Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen leikkaus

Vierailija
23.03.2024 |

Uutisartikkelista:

"...opiskelijan, joka ei työskentele opintojensa ohella, asumistuki putoaa 357,60 eurosta 312,90 euroon. Esimerkkihenkilön ainoa kuukausittainen tulo on 279 euron suuruinen opintoraha, ja hänen asuntonsa vuokra on 500 euroa"

Siis opiskelijalle jää n. 92€/kk ruokaan, sähköön, puhelimeen, matkoihin, opiskelumateriaaleihin, vaatteisiin, terveydenhoitoon, hygieniaan, vapaa-ajan toimintaan. 

3€/pv ei mitenkään riitä edes ruokaan.

Miten tilanteessa voi selviytyä? Opiskelu on tiivistä ja kurssimuotoista, luennoilla läsnäolopakko.

Sopivaa ansiotyötä ei niin vain löydykään.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhällä hengellä kai

Vierailija
2/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sitten töitä tai kotiväki auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat elättää.

Vierailija
4/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin palautetaan menneiden aikojen luokkayhteiskunta; vain varakkaiden lapset pystyvät opiskelemaan.

Suomen vahvuus on ollut, että kaikki lahjakkuus, myös köyhemmän väestön, on saatu käyttöön kun opiskelu on ollut mahdollista myös vähävaraisille. Tästä halutaan nyt luopua. Hallitus viisaudessaan tietänee, että tämä on Suomen etu.

Vierailija
5/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan asian ytimessä.  Turhaan maksetut tuet vähenevät ja sohvan pohjalla makoilusta ei saa enää luksusta 

Vierailija
6/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3€ saa helposti päivän ruoat kun tekee itse.

Vierailija
7/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3€ saa helposti päivän ruoat kun tekee itse.

Leipää ei kannata leipoa itse. Muuta tuolla ei juuri saa. Ostin Lidlistä margariinirasian 35 sentillä(!)

Se 3€ menee kaikki ruokaan. Millä maksetaan muut pakolliset kulut?

Jos vuokran jättää maksamatta, häätöön voi mennä hyvässä lykyssä vuosikin.

Vierailija
8/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat elättää.

Mulla toinen vanhempi kuollut, toinen sairaseläkkeellä. Niin?

Vierailija
9/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin, nettilasku, mahdolliset lääkkeet yms. Voi voi

Vierailija
10/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin palautetaan menneiden aikojen luokkayhteiskunta; vain varakkaiden lapset pystyvät opiskelemaan.

Suomen vahvuus on ollut, että kaikki lahjakkuus, myös köyhemmän väestön, on saatu käyttöön kun opiskelu on ollut mahdollista myös vähävaraisille. Tästä halutaan nyt luopua. Hallitus viisaudessaan tietänee, että tämä on Suomen etu.

Tältähän se vaikuttaa. Köyhän perheen fiksut lapset eivät enää voi opiskella.

Ennen pääsi opiskelun ohella helposti hanttihommiin. Nyt kaikkeen työhön vaaditaan ties mitä tutkintoa ja sertifikaattia.

Vierailija
11/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion takaama opintolaina on opiskelijan menoihin tarkoitettu. Näin pystyy opiskelemaan jopa vuosia. Ei valtion olekaan tarkoitus elättää kaikkia kymmeniätuhansia opiskelijoita suorilla tulonsiirroilla. Toimeentulotukea ei opiskelija voi hakea, jos ei ensi ole opintolainaa nostanut, mikä on on ensisijainen tuen muoto.

Vierailija
12/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalounaskin on jo sen 3 €. Kuukaudessa päälle 60 €.

Vierailija
13/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa surkean kuuloisen tarinan aikaan, kun tarkoituksella tiputetaan opintolaina pois. Se on sitten oma valinta, nostaako sitä, kitkutteleeko pyhällä hengellä, käykö töissä vai myykö vaikka sitä *****ttä. Vaiko kenties kaikkea noista.

Vierailija
14/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee sitten töitä tai kotiväki auttaa. 

Jättää homman kesken ja rupeaa pitkäaikaistyöttömäksi.

10 neliön kopissa ja pleikkaa loppuelämä.

Vierailija
15/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opiskellessa töissä viikonloppuisin 18-06 pe ja la yöt. Rahaa tuli. Kesät töissä niin jäi säästöjä. Muuttakaa ulkomaille jos ei meno kiinnosta täällä. 

Vierailija
16/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa, kun opiselijalounaskin maksaa sen 3€, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Millä luulette yhteiskunnan elättävän kaikki ilmaiseksi? 

Vierailija
17/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin opiskellessa töissä viikonloppuisin 18-06 pe ja la yöt. Rahaa tuli. Kesät töissä niin jäi säästöjä. Muuttakaa ulkomaille jos ei meno kiinnosta täällä. 

Harmi että ne on ne osaajat, jotka sinne muuttaa.

Vierailija
18/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen leikkaus lienee äärioikeistohallitukselta moka. Eihän vuokralainen tuesta hyödy vaan vuokranantaja, asuntosijoittaja.

Ehkäpä ovat laskeneet, että kun omista asunnoista poistetaan tuet niin niitä tulee edullisesti pakkomyyntiin ja grynderit hankkivat niitä halvalla vuokra-asunnoiksi. Hankintalainoihin korkotuki.

Homma kannattaa kun operaation pyörähdettyä palautetaan vuokratuet. Tod.näk. vuokratulot tulevat verovapaiksi yli yhden vuokrakohteen vuokralle antaneille.

H E I L !

Vierailija
19/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat elättää.

On monia jotka ei tätä etuutta saa?

Vierailija
20/52 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan asian ytimessä.  Turhaan maksetut tuet vähenevät ja sohvan pohjalla makoilusta ei saa enää luksusta 

Tervejärkisiä ja työkykyisiä on muutenkin jo helkkarin vaikeaa löytää sieltä työvoimareservistä, joten tuhotaan loputkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä