Mikä on hyväosaisten rooli suomalaisessa yhteiskunnassa?
Sen porukan, jolla on oma koti, omaisuutta, hyvät työpaikat ja tulot? Mikä on heidän roolinsa yhteiskunnassa?
Kommentit (65)
En tiedä. Ehkä yritän neuvoa ja auttaa jälkipolvea.
Itse olen parhaillaan hyväosainen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa ylin tulokymmenys synnyttää liikkumisessa nelinkertaisen hiilijalanjäljen alimpaan kymmenykseen verrattuna. Asumisessa ja ruuassa hiilijalanjälki on kaksinkertainen, tavaroissa ja palveluissa kolminkertainen."
Ja maailman mittakaavassa niillä ei ole mitään merkitystä. Uliskaa suurimmille saastuttajille Kiinalle, Intialke, Usalle ja Venäjälle
Näinhän se on. Niin kauan kuin joku muu tekee jotain vielä pahempaa, saa tehdä mitä vaan. Naapuri lyö vaimoaan kirveellä, joten minä saan lyödä omaani nyrkillä, ja sitä rataa.
Onko kukaan sitten tutkinut, kuinka moni siitä ylimmästä 10% Suomessa oikeasti elää täysin välinpitämättömästi? Jos on varaa kuluttaa enemmän kuin köyhä, niin ei sen hyödyntäminen vielä mikään ilmaston tuhoamisen merkki ole. Toki jotkut saattavat sitten saastuttaa ja tuhlata kaikin mahdollisin tavoin, mutta melko marginaalinen porukka se lienee, eikä tosiaan merkitse luonnon kannalta mitään koko maailman mittakaavassa.
heidän roolinsa on viedä rahaa ulkomaille täältä suomesta pois
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ehkä yritän neuvoa ja auttaa jälkipolvea.
Itse olen parhaillaan hyväosainen työtön.
Hyväosainen työtön ei koskaan hyödy TE-palveluista. Hänen ainut työllistymistä estävä seikka on rekrytoimispäätös jollekin muulle.
Me työttömät asutaan toisinaan kivitalossa meren äärellä. Meillä saattaa olla paljonkin omaisuutta johtuen aiemmasta työstä ja tai perinnöstä.
Emme me mene bulkkihommiin.
Vai nyt on hyvätuloiset vastuussa myös ilmastonmuutoksesta. Pienituloiset kun ovat niin ekologisia. Voi jestas sentään. Kumma vaan kun pienituloisille kuitenkin kelpaa työpaikat niissä saatuttavissa tehtaissa, voimalaitoksissa, rahdin kuljettajina, taksikuskina yms. Maailmahan siinä pelastuisi jos koko Suomen kansa siirtyisi pienituloisiksi. Ja kun puhutaan maailman tasolla niin koko Suomen kansa kuuluu hyvätuloisiin saastuttajiin. Kaikki esim. asuvat lämmitetyissä taloissa, käyttävät sähköä, vessapaperia, liikennevälineitä, viihde-elektroniikkaa ja lähes kaikki syövät maitotuotteita, lihaa sekä ulkomailta rahdattuja hedelmiä ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Sen joukkion tehtävä on elää leveästi köyhemmiltä riistämiensä varojen turvin ja syyttä köyhiä siitä,että nämä ovat itse valinneet köyhyyden. Ja ylläpitävät äärioikeistoa. Kokoomusta, Persuja ja nasuja. Ohittavat myös jonoja.
Vai niin,voiu perse.
