saa tarpeeksi elintasoa. Voi herra mun vereni..
Sulla on pakollisia menoja 1100e edestä? Luuletko, että toimeentulotukiasiakkailla saa olla 1100e edestä pakollisia menoja?
Kyllähän kotona ollessa pakolliset menot pienenevät. Kuukauden olen ollut lomalla ja ruoka on ollut ainoa mihin olen rahaa käyttänyt laskujen lisäksi kuten sähkö ja netti ja vuokra. Vaikkkapa auto ei ole startannut pihasta kertaakaan ja siitä heti säästöjä syntyy kivasti. Ulkonäköön ei tarvitse panostaa tai vaatteita hankkia jne. Senkus makaa kotona. Työssäkäyvän 1100 euron pakolliset menot ovat sama kuin työttömän useita satoja vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sulle on jäänyt 580 euroa tuhlattavaksi asumismenojen jälkeen? Ihan. Oikein että tuet laskee. Mulla ei kokopäivätyöstäkään jää aina käteen tuota.
Kuule ihan samaa mietin. Teen kokopäiväisesti töitä ja nettopalkka 1600€/kk. Ja yksineläjänä eläminen on kallista, kun kukaan ei ole jakamassa kuluja. Mulla jää pakollisten menojen jälkeen tuo 500€/kk käytettäväksi. Ja sitten joku tulee valittamaan, kuinka kotona makaamalla ei saa tarpeeksi elintasoa. Voi herra mun vereni..
Sulla on pakollisia menoja 1100e edestä? Luuletko, että toimeentulotukiasiakkailla saa olla 1100e edestä pakollisia menoja?
Kyllähän kotona ollessa pakolliset menot pienenevät. Kuukauden olen ollut lomalla ja ruoka on ollut
Siihen ulkonäköön on työttömänkin panostettava, kun pitää niissä työhaastatteluissa käydä.
Vai kuinka moni palkkaa räjähtäneen näköisen työttömän, jolla reikäset vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ap jaksaa provoilla.
Ei näytä enää jaksavan, kun on monta päivää toistanut vanhoja provoja! Ap on mennyt huonompaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kotona ollessa pakolliset menot pienenevät. Kuukauden olen ollut lomalla ja ruoka on ollut ainoa mihin olen rahaa käyttänyt laskujen lisäksi kuten sähkö ja netti ja vuokra. Vaikkkapa auto ei ole startannut pihasta kertaakaan ja siitä heti säästöjä syntyy kivasti. Ulkonäköön ei tarvitse panostaa tai vaatteita hankkia jne. Senkus makaa kotona. Työssäkäyvän 1100 euron pakolliset menot ovat sama kuin työttömän useita satoja vähemmän. a.
Hyvä huomio tässä. Ei kaikki toimeentulotuella ole työttömiä, vaan aika moni on osa-aikatöissä tai työskentelee minimipalkalla Hesassa. Tai vastaavasti voi olla kuntoutujia, jotka opiskelevat täyspäiväisesti kuntoutusrahalla+toimeentulotuella. Näillä ihmisillä pitäisi siis myös olla 1600e tuet, kyllähän he tarvitsevat yhtä paljon rahaa kuin työssäkäyvät, kun joutuvat liikkumaan ja olemaan ihmisten seassa yhtä paljon kuin työssäkäyvät.
Vaatteisiin tai muutoin ulkonäköön työttömän ei tarvitse panostaa koska kuten provoava loinen itse kertoi ettei työhaastatteluihin ole kertaakaan tuhansista hakemuksista huolimatta päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ap jaksaa provoilla.
En mitään edes provoile vaan puhun elämäni tosiasioista.
AP
Tt-tuki on pieni hinta yhteiskuntarauhasta.
Tämä tuntuu usein hallitukselta ja näiltä "mene töihin" huutelu joilta unohtuvan.
Kun ihmiset joutuvat kadulle/näkevät nälkää jne niin rikokset lisääntyvät.
Ehkä se työllisyys lisääntyy sitten esim poliisissa ja vartijoissa?
Saadaanko me sillä Suomi nousuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten hankkimaan sitä koulutusta.
Opiskelemaan hakenut 20 ammattikouluun ja lukioon enkä ole päässyt.....
