Mies ei muuta pois vaikka pyydän
Aloitan uuden koska tämä nousi esiin kostoketjussa ja olen samassa tilanteessa. Eli mies on kärynnyt suhteesta toiseen naiseen, mutta vähättelee asiaa, eikä suostu muuttamaan perheemme kodista pois lukuisista käskyistä ja pyynnöistä huolimatta.
En lasten nähden viitsi olla raivokas ja jankuttaa koko ajan aiheesta, mutta pakkohan hänen olisi tajuta lähteä jos sanon, että tunteeni ovat kuolleet enkä halua nähdä naamaansa täällä. Lisäksi hän on paljon poissa kotoa muutenkin ja äreä lapsille täällä ollessaan. Silti ei aio muuttaa mihinkään. En ymmärrä miksi, sittenhän hän saisi pelehtiä rauhassa kenen kanssa huvittaa, eikä tarvitsisi hermoilla lasten kanssakaan.
Avioeron voin käsittääkseni laittaa vireille yksin. Voiko sen jälkeen hakea hänelle häätöä oikeusteitse tai poliisin avulla?
Olen päävuokralainen, mutta hän kirjoilla asunnossa. En halua itse muuttaa lasten kanssa, koska asunto on meille sopivan tilava ja hyvä sijainti koulun vieressä. Mies ei tähän jäisi kuitenkaan jos lähtisimme joten asunto menisi tavallaan hukkaan.
Kommentit (68)
Mun mies petti kun olin kuulemma niin oksettava läski jne. jep. olin raskaana. muutama viikko synnytyksestä olin palautunut samoihin mittoihin olin silti oksettava ihrakasa. jep jep.
Hänellä on mahdollisuus mennä porukoilleen jos ei hae asuntoa, etten kadulle ole laittamassa. Kaksioita ja yksiöitä kyllä näyttää olevan myös pilvin pimein vapaana, siitä ei pitäisi olla kiinni. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri, että mies tietää näemmä itsekin, ettei kirjoilla olevaa voi poliisi tulla vain käskemään ulos kassien kanssa.
Uskon hänen luulevan asian tasoittuvan ja painuvan unholaan ja jatkamme kuten ennenkin, hän saisi pitää kulissit kunnossa tutuille. Olisi pyykin pesijä ja ruuan laittaja. Väärässä on, en halua alistua tähän. -ap
Vieläkö sinä peset pyykit ja laitat ruokaa tuolle ketaleelle?
Ennen eroa ei tarvitse oman perheen kodista muuttaa. Ja sen jälkeenkin asia pitää sovitella. Koska teillä on lapsia, niin omasta kodista poistuminen voisi heikentää esim. kuviota LaSun kanssa.
Eron sijaan sanoisin, että nokka kohti terapiaa. Joko yksin tai kaksin. Kyseessä on tilanne, joka ei ratkea viikossa tai kuukaudessa, vaan vaatii useamman vuoden panostuksen. Sama aikajana on edessä erositte tai ette, mutta yhdessä se on helpompaa lapsille jos kykenette käyttäytymään kuten aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen kytikselle kuuntelemaan vastauksia, mitä tilanteessa voi tehdä. Äitini on vähän samankaltaisessa pattitilanteessa, hän on yrittänyt pitkään saada pahasti alkoholisoitunutta isääni muuttamaan omaan kotiin, mutta ei suostu.
Tuossa helpointa on, että äitisi muuttaa.
Ei isä pysty yksin maksamaan ja hoitamaan omakotitaloa, kun ei pysty enää käymään edes töissä. Äiti pystyisi, tekee sen nytkin. Pikkusisarukseni asuu vielä kotona ja äidillä on myös kolme koiraa, joiden kanssa esim. asunnon vuokraus olisi hankalaa. Paljon helpompaa olisi, että isä lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran: ei asunnossa kirjoilla olevaa voi vain käskyttää muuttamaan vaikka kuinka kiukuttaisi.
Mutta sille voi hakea häädön tai lähestymiskiellon, jos oikein häijyksi heittäytyy.
Kiusaamista voi Suomessa harrastaa monella tapaa, ja tää on valitettavasti monen miehen tapa. Itse ei asuntoa halua, mutta kiusallaan ei anna sitä muillekaan.
Toivotaan ap että saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehellesi, että haet avioeron, pyydä allekirjoitus avioeropaperiin ja ilmoita samalla päiväys mihin mennessä muutettava. Kerro myös, että jos ei ole muuttanut, haet käräjäoikeudesta häätöä hänelle. Ehkä tieto asioiden muuttumisesta 'viralliseksi' saa hänet toimimaan.
Eron saa yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri, että mies tietää näemmä itsekin, ettei kirjoilla olevaa voi poliisi tulla vain käskemään ulos kassien kanssa.
Uskon hänen luulevan asian tasoittuvan ja painuvan unholaan ja jatkamme kuten ennenkin, hän saisi pitää kulissit kunnossa tutuille. Olisi pyykin pesijä ja ruuan laittaja. Väärässä on, en halua alistua tähän. -ap
Hyvä, elä alistu! Erohakemuksen voit laittaa ihan yksinkin ja samasta paikasta sitten häätö vireille. Häädössä menee muutama kuukausi. Sitten kun sen saat, niin virkavallalta voit pyytää apua miehen poistamiseen. Poliisi tulee tarvittaessa paikalle ja voit vaihtaa lukot ja tavarat asunnosta pois.
Aika sitkeä äijä jos jää notkumaan asuntoon odottamaan virallista häätöä. Tuskaisaa myös teille kaikille. Mutta älä luovuta! Sun elämä aukenee ja paranee huomattavasti kun saat lurjuksen pois.
Tsemppiä sisko, et ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisi voi mitään tehdä kun mies on asunnossa kirjoilla. Ellei muuten häiritse.
Eikös ole hauskaa? Täytyy alkaa tekemään pahoja että saa oikeutta Suomessa. Turvaton kehitysmaa tämä on, kamalaa lapsiakin ajattelen. Ehkä saatte tästä sairasta nautintoa kun kiusaatte ihmisiä mutta kertoo teistäkin enemmän. Hyi oksetus.
Tämä Suomen nykyinen avioerosysteemi on kauhea. Ei ole mahdollista saada nopeaa eroa oikeusteitse, vaikka puoliso olisi miten väkivaltainen tai haluton maksamaan perheen elinkustannuksia tms. Eron saaminen kestää kauan ja sinä aikana voi ollapakko asua samassa asunnossa. Jokainen voi kuvitella kuinka pelottavaa se on. Toinen voi yrittää saada häätömääräystä toiselle oikeudessa, mutta se ei ole ilmaista. Ja millaista mahtaa olla kotona kaiken tämän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehellesi, että haet avioeron, pyydä allekirjoitus avioeropaperiin ja ilmoita samalla päiväys mihin mennessä muutettava. Kerro myös, että jos ei ole muuttanut, haet käräjäoikeudesta häätöä hänelle. Ehkä tieto asioiden muuttumisesta 'viralliseksi' saa hänet toimimaan.
Eron saa yksinkin.
Tietysti. Mutta ehkä mies on kuvitellut, että asia jää roikkumaan. Paperit konkretisoivat eron hänelle.
Euroopassa meillä on tapana sopia asiat, eikä suotta vaivata käräjäoikeutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisi voi mitään tehdä kun mies on asunnossa kirjoilla. Ellei muuten häiritse.
Eikös ole hauskaa? Täytyy alkaa tekemään pahoja että saa oikeutta Suomessa. Turvaton kehitysmaa tämä on, kamalaa lapsiakin ajattelen. Ehkä saatte tästä sairasta nautintoa kun kiusaatte ihmisiä mutta kertoo teistäkin enemmän. Hyi oksetus.
Entä jos se olisitkin sinä, jota joku olisi heittämässä pihalle ilman aikaa hankkia uusi asunto?
