Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole viikkoon käynyt suihkussa

Vierailija
23.03.2024 |

Miten saisi itsensä suihkuun? Viimeiset pari vuotta on mennyt masennuksen kourissa ja suihkussa käynti on jäänyt 1-2 kertaan viikkoon. Alapään pesen pävittäin ja vaihdan alushousut joka päivä, mutta muuten en peseydy. En pese edes hampaitani joka päivä saati kaksi kertaa päivässä. Käyn pari kertaa viikkoon kaupassa ja kauppapäivät on lähellä suihkupäivää. Kerran viikkoon on kuntouttava työtoiminta. Muutoin en liiku missään. Minulla on myös ahdistuneisuushäiriö. Kerran kuukauteen käyn mielenterveyspoliklinikalla hoitajan juttusilla ja sinne menen aina puhtaana. Miten saisin itseni kiinnostumaan hygieniasta? Minulla on saunakin ja ennen saunoin, mutta nyt ei ole edes siellä tullut käytyä. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään karvasista ja haisevista, sekä rumista naisista! Tää on just mun juttu!

Vierailija
22/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanko se pesemätön perse alkoi käryämään kun sivuston aukaisi! No nytpähän selvisi sekin sitten :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen monesti viikon ilman suihkua, mutta se ei johdu mistään masennuksesta, vaan siitä, että vastustan meikkipellejä ja sitä ajattelutapaa, että naisen olisi aina oltava suihkunraikas. Ei sellaista koskaan vaadita miehiltäkään.

Vierailija
24/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmanko se pesemätön perse alkoi käryämään kun sivuston aukaisi! No nytpähän selvisi sekin sitten :D

Sinun nokkaasihan se käryää. 

Vierailija
25/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti edes vesimaksu menee mittarin mukaan. 

Meillä menee ja on oikeasti selvää säästöä. Ennen notkuin mukavissa lämpimissä suihkuissa päivittäin 15min. 

Nyt ehkä 15min viikossa ja vettä säästävä suihkupää on nyt käytössä myös

Vierailija
26/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tulla iho-ongelmia, joten oli pakko palata jokapäiväiseen suihkutteluun. Hiukset pesen kahdesti viikossa.

Vierailija
27/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sanoisin, että teet sen minkä pystyt.

Ota vaikka kosteuspyyhkeitä sängyn viereen niin voit pyyhkäistä kasvot ja kainalot joka ilta. Samoin paketin hammasharjoja ja tahnan voi ottaa sängyn viereen kuppiin. Voi pesaista hampaat edes jollain tapaa kerran tai kaksi päivässä. 

Suihkupäivänä otat sitten viikon hammasharjat pesuun. Sängyn viereen kannattaa varata myös xylitolipastilleja. Jos ei kykene hampaidenpesulle, ehkä jaksais ottaa pari pastillia ja imeskellä.

Sitten kun on paremmat voimat niin helpompi jatkaa itsestä huolehtimista, kun ei ihan nollasta tarvitse lähteä rutiinia rakentamaan 

Ei auta kuin olla armollinen itselleen ja uskoa parempaan 

Vierailija
28/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itsellesi päiväohjelman ja noudatat sitä. Yhtenä päivänä se voi olla pelkästään suihku, jos se on niin kuormittavaa. Rutiinit ja säännölliset elintavat ovat tärkeitä mielenterveyskuntoujille. 

Vierailija
29/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suihkuhetkestä mahdollisimman mukava hetki. Laita soimaan kaunista ja rauhoittavaa spa-musiikkia. Sytytä kynttilöitä suihkutilaan luomaan tunnelmaa ja rentoutumista. Osta eukalyptuksen tuoksuista eteeristä öljyä ja lisää muutama tippa suihkutilaan tuomaan miellytttävää tuoksua ja samate hyväntuoksuinen saippua ja shampoo. Hanki pehmeä, pitkä lämmin kylpytakki ja pehmeät tossut johon sujahdat suihkun jälkeen...

Vierailija
30/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luo päivärutiini. Noudata sitä.

Oletko puhunut tästä mielenterveyshoitajalle? Mitä vinkkejä niiltä olet saanut?

Masentuneen kaipaama vinkki🤔

Päivärutiini: riittävä lepo, ravinteikas ruoka, säännöllinen ulkoilu, hygieniasta huolehtiminen. Uskoisin, että näillä pääsee alkuun. Ap:lla oli jo kontakti hoitohenkilöön. Siellä voi myös jutella. En sano, että olisi helppoa mutta itse se muutosmatka on tehtävä.