Kerro mitä enemmän voisin tehdä?????
AP
Ai sinä oletkin se jauhelihamies, sekoitin sinut kuntosalityyppiin, joka sentäs on ylioppilas. Tahtoo nämä palstan ideologisesti työttömät mennä helpolla sekaisin, jos ei heti ekassa viestissä tule riittävästi tuntomerkkejä.
Yritä myydä seksiä naisille? Tai miehille?
Olen käynyt lukion
AP
Miksi sitten sanot että et päässyt lukioon?
Pääsin lopulta kun hain yli 5 lukioon j
Kävit lukion jo yläasteen jälkeen. Koita muistaa tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
ootko ajatellut hakea töitä? Itse oon tehnyt töitä 16 vuotiaasta koko ajan yht. 42 vuotta. Kertaakaan en oo ollut työtön, kun työt edelleen maistuu. Vtuttaa maksaa tollasille siipeilijöille. Hyvä hallitus!
Samaa mieltä. N56
Sä oot jo aiemmin tehnyt täällä vastaavan aloituksen jossa kerroit ettet pääse edes ammattikouluihin. Jos nää sun aloitukset on edes totta niin lähde nyt selvittämään mahdollisia oppimisvaikeuksia johonkin hoitavalle taholle. Myös työkkärissä voidaan selvittää mikä ala soveltuisi sulle ammatinvalinnanohjaajalla.
Ihan ymmärrettävää suomea kyllä kirjoitat joten en usko että älykkyydessä on suuria puutteita, mutta pitkäaikaistyöttömyys tuo näköalattomuutta.
On niitä ketkä ei kykene töihin terveydentilansa vuoksi, niitä keillä on päihdeongelma, niitä ketkä jonkun yksittäisen mt-ongelman vuoksi jättäytyy työelämän ulkopuolelle ja niitä yksinkertaisesti patalaiskoja jotka ei töitä tee.
Huolissani olen terveydentilansa vuoksi työelämän ulkopuolella olevista ja heihin osuvista leikkauksista. Näistä heikommista pitääkin huoli kantaa ja heille puoltaa heille kuuluvia julkisia palveluita.
Nuo jälkimmäiset ei hetkauta.
Ei edes saisi olla mitään vastikkeetonta sosiaaliturvaa, varsinkaan toimeentulotuki.
Kelan toimeentulotuella, työmarkkinatuella ja asumistuella pelkästään laiskuuden vuoksi eläviä joutaakin leikkauksin rankaista! Näiden pitäisi olla vastikkeellisia eli etuuksia vastaan teet jotain yhteiskunnan hyväksi. Vaikka kerta viikkoon tai kerta kuukauteen vanhuksen ulkoilutusta tai marja-aikaan velvoittaa keräämään marjoja metsästä 20 litraa. Tämä siis niille puhtaasti laiskoille yksilöille.
Yhteiskunta voisi myös pääkaupunkiseudulla tai muissa kaupungeissa kalliissa asunnoissa työttömänä asuvat pakottaa muuttamaan asumaan edullisemmin pikkukuntiin. Näissä voisi olla määräaika 6kk ja jos et ole töitä löytänyt tuossa ajassa ja saanut ainakin toimeentulotuen tarpeen katkeamaan, tulisi pakko muutto muualle asumaan edullisemmin tai sitten etuudet katkaistaan toimeentulotuen kohdalla ja asumistukea leikataan.
Ja jossain vaiheessa nämä tulee menemään näin tiukaksi. Syntyvyys on heikkoa, ihmiset vanhenee. Jos meinataan elättää joku aikuinen täysin yhteiskunnan rahalla, niin ei se raha riitä mistään. Joko lasten koulutus muuttuu maksulliseksi tai ilmainen kouluruoka jää pois, nämähän on ainoat mihin ei vielä ole jouduttu puuttumaan. Myös maailman tilanne on niin epävakaa kun olla ja voi, eli jos tilanne eskaloituu täällä, niin siinä kohtaan sosiaalietuuksiin käytettävää rahaa tarvitaan maan puolustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä, että olet asunut koko ajan "ylihintaisessa" asunnossa, mutta tähän mennessä vuokra on kuitenkin huomioitu menona kokonaan? Vai tarkoitatko, että vuokrasi nousee muka 260 euroa?