Vierailija kirjoitti:
Vai nyt on hyvätuloiset vastuussa myös ilmastonmuutoksesta. Pienituloiset kun ovat niin ekologisia. Voi jestas sentään. Kumma vaan kun pienituloisille kuitenkin kelpaa työpaikat niissä saatuttavissa tehtaissa, voimalaitoksissa, rahdin kuljettajina, taksikuskina yms. Maailmahan siinä pelastuisi jos koko Suomen kansa siirtyisi pienituloisiksi. Ja kun puhutaan maailman tasolla niin koko Suomen kansa kuuluu hyvätuloisiin saastuttajiin. Kaikki esim. asuvat lämmitetyissä taloissa, käyttävät sähköä, vessapaperia, liikennevälineitä, viihde-elektroniikkaa ja lähes kaikki syövät maitotuotteita, lihaa sekä ulkomailta rahdattuja hedelmiä ja kasviksia.
Hei sinä,jätä luukkusi lämmittämättä,jos tekee pahaa,kyllä pakkanen hoitaa.
Pitää ymmärtää, että on huono-osaisin ja hyväosaisia työttömiä.
Hyväosaisen työttömän TE-käynnit on pelleilyä. Hänellä on TE-tätiä korkeampi koulutus ja taustalla vankka osaaminen. TE- täti yrittää ehdottaa täydennyskoulutuksia paikallisessa ammattikoulussa 🤣.
Erilaisia rooleja on, esimerkiksi minulla äidin ja opettajan ja vapaaehtoistyöntekijän roolit.
Kyllä se rooli tuntuu olevan syvästi vihattu kansanosa, jolta haluttaisiin viedä kaikki mitä heillä on.
Koulutettuja ihmisiä ei myöskään pysty narraamaan pelleilyhommiin. Ne osaa etsiä lait ja säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat maksumiehiä. Heidän verorahoilla maksetaan iso osa valtion kuluista. Myös ne sosiaalituet. Duunarit koko ajan uhkailee lakoilla, kapinalla ja työttömäksi heittäytimisellä. Tosiasia on, että todellisessa pulassa ollaan sitten kun nämä maksumiehet lyö hanskat tiskiin.
Yksikään näistä "hanskat tiskiin" uhkailijoista ei todellisuudessa jättäydy työttömäksi tuilla elämään saatika muuta mihinkään kun koko elämä ystävineen ja perheineen on rakennettu Suomeen.Samanlaista tyhjää sananhelinää kuin se että jos suomalaisille pörssitoimareille ei maksa miljoonia, ulkomaalaiset "varastavat heidät omiin firmoihinsa". Kukaan ei näitä kultapossukerholaisia ole headhunttaamassa ja näiden ainoa saavutus on oikea sukunimi ja verkostoituminen toisten kultapossukerholaisten kanssa.
Minä tunnen useita jotka ovat jo lähteneet ulkomaille, nimenomaan parhaiten tienaavia. Surullista Suomelle kun maksajia lähtee.
Olen kai tällainen hyväosainen.
Olen vuosikymmeniä raatanut kellon ympäri terveyteni pilalle.
Maksan valtavasti veroja.
On talo ja pari autoa, mutta työnteon vuoksi mistään ei ehdi nauttimaan.
Jippii
Niin ja kaikki vihaavat kun maksan muiden elämää ja palvelen verojen kautta heitä lähes tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai tällainen hyväosainen.
Olen vuosikymmeniä raatanut kellon ympäri terveyteni pilalle.
Maksan valtavasti veroja.
On talo ja pari autoa, mutta työnteon vuoksi mistään ei ehdi nauttimaan.
Jippii
Pääset sentään elättämään huono-osaisia verojen muodossa ja samalla pilaamaan terveytesi. Sen lisäksi sinua haukutaan riistäjäksi siitä hyvästä, että elätät huono-osaisia oman terveytesi kustannuksella.
saam kaikki tuet, olen kroonisesti sairas 50v eläkkeelle ei vaan pääse. olen aikuinen
Maksan veroja, muuta en tämän paskamaan eteen tee. Lapset olen kasvattanut niin, että muuttavat muualle.
He myös elättävät maksamillaan veroilla alinta kymmenystä, koska ilman yhteiskunnan tukea alin kymmenys ei pärjää.