Mistä apua jos mm. kela ei auta?
Mistä olette hakeneet apua elämiseen, jos kela eikä sosiaalipalvelut auta?
Perhe hakenut toimeentulotukea sekä kelasta että sosiaalityöstä mutta kumpikaan ei auta. Perheen tulot riittävät just ruokaan, bensaan ja puhelinlaskuihin mutta muut laskut menevät perintään kun ei raha riitä.
Kelan mielestä perhe pärjää hyvin, vaikka sähköt katkaistaan. Tai jos vaikka jääkaappi hajoaa eikä ole varaa ostaa uutta, käytettyäkään.
Onko kukaan hakenut ja saanut apua esim. seurakunnan diakoniatyöstä?
Kommentit (174)
Höpöhöpö kela ei katso 2 e tuloksi, sivuillakin sanotaan että summa on kymppejä oliko 40 vai 50e. Miten pahasti perhe on sössinyt asiansa ettei kela muka maksa? Sehän on perusoikeus.
No auto nyt ainakin pois. Muutto edullisemmalle paikkakunnalle asuntoon, jossa palvelut lähellä.
Aika monella sama kohtalo, telttakyläyhteiskuntaa kohti mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa ollessani lainasin sukulaisilta ja otin vastaan kaikki mahdolliset työt, ja maksoin velat takaisin kun sain talouden kuntoon,
Kelalla on vaan se pe*seestä oleva periaate, että laina on aina tuloa. Olen lainannut veljeltäni rahaa, että pääsen töihin ja saan lapsille ruokaa pariksi päiväksi. Kela katsoo tämän tuloksi. Laina pitää kuitenkin maksaa takaisin mutta Kela ei katso pakolliseksi menoksi summan takaisin maksua.
Miksi ihmeessä ne lainat pitää laittaa tilille? Ymmärrän, jos lainaaja asuu kaukana, mutta ei kai näin aina ole? Kirjattu kirjelähetyskin taitaisi tulla halvemmaksi kuin tilille laittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jääkaappi hajoaa ja sun pitää ostaa uusi, tarkoittaa se sitä, että asut omistusasunnossa. Myy asuntosi ja muuta vuokralle, niin et tarvitse sosiaalitukia, kun voit elää asunnosta saamillasi rahoilla.
Jep. Näitä ulinoita lukiessa olen tyytyväinen nykyiseen hallitukseen. Tämäkin: "Yhyyy.. Mä en voi elää enää tonnin yksiössä työttömänä.." Voi v****.
Vierailija kirjoitti:
Ja naurettavinta kelan toimintaa on ehkä tämä!
Haettiin tukea koko perheelle eli minun ja puolisoni tilitiedot ja muut tarkastettiin ja otettiin huomioon.
Minulla oli tilillä 2 euroa ja puolisolla 3. Siirsin ne 2 euroa puolison tilille, että saadaan tankattua. Minimi tankkaus summa on siis 5 euroa. Kela katsoi jopa tämän 2 euroa tuloksi! :O :O
MEillä aikanaan exän kanssa kävi niin, että, hän siirsi minun tilille 300e, että sain maksettua 600e vuokran. Kela eväsi tuet, koska katsoi että minulla oli puoliso joka pystyi auttamaan. Hei haloooo, kyllä hänenkin kuuluu maksaa osansa! Ongelma oli vaan ilm.se että hän laitti tililleni sen 300e. Olisi vaan pitänyt esittää, että kumpikaan ei voi laittaa rahaa toisen tilille, eikä ole siis varaa maksaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa ollessani lainasin sukulaisilta ja otin vastaan kaikki mahdolliset työt, ja maksoin velat takaisin kun sain talouden kuntoon,
Kelalla on vaan se pe*seestä oleva periaate, että laina on aina tuloa. Olen lainannut veljeltäni rahaa, että pääsen töihin ja saan lapsille ruokaa pariksi päiväksi. Kela katsoo tämän tuloksi. Laina pitää kuitenkin maksaa takaisin mutta Kela ei katso pakolliseksi menoksi summan takaisin maksua.
Ei kannata kertoa Kelalle kaikkea. Kaikki rahan siirrot käteisenä
No ei kai se talon myyminenkään hetkessä onnistu. Kyllähän jostain pitäisi apua tulla siihen asti.
Onko puhelinliittymät kilpailutettu. Työpaikkaruokailun sijaan omat eväät.
Ruokaa voi aina varastaa jos on todella paha tilanne, ei kannata kuolla nälkään jonkun ihme periaatteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne lainat pitää laittaa tilille? Ymmärrän, jos lainaaja asuu kaukana, mutta ei kai näin aina ole? Kirjattu kirjelähetyskin taitaisi tulla halvemmaksi kuin tilille laittaminen.