Ei koskaan ylisuurta vuokraa ole huomioitu menoina.kannattaisi ottaa asioista selvää tarkemmin ennen kuin kommentoi.ylimenevän osan on aina joutunut maksamaan itse.en ole työtön joten minulle on turha kirjoitella mitään nasevaa,mutta Satun tietämään asioista jotakin.
Kysyin ap:lta asiallisen kysymyksen ilman mitään piilov*ttuilua, mutta sinä aloit heti aivopiereskelemään. Liian suuret asumismenot on joillekin hyväksytty kokonaisuudessaan, joillekin taas ei. Sitä en tiedä miksi käytäntö on ollut niin epätasa-arvoinen aikaisemmin. Tähän tulee nyt kuitenkin muutos, eli kenenkään ylisuuria asumismenoja ei enää hyväksytä kolmea kuukautta pitempää. Jos hyväksyttävät asumismenot ylittävät rajan, niin yli menevä osuus maksetaan sitten "omista".
Sama trolliavaus vaan toistuu kerta toisensa jälkeen ja kertaakaan aloittaja ei suostu ymmärtämään ettei tuo noin toimi. 1.4 ei muutu asiat tavalla kuten tuo sanoi.
Asumistuki tarkastetaan kerran vuodessa ja tuo muutos tulee voimaan vasta seuraavassa tarkastuksessa, ehkä jopa vuoden päästä. Toimeentulotukikin antaa ainakin 3kk aikaa etsiä halvemman asunnon ennen kuin tää leikkaus tulee voimaan joten aikaisintaan tulot laskee heinäkuun alusta. Jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään kokopaivätyöstä ei noin paskaa palkkaa saa.
Aivan varmasti saa! Tosi moni on siinä tilanteessa, että asumismenojen jälkeen ei jää tuon enempää, tai ei tuotakaan.
Jos palkasta jää käteen vähemmän kuin toimeentulotuesta, niin kyllä työtä tekevänkin kuuluu muuttaa halvempaan ja katsoa mihin sitä rahaa syytää! Työtönkin on tai tulee olemaan, ehkä jopa työttömänä ollessaan tekee töitä ja maksaa veroja yhtä lailla, joten on täysin oikeutettu sitä saamaan.
Onneksi näitä ei päätä kukaan joka kuvittelee olevansa jotenkin täydellinen kun vähän maksaa veroja. Jokainen niistä jotain hyötyy. Kuvittele ennemmin että maksat terveydenhuoltoa, kun olet kiusannut jonkun työkyvyttömäksi masennukseen, tai tietä, jota pitkin menet töihin.
Potuttaa minuakin maksaa jotain Espoon sivukatuja minun rahoilla, jos näin jonkun yksittäisen asian haluaa valita. Mutta ne ei korvamerkitysti mene mihinkään yhteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko ajatellut hakea töitä? Itse oon tehnyt töitä 16 vuotiaasta koko ajan yht. 42 vuotta. Kertaakaan en oo ollut työtön, kun työt edelleen maistuu. Vtuttaa maksaa tollasille siipeilijöille. Hyvä hallitus!
Samaa mieltä. N56
Monia nuoria vituttaa maksaa teidän tulevia eläkkeitä, kun itse eivät tule todennäköisesti sellaisia saamaan.
Olet kohta 10v ollut työttömänä eikä työkkäri patista sua kouluun tai työkokeiluun? Miten tämä on mahdollista kun patistavat vasta vuoden työttömänä olleita.
Mihin kaikkeen kuukaudessa menee rahaa asumismenojen jälkeen? Ruoka, sähkö, netti, puhelin, vakuutus. Lääkkeet. Jos on vaatetarvetta, vaatteet. Julkinen liikenne. Jos on auto, bensa, verot, vakuutukset. Jos on lemmikki, sen kulut. Lääkäri, hammaslääkäri, eläinlääkäri? Huvituksia? Mistä voi karsia tai jättää pois. Taloutta pitää suunnitella ja hyvä jos olisi vararahasto jos vaikka hajoaa pesukone.
En ole tuommoisia töitä ikinä löytänyt tai saanut
AP