-ohis
Tällä ap:n miehellä on hyvää aikaa. Hän ei pistä tikkua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen kytikselle kuuntelemaan vastauksia, mitä tilanteessa voi tehdä. Äitini on vähän samankaltaisessa pattitilanteessa, hän on yrittänyt pitkään saada pahasti alkoholisoitunutta isääni muuttamaan omaan kotiin, mutta ei suostu.
Tuossa helpointa on, että äitisi muuttaa.
Ei isä pysty yksin maksamaan ja hoitamaan omakotitaloa, kun ei pysty enää käymään edes töissä. Äiti pystyisi, tekee sen nytkin. Pikkusisarukseni asuu vielä kotona ja äidillä on myös kolme koiraa, joiden kanssa esim. asunnon vuokraus olisi hankalaa. Paljon helpompaa olisi, että isä lähtisi.
Yhteys sosiaalityöntekijälle.
Suomi, Finland on kehitysmaa tässä asiassa. Kiireinen jatkuva paine työelämässä ja muutenkin elämässä saa hermot äärimmilleen. Vielä pahempi, jos olet julkkis. Lehdet, netti paisuttaa sun elämääs ja perhettä. Muuttaminen pois ei ilman turvaverkkoja onnistu. Vieraassa maassa työpaikka jne..
Ap, olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Meni lähes vuosi aikaa; ensin avioero (hain yksin) ja odottelua. Ei tapahtunut mitään, ei muka löytynyt sopivaa asuntoa. Siis vajaassa vuodessa. Lopulta tein selväksi, että todellakin haen häätöä jos ei ala evät liikkua ja onneksi sitä ei tarvinnut tehdä vaan mies häipyi.
Asuimme minun omistamassa asunnossa, joten oma lähteminen ei ollut vaihtoehto enkä halunnut kotia myydä. Tuon vajaan vuoden mies lojui nurkissani maksamatta mistään senttiäkään.
^ kammottavaa, millaisia hyväkkäitä nämä jotkut ovat, kyllä normaali mies lähtee jos toinen sanoo ettei tämä enää toimi hei hei.
Voi ei, tsemppiä ja jaksamista ap:lle!
Minä lähdin lasten kanssa, ex-mies jäi hankkimaani aso-asuntoon. Minulla oli tietysti mennyt hyvä, lähes 10 v vanha järjestysnumero tuohon asuntoon, joten uutta yhtä hyvää en olisi saanut, joten niin sitä vaan sain raavittua kaikki mahdolliset säästöt ja osan lainasin vanhemmiltanikin, että sain ostettua asunnon minulle ja lapsille. Mies on edelleen, yli puolen vuoden jälkeen siellä vanhassa kodissa, ei hän saa aikaiseksi muutakaan, kun ei ole joku toinen järjestämässä.
Mieti vielä, olisiko mahdollista löytää sinulle ja lapsille joku muu koti, voisi olla kivakin aloittaa uudessa?
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit avioerohakemuksen yhteydessä pyytää, että mies pakotetaan muuttamaan asunnosta pois, sillä sinä ja lapset tarvitsette asuntoa enemmän. Täytä se hakemus.
Jos mies ei suostu muuttamaan pois, on ainoa vaihtoehto häätökanteen nosto käräjäoikeudessa. Häätö on pakkotoimenpide, jolla entinen puoliso voidaan poistaa asunnosta, jos hän ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään. Sinä voit siis nostaa häätökanteen.
Mieheltä voit kysyä, että pitääkö oikeasti pyytää häätökanteella poliisi kantamaan sinut ulos, vai alatko vapaaehtoisesti lähteä?
Ota tarvittaessa juristi avuksesi.
Voihan mies hakea kanteen missä nainen lapsineen muuttaa pois. Lähtisikö ap ihan vain jos mies käskee?
Aivan.
Kun olet jättänyt avioerohakemuksen, voit hakea käräjäoikeudelta yhteiselämän purkamista. Googleta tai kysy tarvittaessa apua juristilta.
ja tuolta löytyy hakemus ensimmäiseen vaiheeseen https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiointijajulkisuus/lomakkeet…
perustele häätöhakemuksessa, että avioliitto on päättynyt ja sinä olet päävuokralainen ja mies asuu asunnossa oikeudettomasti.