Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeistä olisi todella varaa leikata, tässä aito esimerkki:

Vierailija
23.03.2024 |

Vanhempani on ns. pienituloinen eläkeläinen. Silti hän asuu yksin lähes 80 neliön kolmiossa kaikkien palveluiden ja metroaseman välittömässä läheisyydessä. Asunto on kaupungin vuokra-asunto, eikä Kela ole vuosikymmeniin kehottanut kertaakaan häntä hakemaan edullisempaa/pienempää asuntoa. Ruokaan on hyvin varaa kuten myös joka päiväiseen alkoholin nauttimiseen ja tupakointiin. No, veronmaksajat maksakoot kun ovat kokoomusta äänestäneet niin tämäkin touhu saa jatkua. Ai niin ja sai myös vuosikausia leskeneläkettä, sittemmin se loppui.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhempani on myös pienituloinen ja hänellä menee joka kuukausi -500 euroa miinukselle pakollisten maksujen jälkeen eli ruoka, hoiva, lääkkeet, puhelin-, sähkö- ja vesilasku. Mitään ylimääräistä hän ei osta, ei tilaa lehtiä, ei harrasta, ei liiku kotoa mihinkään, ei käytä palveluja. Kun kerroin asiasta sosiaalihoitajalle hän vain nauroi ja sanoi että anna mennä ulosottoon. Tästäkö pitäisi vielä leikata?

Vierailija
2/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla ei ole ihan elämän realiteetit koossa ja vanhempasi ei ole mikään pienituloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela sitä asuntoa maksa. Sen vuokra voi olla pienempi kuin kaksion tai jopa yksiön. Minun kaupungin omistama saunallinen kaksio on alle 700€. Olen etsinyt pienempää ja ilman saunaa. Ne on järjestäin kalliimpia. (Vuokra on Autopaikalla ja kahdella vesimaksulla).  

Tuntemani eläkeläiset elävät todella niukasti. Eivät osta mitään. Eläkeläisten tuet ei ole suuria ja allennukset usein sidottu kansaneiäkkeeseen. Suurimmat tuet menee lääkekattojen yrityksiin. Asumistuessa asunnon vuokrarajat on pienemmät kuin yleisessä asumistuessa. Neliö rajoja ei ole. (Voi olla jo vanhaa tietoa, kun kaikki asiat on viimevuosina muuttuneet)

Vierailija
4/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki tuntemani eläkeläiset käy ainakin kerran vuodessa etelässä lomareissussa. Yleensä pidempi kuin viikon reissu. Pihisti ne jokainen elää, mutta kaikilla on omistusasunnot ja eläkkeellä on osa asuntoakin vaihtanut.

Vierailija
5/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ja tupakan hinta on melkein pelkkää veroa, joten raha siirtyy takas valtiolle. Tavaransa ulkomailta tilaavat naiset ovat isompi ongelma. 

Vierailija
6/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta eläkeläiset ja lapsiperheet ovat niitä, jotka pitävät Suomea pystyssä. Muilla ei ole varaa kuluttaa.

Vierailija
7/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se leskeneläke loppui... menikö naimisiin uudelleen vai porvoostako postailet

Vierailija
8/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan näkisi leikkaustarvetta jos eläisi pihimmin ja sulle jäisi loput perinnöksi?

Vierailija
9/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus on selkeä provo samaa propagandaa mitä valtamedia on tuupannut 2020-2024...

Vierailija
10/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kela sitä asuntoa maksa. Sen vuokra voi olla pienempi kuin kaksion tai jopa yksiön. Minun kaupungin omistama saunallinen kaksio on alle 700€. Olen etsinyt pienempää ja ilman saunaa. Ne on järjestäin kalliimpia. (Vuokra on Autopaikalla ja kahdella vesimaksulla).  

Tuntemani eläkeläiset elävät todella niukasti. Eivät osta mitään. Eläkeläisten tuet ei ole suuria ja allennukset usein sidottu kansaneiäkkeeseen. Suurimmat tuet menee lääkekattojen yrityksiin. Asumistuessa asunnon vuokrarajat on pienemmät kuin yleisessä asumistuessa. Neliö rajoja ei ole. (Voi olla jo vanhaa tietoa, kun kaikki asiat on viimevuosina muuttuneet)

Tämä on puppua, eläkeläisen asumistuki on suurempi kuin yleinen asumistuki, pienempää eläkettä voi tienata verovapaasti toisin kuin esim. Työttömyyspäivärahaa tai opintotukea. Nuoremmat eläkeläiset ovat Suomen varakkaita väkeä ja heissä on vähemmän pienituloisia kuin missään muussa ikäluokassa. Lääkkeitä ja hoivaa voisi saada maksettua paremmin jos veroja nostettaisi ja eläkemaksuja laskettaisiin.

Vierailija
11/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi kertoa, miten leskeneläkettä loppui?

Vierailija
12/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
13/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkkeestä ja takuueläkkeestä voi aivan hyvin jonkin siivun höylätä. Työeläkkeestä ei, se on omalla työllä ansaittua rahaa 

Vierailija
14/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voi kertoa, miten leskeneläkettä loppui?

Joo, ei nykyisiä eläkeläisiä koske määräaikainen leskeneläke. 10 vuoden raja koskee vasta 1975 syntyneitä. Ne on alle 50-vuotiaita. 

Vierailija
15/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloinen sairaseläkeläinen ja kohta ulosotossa. Sinun äidilläsi taitaa olla vähän parempi eläke kuin mitä kuvittelet. Tuskin elää minimieläkkeellä. 

Vierailija
16/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi noin pitkälle. Jokaisella oma elämä, omia valintoja. Se raha kiertää selvästi eteenpäin.

Vierailija
17/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta eläkeläiset ja lapsiperheet ovat niitä, jotka pitävät Suomea pystyssä. Muilla ei ole varaa kuluttaa.

Miksi lapsettomilla ja velattomilla pariskunnilla ei olisi varaa kuluttaa?

Vierailija
18/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen eläkeläisiä joiden nettoeläke on n. 900-1000e. Heillä ei ole säästöjä tai omaisuutta.

Vierailija
19/22 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen eläkeläisiä joiden nettoeläke on n. 900-1000e. Heillä ei ole säästöjä tai omaisuutta.

Päällle ne saa asumistukea. Keskituloisen (mediaani 3400 €/kk) pitää Suomessa tehdä 23 vuotta töitä ennen kuin hän on kerännyt eläkettä saman verran, kuin eläkettä ja asumistukea saisi, jos ei olisi elämässään päivääkään tehnyt töitä! Vasta tuon jälkeen työuralla alkaa siis ikään kuin pääsemään eläkkeessä plussan puolelle verrattuna takuu-/kansaneläkkeellä olijoihin.

Vierailija
20/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari sukulaismummoa, leskiä, todella nuukana  elävät, eivät raaski  antaa nuoremmille jotka myöhemmin maksavat perintöverot niistä rahoista valtiolle.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi