Sisustuksesta. Vaaleutta, väriä, vai kuvioita seiniin?
Meillä on vanhoissa taloissa ollut aina paljon värejä. Kuviollisia tapetteja jne tai sitten ihan maalattu jollain "kunnon värillä". Vaaleita seiniä ei ole ollut missään, koskaan.
Nykyiseen taloon ajattelin remontoidessa että muihin huoneisiin kuviolliset värikkäät tapetit, mutta tupakeittiöön vaaleat seinät, vain ripaus sävyä. Että on sitten rauhallisuutta ja erottuu puiset huonekalut, taulut, jne ja miten nyt vaaleita seiniä aina perustellaankaan 😄
Mutta ei hitto. Kaksi vuotta olen sinnitellyt, mutta ei. Olen täysin kyllästynyt, ja inhoan noita seiniä jotka ei ole minkään väriset. Melkein jo tilaamassa tapetit, väriä ja kuviota! En vaan taida enää voida itseäni estellä. Väriä, lämpöä ja kotoisuutta kiitos.
Millaisia valintoja itse teette seinien väreissä ja tyylissä ja miksi? Mikä on teille sopivin tapa?
Kommentit (28)
Se on vähän mitä tunnelmaa halutaan. Tummemmat seinät tekee tilasta herkästi "pesän", kun taas vaalea tuo avaruutta ja eri tunnelmaa.
Migreeni potilaan unelma: loputon värien ja kuvioiden kakofonia.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni potilaan unelma: loputon värien ja kuvioiden kakofonia.
Onneksi värejä voi käyttää myös kauniisti, siihen saa kyllä apua jos et itse osaa, ja jos haluat migreenipotilaiden hoivakotiasi remontoida.
Maalasin ensin vaalealla, kahden viikon päästä Tikkurilan vuono-sävyllä. Kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Maalasin ensin vaalealla, kahden viikon päästä Tikkurilan vuono-sävyllä. Kannatti!
Tuo on kaunis sävy. Olen itse haaveillut keittiöön keltaisia seiniä, olisi ihana aamukahvilla katsella 😊
Itse tykkään japanilaisesta tyylistä, joten olen sitä koittanut jäljitellä :D
Viihdyn parhaiten väreissä. Valkoisessa kodissa tuntuu kuin olisin tullut hulluksi (tai joutunut jonnekin h...ttiin) kun en enää näe värejä. Mitään erikoisuuden tavoittelua kotini värikkyys ei ole, koska monikaan ihminen ei kotiani näe, meillä ei paljoa vieraita käy 😄
Sopinee johonkin moderniin hyvinkin. Sitten taas 100-vuotiaaseen mummon mökkiin ei niinkään.