Nykyään on mahdotonta maksaa laskuja muuta kuin tililtä. Yritin kerran maksaa pankissa käteisellä, niin eivät ymmärtäneet yhtään että miksi jankkasin käteistä. Ei onnistunut. Käskivät laittaa rahan tilille ja maksaa sitten laskun. R kioskillakaan ei enää onnistu käteismaksu.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tekstistä saa ymmärryksen, että tuloja kyllä on, mutta on eletty yli varojen. Varallisuuttakin siis on. Ei silloin Kelasta tmv saa mitään. Sielä on tulorajat ja ne loppuu aika pian 600e yli menevien tulojen. Jos ei kykene pitämään taloutta kunnossa ja laskut menee ulosottoon, niin ei siinä mikään auta. Moni peraukinen menee tänäpäivänä esim. osramaan näitä 300e/kk osamaksuautoja. Yllätys onkin melkoinen, kun sitä pitäisi sitten maksaa 10vuotta joka kuukausi ja taloustilanteet muuttuu.. eikä auton arvo nouse.
Aloittaja vastaa tähän: palkka noin 1500e/kk. Tästä kun lähtee lainanlyhennys suoraan tililtä niin noin 800 euroa pitäisi riittää viidelle henkilölle kuukaudeksi. Eikä mitään ole osamaksulla ostettu ikinä. Ei ole edes mahdollista kun ei ole luottotietoja.
Myyvät sen asunnon ennen kuin pankki myy
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan apu? FB avustukset?
Helpointa olisi nyt hakea ne jokaiselle jyvitetyt EU:n kuivamuonakassit esimerkiksi kirkon diakonian työntekijöiltä.
Eri paikkakunnilla on edullisia ja miltein ilmaisia ruokailuja. Sopivat niille, joilla ei ole ruoka-ainealoilta,ergioita ja ovat sekasyöjiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jääkaappi hajoaa ja sun pitää ostaa uusi, tarkoittaa se sitä, että asut omistusasunnossa. Myy asuntosi ja muuta vuokralle, niin et tarvitse sosiaalitukia, kun voit elää asunnosta saamillasi rahoilla.
Hyvä konsti teoriassa, muttei käytännössä. Muuttotappiokunnissa et saa asuntoasi myytyä. Myyntiajat on vuosia, ja jos on vanhempi talo, kukaan ei huoli sitä edes ilmaiseksi. Ja kai se vuokrakin pitää jollain maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nimenomaan selitys miksi jotkut eivät saa Kelasta apua, kun joku toinen saa. Ihmisten velkoja ei oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tekstistä saa ymmärryksen, että tuloja kyllä on, mutta on eletty yli varojen. Varallisuuttakin siis on. Ei silloin Kelasta tmv saa mitään. Sielä on tulorajat ja ne loppuu aika pian 600e yli menevien tulojen. Jos ei kykene pitämään taloutta kunnossa ja laskut menee ulosottoon, niin ei siinä mikään auta. Moni peraukinen menee tänäpäivänä esim. osramaan näitä 300e/kk osamaksuautoja. Yllätys onkin melkoinen, kun sitä pitäisi sitten maksaa 10vuotta joka kuukausi ja taloustilanteet muuttuu.. eikä auton arvo nouse.
Aloittaja vastaa tähän: palkka noin 1500e/kk. Tästä kun lähtee lainanlyhennys suoraan tililtä niin noin 800 euroa pitäisi riittää viidelle henkilölle kuukaudeksi. Eikä mitään ole osamaksulla ostettu ikinä. Ei ole edes mahdollista kun ei ole luottotietoja.
Olethan sanut lainaa, kun lyhennät sitä 800e/kk. Eli olet elänyt yli varojen kun palkka noin pieni. Porvoostahan tämä aloitus taas on.
Vierailija kirjoitti:
Olet muokannut. Hankkinut lapsia, et ole kouluttautunut. Odotat vain että me muut veronmaksajat autetaan, mut ei enää. Työssäkäyvä m56
Tympeä asenne.
Vierailija kirjoitti:
Onko puhelinliittymät kilpailutettu. Työpaikkaruokailun sijaan omat eväät.
Minulla prepaid. Puoliso "kilpailutti" juuri. Eikä ole työpaikka ruokailua :) Ihan on omat leivät ja puurohiutaleet töissä!
AP
Niin? Mutta aloittaja on ilmeisesti hyväosainen joka asuu omistusasunnossa.