Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-ostaja. Miksi sovit ostavasi ja sitten katoat?

Vierailija
22.03.2024 |

Useita kertoja käynyt niin, että viestitellään tuotteesta sen jälkeen laitat viestin, että tuote on mieluinen ja haluat ostaa sen. Sovitaan postituksen tai noudon yksityiskohtia. Ja yhtäkkiä katoat. Näkyy, että olet nähnyt ja lukenut viestini, mutta et enää vastaa mitään. Vaikka olit nimenomaan sanonut, että haluat ostaa. Miksi? 

Ja kuinka kauan pitäisi odotella vastausta viestiin tällaiselta ostajalta, jonka kanssa on kaupat sovittu, mutta joka ei vastaakaan viestini luettuaan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä vaan roskiin tai jaa ilmaiseksi tavarasi. 

Ei minulla ainakaan ole rahaa niin paljon, että voisin vain heittää pois tai antaa ilmaiseksi vauvojen yhdistelmävaunut, joiden arvo hyväkuntoisena käytettynä on useita satoja euroja. 

Vierailija
22/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ärsyttävää. Itse en odottele kovin pitkään jos on muita ostajia. Kerron sen kyllä ostajille. 

Myyjiä toivon kertomaan millä alueella tuote sijaitsee, jos on eri kun ilmoituksessa näkyy. Monesti laitan haluavani ostaa ja selviää että tuote onkin ihan muualla kuin postinumerosta näkyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat ne, että kauppa on edennyt, että on ehtinyt antaa tilinumeron. Sitten ei suoritusta kuulu eikä vastaa yhtään mitään. Jos myykin toiselle niin pelkona jos kuitenkin sitten maksaakin. Sitten tulee itselle vaivaa selvitellä takaisuinmaksua. Tai ei uskalla myydä muille ja tuote jääkin myymättä. 

Vierailija
24/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katosi myyjä siinä kohtaa kun kysyin tilinumeroa tai mobilepayta... Ilmoitus on kyllä torissa edelleen, toivottavasti on vähintään teho-osastolla..

Vierailija
25/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin siis tilanne, että kaupat oltiin sovittu ja postitus, kysyin käykö mobilepay vai haluaako maksaa tilille, kävi lukemassa viestini, mutta ei 24 tuntiin mitään vastausta. Kauanko odotan vielä ennen kuin myyn seuraavalle?

Ap

Joko tili ja yhteystiedot vaihdettu?  Jos ei niin myyt ensimmäiselle oikealle ostajalle 

Hän halusi ostaa postitse ja olin nähnyt ison vaivan selvittääkseni minkä kokoiseen Postin pakettiin saan tämän pakattua niin, että kulkee hyvin. Ja oltiin sovittu kaupat ja oltiin sovittu postipaketin koko. Tiliä ei oltu vaihdettu, kun tosiaan lähetin viestin että maksaako mobilepay vai tili, niin siihen ei enää vastannut mitään. Ap

Vierailija
26/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn paljon torissa ja aina myyn sille joka ekana laittaa tilille rahat. Jos häviää niin oma moka.

Vierailija
27/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten tahansa, niin ei kannata tuntea heti aggressiivista vihaa, vaan ajatella, että ihmisillä voi elämäntilanteet vaihdella nopeastikin.  Otat jonosta seuraavan ja ilmoitat kohteliaasti edelliselle, että tuote on jo mennyt/olet saanut tarjouksen muualta.

Vierailija
28/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä vaan roskiin tai jaa ilmaiseksi tavarasi. 

Ei minulla ainakaan ole rahaa niin paljon, että voisin vain heittää pois tai antaa ilmaiseksi vauvojen yhdistelmävaunut, joiden arvo hyväkuntoisena käytettynä on useita satoja euroja. 

Juuri näin. Me ostimme tyttärentyttärelle kahdet hyvät yhdistelmävaunut Torista. Oiken hyväkuntoiset ja nätit. Kaksi syöttötuoliakin ostimme, meille kotiin ja tyttären kotiin sekä kaksi hoitopöytää. Olen niin iloinen, kun saamme vauvalle hyviä tarvikkeita. Olisi hullua heittää pois, kun useampi vauva voi käyttää samoja tavaroita. Onhan se paljon ekologisempaakin.

Vierailija
29/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori-kaupat on kyllä yksi sekopäisten hullujen harrastushuone. On enemmänkin sääntö, kuin mikään poikkeus, että jotain hämminkiä tulee aina. Joko näin että viesteihin ei enää vastata, tai sitten sovitaan jopa nouto. Ostaja lupaa hakea tuotteen heti. Sitten tuleekin viesti, että pääsisi vasta klo 17. Vastaat ok. Klo 17:30 tulee viesti, että sori kun en päässyt paikalle. Auto hajosi, kissa oksensi, mutta saan toisen auton illaksi. Sopiihan vielä silloin jos tulen klo 20. Vastaat ok. Klo 20:15 tulee viesti, että en saanutkaan sitä autoa. Käykö huominen aamu, saan isän auton varmasti silloin. Vastaat ok. Kello lähenee puolta päivää ja ostajalta tulee viesti, sori kun kesti vastata. Puhelimessa jotain häikkää. Oon siis nyt tulossa, mutta menee ehkä tunti. Vastaat ok. Ostaja tulee klo 14:20 ja alkaa laskemaan rahojaan. Voi hitto kun tää jää nyt vitosen vajaaksi, mä luulin että täällä piti mulla olla vielä yksi vitonen. Vastaat että periaatteesta et myy, koska tinkiminen pitää tehdä ennakkoon. Ostaja käy hakemassa autoltaan sen puuttuvan vitosen ja lähtee suutuksissaan tavaran kanssa. pois. Ja mulle tulee fiilis, että minä se olin tässä kohtuuton ja ilkeä.

Tämän takia ei oikein jaksa torikauppaa enää harrastaa. Postituksissa huijataan ja noudot on aina yhtä säätöä.

Vierailija
30/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tavaran x annetaan palstalle,yleensä vastaava tuote 30-50eur.10 ottajaa löytyi heti.Voitko tuoda mulle kun mulla ei oo autoa kysyi 1.Laitoin ilmoitukseen heti lisäkommentin että ellet hae 2 tunnin sisällä olevassa aikaikkunassa niin hakuvuoro siirtyy seuraavalle,silti vasta 3. noutaja piti lupauksensa ja haki tavaran.Kaikenlaisia ihmisiä...Yksikin hakijoista vasta kun piti olla jo hakemassa tuotetta ilmoitti ,että ei pääsekkään mutta voisi tulla hakemaan huomenna.

Vierailija
31/31 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kivaa siinä vaiheessa kun nouto on jo sovittu ja olet kertonut kotiosoitteesi. Sitten vaan kadotaan. Sovin kotiin vain isojen huonekalujen noutoja ja siinä vaiheessa mielestäni kaupat on jo lyöty lukkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi