Jos ruuan hinta kallistuu 70% miten reagoit?
Ja miten reagoisit jos käteinen lakkautettaisiin?
Kommentit (32)
Ulostusotsoviiravat puukottajat vievät jo kaiken joten ei koske minua eikä meidän perhettä
Säästän 70 % enemmän. Mulla on oma perunamaa ja jävi kaloineen sekä metsä antimineen ihan vieressä. Naapureilla omenapuita.
Vierailija kirjoitti:
Itkisin.
Itkisitkö onnesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkisin.
Itkisitkö onnesta
Jos panisin sua kunnolla
Kun väität etten uskalla
Enää ajaa silmät ummessaKyllä Gösta Sundqvist oli sitten kuolematon lyyrikko.
Jos hinta ruoan hinta nousee 70% ja palkat saman verran myös, ei vaikuta mitään. Mutta jos vain ruoan hinta nousisi, siirtyisin enemmän omavaraistalouteen: alkaisi viimeinkin olla kannattavaa kasvattaa (ja kalastaa) edes osa ruoasta itse. Ruoat, joita en omin voimin saa tuotettua, hakisin kauppojen alelaareista.
Vierailija kirjoitti:
Niin hullu hallitus, että voisi oikeasti tapahtuakin.
T: tuntematon
Herää kysymys, että eivätkö tajua Suomen menettävän verotulot, jos suomalaiset lopettavat kuluttamisen, siirtyvät omavaraistalouteen ja jättäytyvät palkka-alen myötä pois kannattamattomiksi käyneistä töistä?
Koettaisin syödä vähemmän, on vielä ylimääräistä monta kiloa. Ruuankin veron korottaminen voi tulla esille, koska ammattiliitot tekevät ison loven valtion budjettiin temppulakoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Koettaisin syödä vähemmän, on vielä ylimääräistä monta kiloa. Ruuankin veron korottaminen voi tulla esille, koska ammattiliitot tekevät ison loven valtion budjettiin temppulakoillaan.
Orvon surrapurran suunnittelemt, Suomen perustuslain ja kansalinvälisten sopimusten vastaiset lakiviritelmätkö pitäisi hyväksyä ilman mielenosoituksia? Onko Suomi vajonnut putinistanian tasolle demokratiassa?
Minulla on pari "kättä pidempää" niin ei lopu ruoka eikä muutkaan tavarat.
Pitäisi sitten vaan ottaa enemmän rahaa mukaan kun menee kauppaan. Onneksi on isot taskut, niihin mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sitten vaan ottaa enemmän rahaa mukaan kun menee kauppaan. Onneksi on isot taskut, niihin mahtuu.
Pitää sitten vaan Satos-tyyliin käydä kauppiaan kanssa "neuvottelut" sopivasta hintatasosta eli maksaa vain kolmannes kauppiaan pyytämästä hinnasta ja ottaa tarvitsemansa ostokset.
Eipä se paljoa hetkauta, tälläkin hetkellä jää 1100€ kk säästöön.