Mitä olet saanut aikaiseksi viimeisen 10 vuoden aikana?
Minä opiskelin ensin amk-insinöörin tutkinnon ja nyt dippainssin tutkinnon vielä perään.
Uralla olen päässyt sujuvasti eteenpäin. Duunarina tienasin vuodessa noin 32k euroa vuodessa. Nyt vuositulot siinä 60k euroa. Olen enemmänkin uraihminen, joka haluaa päästä eteenpäin. Perheen perustamisista jne en ole koskaan ollut kiinnostunut. Toisinaan pysähtyy miettimään sitä, mitä tekikään 10 vuotta sitten.
Kommentit (74)
Olen esimerkiksi tehnyt akateemista työtäni ja ollut hyvä äiti. Tuloni ovat olleet hieman paremmat kuin ap:llä. Olen usein ollut onnellinen.Olen myös sairastanut, mutta nyt olen terveempi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut 3 ammattia, opiskellut yliopistossa, tehnyt n. 10 eri alan töitä, tehnyt töitä n. 100 eri paikassa, sairastanut syömishäiriöt ym ja käynyt terapiat, urheillut n. 1000 tuntia, edennyt työuralla, asunut ulkomailla, muuttanut, ottanut asuntolainaa, menettänyt isovanhempia, yms..
Liioitteletkohan nyt yhtään? Olet aika liikkuvaista sorttia.
Ymmärsin vihdoinkin erota sak sta ja liittyä ytk, eli parasta 10 vuoteen. Jenna
Aika monta tilinpäätöstä t:tilitoimistoyrittäjä
Saanut vielä kaksi lasta, ennestään oli jo yksi. Opiskelin uuden ammatin ja olen vakituisessa työssä josta nautin, valitettavasti palkka on pieni ja työajoissa ei kehuttavaa. Olen ostanut oman asunnon sekä olemme perheenä matkustelleet paljon.
Pari lasta, avioeron, haudannut sekä isäni, äitini että isoisäni, ostanut asunnon, vaihtanut työpaikkaa pari kertaa paremmin palkattuun (ennen lapsia ja viime syksynä).
Tulin isäksi ja vuodet ovatkin menneet häntä hoitaessa (erikoissairas). Työhön meno? Ei ole onnistunut kuin palkkatuettuihin kikkailuihin.
En oikeastaan mitään sellaista mikä olisi kertomisen arvoista mutta lohduttaudun tiedolla että 99,99% kaikista ihmisistä katoaa historian myötä kaikista kansista ja kirjoista joten sillä mitä joku pikkuihminen täällä on tehnyt tai jättänyt tekemättä ei ole isossa kuvassa mitään väliä. Teistä ei jää mitään mihinkään eikä teistä yksikään ole siinä mittakaavassa merkityksellinen 😋
Kaksi lasta olen saanut. Työura pysähtyi jo heti alkuunsa vuonna 2000, kun valmistuin amk:sta. Tein kolme vuotta lyhyitä sijaistuksia. Ihan kädestä suuhun elettiin mieheni kanssa, jonka itse asiassa tapasin vasta vuonna 2000. Sitten kun lopulta sain v. 2003 kunnon työpaikan, kävi huono tuuri. Toimipiste siirrettiin eri paikkakunnalle vuosi sen jälkeen. Ei ollut mitään etätöitä olemassakaan. Körötin ajaa 1 t 15 min. töihin aamulla ja saman verran takaisin kotiin iltapäivällä. Oli sää mikä tahansa. Sitten kun hajosi auton moottori, istuin bussissa, joka lähti klo 05.50 aamulla. Työt alkoi kylläkin vasta klo 08, mutta seuraavalla bussilla olisin myöhästynyt. Voi elämä, mitä matkustamista. Ei oikein uskallettu muuttaa sinne työpaikkakunnallekaan, kun mies taas oli saanut kotipaikkakunnalta töitä. Hänellä oli vakaampi työ kuin minulla.
Vuonna 2007 me muutettiin kuitenkin satojen kilometrien päähän. Mies sai parempipalkkaisen työn. Minä hain töitä, mutten löytänyt ja tulin raskaaksikin. Ei kukaan raskaana olevia palkkaa. Olin kotona elokuusta 2007 syyskuuhun 2009, jolloin sain vihdoin töitä. Siinäpä se. Olin siinä työssä 8 vuotta ja irtisanouduin jäätyäni äitiyslomalle syksyllä -17. Sen jälkeen olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla perheen kolmannen lapsen kanssa. Teen toiminimellä töitä noin 5-30 tuntia viikossa. Joskus teen kaverin pitopalvelussa myös tarjoilijana tilaisuuksissa palkkatyötä. Lähinnä kesäaikaan tuo catering-homma. Rahat on tiukilla, mutta ainakin olen saanut olla omien lasteni kanssa paljon.
Itsenäistynyt. Oppinut, ettei kannata luottaa raha asioissa ihmisiin. Ostanut asunnon auton metsää osakkeita,jotka tosin on mennyt osittain pieleen. Tehnyt urakalla töitä. Oppinut elämään yksin. Olen myös virallinen edunvalvoja hankkinut kotieläimen
Monet ihmiset ovat menneet valtavasti henkisesti eteenpäin. Hieno juttu! Peace, love and nature.
Valtavasti huvinvointia 🤩
Ja kasvattanut varmaan muutamaa sataa lasta 😃
Opiskelin toisen ammatin
Vaihdoin työpaikkaa
Menettänyt ja korjannut omaa mielenterveyttä, jonka alkoholisti puoliso on sairaudellaan aiheuttanut.
Kasvattanut lapset, velaton koti,ulkomaankoti,muutama sijoitusasunto.sijoittanut. Tavoitteena taloudellinen riippumattomuus.
-ABBI-rivi yo-kokeissa.
-opiskelupaikka yliopistossa (opiskelen yhä)
-sain esikoisen
Siinähän nuo merkittävimmät
10 vuodessa olen kasvanut opiskelijatytöstä keskiluokkaiseksi työssäkäyväksi perheenäidiksi. Olen opiskellut, saanut kaksi lasta, tehnyt töitä muutamassa eri paikassa joista viimeinen on vakituinen, muuttanut kolmesti ostanut asunnon ja sittemmin talon, ylläpitänyt parisuhdetta, opiskellut lisää, nauttinut elämästä. On kyllä ollut melko haipakkaa tämä 10 vuotta välillä 24-34 ikävuotta, mutta kun asiaa ajattelee niin olen saavuttanut ne asiat ja sellaisen elämän, joista silloin 10v sitten haaveilin.
Seuraava vuosikymmen lienee rauhallisempi. Sen aikana lapset kasvaa isoiksi, jää taas enemmän aikaa itselle ja työuraankin pystyy panostamaan erilailla kuin nyt.
Kasvattanut kaksi lasta aikuiseksi, auttanut heitä muutoissa ja tukenut
Väitellyt tekniikan tohtoriksi
Vaihtanut työpaikkaa kolme kertaa, siirtynyt akteemiselta uralta yritysmaailmaan ja nostanut vuosiansiot 120 000 euroon
Ostanut kesämökin ja rakentanut sinne pihaa
Ostanut sijoitusasunnon ja remontoinnut sitä
Sairastunut autoimmuunisairauteen
Lihonut 15 kg ja laihduttanut siitä 10 kg pois
Olen saattanut haudan lepoon molemmat vanhempani pitkien sairastelujen jälkeen. Olen tukenut mielenterveysongelmista kärsivää sisarustani psrhasn kykyni mukaan. Olen sairastunut kaksi kertaa työuupumukseen. Olen yhden kerran selättänyt työuupumuksen.