Vierailija
31/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemättömyyskään vielä nyt haise niin hirveästi kun on paksusti vaatetta päällä, mutta kaikkein pahin on kuntosali-eskot jotka eivät pese jumankauta sitä treenipaitaansa jokaisen treenikerran jälkeen. Ne tiedätkö varmaan viskaa sen treenikassiin, että ei oo pahasti hikinen ja ottaa sen seuraavan kerran sieltä sitten taas päällensä. Kun se paita päällä sitten hieman lämpenee treenin myötä, niin se aivan tajuttoman pistävä imelä hienhaju leijuu tuollaisen kuntosali-eskon ympärillä niiiiiiiiin pahana, että aivan oikeasti meinaa oksupoksu lentää. Huh huh. Tällä viikolla viimeksi tuon salilla kokenut. Mun on vaan pakko lopettaa oman liikkeen tekeminen ja vaihdettava paikkaa salilla, kyllä se vaan niin pahalle haisee.

Vierailija
32/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin noin joka toinen päivä suihkussa. Perhetyöntekijä sanoi että on käytävä aamuin illoin. Minusta se oli liikaa vaadittu masentuneelta.

Vierailija
33/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin päivittäinen suihkuttelu on hankalaa ihon kannalta. Mulle ihotautilääkäri sanoi että joka kerta kun käyt suihkussa se on sama kuin vetelisit ihoa raastinraudalla. 

Kun aina täytyy rasvata iho suihkun jälkeen niin aina ei jaksa ellei ole aivan pakko

Vierailija
34/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset naiset käy joka päivä aamulla ja illalla suihkussa.

Suominaiset ei käy viikkoon suihkussa.

Suominaisten tulisi ottaa mallia japanilaisista naisista. M25

Ompa taas yleistykset siellä :D

Suomalaiset naiset (nyt taas suomalaiset olemassa kun jotain negatiivista halutaan sanoa) huonoja ja rumia

Muut niin paljon parempia niih.

Vierailija
35/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, jatka siitä.

Vierailija
36/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee suihkuhetkestä mahdollisimman mukava hetki. Laita soimaan kaunista ja rauhoittavaa spa-musiikkia. Sytytä kynttilöitä suihkutilaan luomaan tunnelmaa ja rentoutumista. Osta eukalyptuksen tuoksuista eteeristä öljyä ja lisää muutama tippa suihkutilaan tuomaan miellytttävää tuoksua ja samate hyväntuoksuinen saippua ja shampoo. Hanki pehmeä, pitkä lämmin kylpytakki ja pehmeät tossut johon sujahdat suihkun jälkeen...

Mulle ei käy astmaatikkona mikään kynttilänpoltto tai mitkään hajusteet. Kuka yleensä jaksaisi jotain tollasta värkätä, hyvä jos jaksaa sinne suihkuun.

Vierailija
37/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä peseydyn ja vaihdan vaatteet neljä kertaa vuodessa. Yhden kerran keväällä, kesällä, syksyllä ja talvella. Ihan turhaa touhua.

Vierailija
38/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesemättömyyskään vielä nyt haise niin hirveästi kun on paksusti vaatetta päällä, mutta kaikkein pahin on kuntosali-eskot jotka eivät pese jumankauta sitä treenipaitaansa jokaisen treenikerran jälkeen. Ne tiedätkö varmaan viskaa sen treenikassiin, että ei oo pahasti hikinen ja ottaa sen seuraavan kerran sieltä sitten taas päällensä. Kun se paita päällä sitten hieman lämpenee treenin myötä, niin se aivan tajuttoman pistävä imelä hienhaju leijuu tuollaisen kuntosali-eskon ympärillä niiiiiiiiin pahana, että aivan oikeasti meinaa oksupoksu lentää. Huh huh. Tällä viikolla viimeksi tuon salilla kokenut. Mun on vaan pakko lopettaa oman liikkeen tekeminen ja vaihdettava paikkaa salilla, kyllä se vaan niin pahalle haisee.

Juuri tämä mun salilla kävi ennen tuollainen kuntosali-esko. Jumakauta sitä hajua. 

Vierailija
39/39 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei käy astmaatikkona mikään kynttilänpoltto tai mitkään hajusteet. Kuka yleensä jaksaisi jotain tollasta värkätä, hyvä jos jaksaa sinne suihkuun.

Kaikilla masentuneilla ei kuitenkaan ole astmaa. Ei tuohon oikeastaan hirveästi vaivaa edes mene. Kylpytakin ja tossujen ostaminen on kertahomma voi tilata vaikka netistä, ja se, että laittaa musan soimaan, kynttilät palamaan ja tiputtaa pari tippaa öljyä vie ehkä minuutin. Jokaisen masentuneen tilanne on erilainen, mutta ehkä jollekin siitä voi olla hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän