Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satonen: haluan yhtä joustavat työmarkkinat Suomeen kuin Yhdysvalloissa

Vierailija
23.03.2024 |

Tarkoittaa juurikin sitä että duunarit tulevat olemaan orjia! Asiantuntijat voivat oman palkkansa aikalailla sanella. 

https://www.verkkouutiset.fi/a/arto-satonen-usa-menestyy-joustavien-tyo…

Kommentit (544)

Vierailija
381/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan antamaan mitään tippiä kenellekään tarjoilijalle!

En minäkään, palkalla pitää Suomessa tulla toimeen. Näin on lapsuudesta saakka opetettu.

Vierailija
382/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan antamaan mitään tippiä kenellekään tarjoilijalle!

En minäkään, palkalla pitää Suomessa tulla toimeen. Näin on lapsuudesta saakka opetettu.

Satosen mielestä ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko Satonen, että perheellinen voi tehdä jotain minimipalkka nollasopimustyötä joustavasti vaikka yöllä? Varmaan luulee, kun on itse perheetön rikas perijä.

Mielestäni minun on perheellisenä tosi hyvä tehdä töitä.

Lapsiperheille ei tältä hallitukselta sympatiaa heru. Ei vaikka esim. Riikka on itse ollut ilmeisesti koko elämänsä työtön yksinhuoltaja, jos CV:tä on uskominen.

Mitä jos sinäkin ajattelisit, että ihminen eläisi lähtökohtaisesti omien työtulojensa varassa? Sitten vasta tulisi ne tuet eikä toisinpäin?

Vierailija
384/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tuet pois.

Vierailija
385/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman yksinkertainen? Tarvitseeko tuottavaa valtion omaisuutta myydä, jos ei rakenna tässä taantuvassa täysin turhaa tunnin junaa. 

Sekin on vain rahaa EK jäsenyritysten pussiin, joiden toimia on nyt ihan turha tutkia liian tarkasti. Varmasti kaikki tehdään lain kirjaimen mukaan 🙄

Oletko hieman töykeä?

Taantumassa on tärkeää elvyttää, ja rakennushankkeet ovat hyvä elvytyskeino. Valtion yritysomistusten vähentäminen on loogista myös sen vuoksi, ettemme elä sosialistisessa maassa, jossa valtio pyrkii omistamaan tuotantovälineet.

Hölmöläisen peitto? Laitetaan miljardeja turhaan projektiin, koska halutaan elvyttää?

Voisiko joku perustella miksi se elvyttäminen Turun junalla onnistuu? Myydään omistuksia että voidaan tehdä turha remontti Turkuun? 

Vierailija
386/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman yksinkertainen? Tarvitseeko tuottavaa valtion omaisuutta myydä, jos ei rakenna tässä taantuvassa täysin turhaa tunnin junaa. 

Sekin on vain rahaa EK jäsenyritysten pussiin, joiden toimia on nyt ihan turha tutkia liian tarkasti. Varmasti kaikki tehdään lain kirjaimen mukaan 🙄

Oletko hieman töykeä?

Taantumassa on tärkeää elvyttää, ja rakennushankkeet ovat hyvä elvytyskeino. Valtion yritysomistusten vähentäminen on loogista myös sen vuoksi, ettemme elä sosialistisessa maassa, jossa valtio pyrkii omistamaan tuotantovälineet.

Hölmöläisen peitto? Laitetaan miljardeja turhaan projektiin, koska halutaan elvyttää?

Voisiko joku perustella miksi se elvyttäminen Turun junalla onnistuu? Myydään omistuksia että voidaan tehdä turha remontti Turkuun? 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-marin-tunnin-junaradat-ta…

Sanna tässä selittää asiaa liikenneministerinä!

Vierailija
387/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko Satonen, että perheellinen voi tehdä jotain minimipalkka nollasopimustyötä joustavasti vaikka yöllä? Varmaan luulee, kun on itse perheetön rikas perijä.

Lapsiperheille ei tältä hallitukselta sympatiaa heru. Ei vaikka esim. Riikka on itse ollut ilmeisesti koko elämänsä työtön yksinhuoltaja, jos CV:tä on uskominen.

Mitä jos sinäkin ajattelisit, että ihminen eläisi lähtökohtaisesti omien työtulojensa varassa? Sitten vasta tulisi ne tuet eikä toisinpäin?

Ai? Mutta näinhän Marinille totesi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen toimitusjohtaja Aki Kangasharju

https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2

Vierailija
388/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siellä työskennellään synnytykseen asti ja äitiysloma on kuusi viikkoa. Jos et halua kadulle asumaan, niin töihin on mentävä vaikka pllu olisi vielä täysin rikki

Mutta eipä tämäkään miehiä kosketa "

Höpö höpö. Sairauslomalla ollaan sielläkin ihan niin kuin täälläkin.

No, nämä sanat eivät ole minun, vaan Amerikkalaisten naisten kokemuksia.

Vierailija
389/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mutta näinhän Marinille totesi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen toimitusjohtaja Aki Kangasharju

Kyse oli sinusta, onko joka asiaan saatava tukea vai voisiko koettaa ensin elää omilla rahoilla?

Vierailija
390/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siellä työskennellään synnytykseen asti ja äitiysloma on kuusi viikkoa. Jos et halua kadulle asumaan, niin töihin on mentävä vaikka pllu olisi vielä täysin rikki

Höpötystä yhtäkaikki. USA:ssakin ollaan sairaana sairauslomalla.

Vierailija
391/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, miksi Marinia kritisoitiin, kun sanoit oikeistolle että palkalla pitää tulla toimeen?

Vierailija
392/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meihin ole juuri mitään leikkauksia osunut. Keskiluokkaa olemme. Köyhien pitää voittaa vaalit, jos haluavat mieleistään politiikkaa.

No tämä on just sitä mitä hallitus nyt huijaa. Keskiluokalta "ei leikattu" mitään, mutta kaikki kallistuu ja kun alkaa työnantajan markkinat, niin on ihan turha kuvitella, että siell

Inflaatio on maailmanlaajuinen ilmiö, joten jopa Orpolta vie aikaa selättää se. Suunta on kuitenkin jo ylöspäin, ja se näkyy jo ensi vuonna esimerkiksi parempina työmahdollisuuksina niin keskiluokkaiselle kuin köyhälle.

Vierailija
393/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomeen tulee Yhdysvaltain työehdot Suomen palkkatasolla, niin miksi kukaan keskituloinen jäisi enää Suomeen? Minä saan palkkaa n. 3200 euroa. Jenkkikaverin, pitkäaikainen kirjekaveri teini-iästä asti, mukaan saisin samoista hommista siellä 6-7t ihan kevyesti. 

Vierailija
394/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mutta näinhän Marinille totesi Elinkeinoelämän tutkimuslaito

Enpä saa tukia, koska omistan asuntoni. Mutta minä olenkin saanut asiani järjestettyä ennen näitä oikeiston hullutuksia.

Vierailija
395/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen haluaa amerikan mallin.

Se mitä Satonen saa on yleislakko ja suomalaisten vihat.

Voi voi

Vierailija
396/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman töykeä?

Porvarihallitus ei vaan tuota taantumassa elvytetään -ajatusta muuten osta. Sehän voisi esim. jättää köyhimmiltä leikkaukset tekemättä, mikä elvyttäisi kotimaista kulutuskysyntää ja pitäisi pystyssä palvelualan yrityksiä.

Ja jos nimenomaan rakentaa halutaan, niin kyllä löytyisi tunnin junaa järkevämpiä hankkeita. On homekoulua ja -sairaalaa, tiestön korjausvelkaa jne.

Vierailija
397/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomeen tulee Yhdysvaltain työehdot Suomen palkkatasolla, niin miksi kukaan keskituloinen jäisi enää Suomeen? Minä saan palkkaa n. 3200 euroa. Jenkkikaverin, pitkäaikainen kirjekaveri teini-iästä asti, mukaan saisin samoista hommista siellä 6-7t ihan kevyesti. 

Siksi, että USA:n työehdot johtavat taloudellisen toiminnan kasvuun, joka johtaa täystyöllisyyteen joka taas johtaa palkkojen nousuun USA:n tasolle koska työnantajat joutuvat kilpailemaan työvoimasta.

Vierailija
398/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monin paikoin ei uskalleta olla irtisanomisen pelossa. Toki seassa voi olla heitä, jotka "saavat" olla, mutta aika yleisesti pelätään jäädä töistä pois.

Vierailija
399/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Most commonly, employees earn one hour of sick time for every 30 hours worked. Paid sick time laws generally allow employers to limit the amount of sick time that employees can earn or use in a year, typically to around 40 hours per year.17.1.2024

Vierailija
400/544 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meihin ole juuri mitään leikkauksia osunut. Keskiluokkaa olemme. Köyhien pitää voittaa vaalit, jos haluavat mieleistään politiikkaa.

No tämä on just sitä mitä hallitus nyt huijaa. Keskiluokalta "ei leikattu" mitään, mutta kaikki kallistuu ja kun alkaa työnantajan markkinat, niin on ihan turha kuvitella, että siell

Inflaatio on maailmanlaajuinen ilmiö, joten jopa Orpolta vie aikaa selättää se. Suunta on kuitenkin jo ylöspäin, ja se näkyy jo ensi vuonna esimerkiksi parempina työmahdollisuuksina niin keskiluokkaiselle kuin köyhälle.

"Jopa Orpolta". Kiva, kun joku uskoo siihen lapaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme