Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei muuta pois vaikka pyydän

Vierailija
22.03.2024 |

Aloitan uuden koska tämä nousi esiin kostoketjussa ja olen samassa tilanteessa. Eli mies on kärynnyt suhteesta toiseen naiseen, mutta vähättelee asiaa, eikä suostu muuttamaan perheemme kodista pois lukuisista käskyistä ja pyynnöistä huolimatta.

En lasten nähden viitsi olla raivokas ja jankuttaa koko ajan aiheesta, mutta pakkohan hänen olisi tajuta lähteä jos sanon, että tunteeni ovat kuolleet enkä halua nähdä naamaansa täällä. Lisäksi hän on paljon poissa kotoa muutenkin ja äreä lapsille täällä ollessaan. Silti ei aio muuttaa mihinkään. En ymmärrä miksi, sittenhän hän saisi pelehtiä rauhassa kenen kanssa huvittaa, eikä tarvitsisi hermoilla lasten kanssakaan.

Avioeron voin käsittääkseni laittaa vireille yksin. Voiko sen jälkeen hakea hänelle häätöä oikeusteitse tai poliisin avulla?

Olen päävuokralainen, mutta hän kirjoilla asunnossa. En halua itse muuttaa lasten kanssa, koska asunto on meille sopivan tilava ja hyvä sijainti koulun vieressä. Mies ei tähän jäisi kuitenkaan jos lähtisimme joten asunto menisi tavallaan hukkaan.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että mies muuttaisi siinä tapauksessa jos menettää muuten kasvonsa ympäröivän yhteisön edessä. Jos tuttavanne tietävät että haluat hänestä eroon niin kyllä hän lähtee. 

Vierailija
42/68 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana eropaperit vetämään. Ne voi laittaa jo tänään. Näytä miehelle vapaita asuntoja alueelta ja käske valita niistä. Ja ymmärrän että te ette haluaisi muuttaa, mutta katsele varmuuden vuoksi myös sulle ja lapsille sopivan kokoisia asuntoja lähistöltä. Helpommalla pääset jos muutatte vaikkei se reilua olekaan. Mut älä mihin tahansa suostu muuttamaan. On tärkeää, että lapset saavat pitää koulunsa ja kaverinsa. Ps. Aivan törkeä äijä. Haluaisin olla yllättynyt, vaan enpä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro avoimesti myös miehen sukulaisille mikä teillä on tilanne. Se luo kivasti miehelle painetta muuttaa pois ja jättää teidät rauhaan. 

Vierailija
44/68 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvin hyvin kiltti, varoitat vielä miestä että ellei hän muuta omatoimisesti niin sitten häädön kautta. Ja siinä tapauksessa todellakin kerrot jokaiselle vastaantulevalle miten hävyttömästi miehesi toimii!

Vierailija
45/68 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselämän lopettaminen on riittävä peruste. Asunnon saa pitää sitä eniten tarvitseva, eli lapset ja heidän lähivanhempansa.

Vierailija
46/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi voi mitään tehdä kun mies on asunnossa kirjoilla. Ellei muuten häiritse. 

Eikös ole hauskaa? Täytyy alkaa tekemään pahoja että saa oikeutta Suomessa. Turvaton kehitysmaa tämä on, kamalaa lapsiakin ajattelen. Ehkä saatte tästä sairasta nautintoa kun kiusaatte ihmisiä mutta kertoo teistäkin enemmän. Hyi oksetus.

Entä jos se olisitkin sinä, jota joku olisi heittämässä pihalle ilman aikaa hankkia uusi asunto?

-ohis

Voisitko antaa miehelle anteeksi. 

Vierailija
47/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakkaus yhtäkkiä häviää niin ei sitä ole ollutkaan.

Vierailija
48/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro avoimesti myös miehen sukulaisille mikä teillä on tilanne. Se luo kivasti miehelle painetta muuttaa pois ja jättää teidät rauhaan. 

No eipä voisi vähempää kiinnostaa sukulaisen avioliitto-ongelmat, jos ei ihan turpiin vedetä. Siellä selvittäköön asiansa keskenään ja ikävä tapa yrittää sekoittaa sukulaisetkin siihen mukaan. 

Vierailija
49/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi voi mitään tehdä kun mies on asunnossa kirjoilla. Ellei muuten häiritse. 

Eikös ole hauskaa? Täytyy alkaa tekemään pahoja että saa oikeutta Suomessa. Turvaton kehitysmaa tämä on, kamalaa lapsiakin ajattelen. Ehkä saatte tästä sairasta nautintoa kun kiusaatte ihmisiä mutta kertoo teistäkin enemmän. Hyi oksetus.

Suolilaiset on sotien takia sukua nasseille sekä komuille että ei voi muuta täällä odottaakkaan.

Vierailija
50/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemalla vain yhden puolen tästä tarinasta, on erikoinen olettamus, että huoltajuus jää automaattisesti äidille erotilanteessa.

Vierailija
51/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleilla näköjään vaikea ymmärtää että pettämisellä on seuraukset...

Vierailija
52/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun avioeroa tarvitsi anoa ja perustella, uskottomuus oli hyvä peruste, ellei jopa ainoa sellainen.

Kyllä sen varmasto saa lakiteitse jotenkin ulos, mutta vie aikaa. Se puolen vuoden harkinta-aika papereiden jättämisestä ja sitten... Laita siihen erohakemukseen, että miehen lähdettävä kodista.

Minä laitoin avomiehen pihalle juopottelun takia ja meni helposti. Oon ihmetelly sitte ku oon seurannu, että melkein aina nainen lähtee jos on tällanen tilanne. En tiedä miksi. Ukko muutti suosiolla ku kehotin, mutta tosin kiusaa ja häiritsee mua vielä vuosien jälkeen...

Vierailija
53/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yllättävän yleistä koska itselleni käynyt samoin.

Ex kärysi erittäin vakavasta rahapeliongelmasta vuosien valehtelun jälkeen. Hän ei halunnut erota eikä suostunut muuttamaan yhteisestä kodistamme pois, joten loppujen lopuksi minä jouduin muuttamaan pois. Tilanne poismuuttaessani oli tulenarka, täynnä uhkailua ja henkistä väkivaltaa eroon liittyen joten poistuin suhteesta ns.henkeni uhalla.

Vasta myöhemmin olen tajunnut kuinka riskialtista tämä oli huoltajuuden ja lähivanhemmuuden kannalta. Onnekseni ex teki epäsäännöllistä 3-vuorotyötä joten lapset olivat pääsääntöisesti minun luonani uudessa kodissani ja myös lähivanhemmuus tuli lopulta minulle.

Tsemppiä ap, tuo on todella kova paikka! Suomen laki on aivan älytön erotilanteissa ja nää turjakkeet käyttää sitä aivan sumeilematta hyväkseen.

Vierailija
54/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemalla vain yhden puolen tästä tarinasta, on erikoinen olettamus, että huoltajuus jää automaattisesti äidille erotilanteessa.

Niin.

Kun on nyt kuultu äidin näkökanta niin oletetaankin roolit päinvastaisiksi: Äiti petti (pettää), on paljon poissa kotoa ja kotona ollessaan äreä lapsille. Hulttio-äiti lisäksi olettaa, että mies ruokkii ja pesee petturi-naisenkin pyykit.

Vai mitä sä tarkoitat?

Vierailija
55/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/q/mies-vihaa-minua-mutta-asuu-kodissani-ilmaisek…

Maksaako ap:n mies osuutensa vuokrasta ym. kuluista?

Vierailija
56/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se olisitkin sinä, jota joku olisi heittämässä pihalle ilman aikaa hankkia uusi asunto?

-ohis

Voisitko antaa miehelle anteeksi. 

Onkohan tuo edes pyytänyt anteeksi.

Antaisitko itse anteeksi pettämisen - mahdollisesti jatkuvan pettämisen?

Vierailija
57/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun avioeroa tarvitsi anoa ja perustella, uskottomuus oli hyvä peruste, ellei jopa ainoa sellainen.

Kyllä sen varmasto saa lakiteitse jotenkin ulos, mutta vie aikaa. Se puolen vuoden harkinta-aika papereiden jättämisestä ja sitten... Laita siihen erohakemukseen, että miehen lähdettävä kodista.

Minä laitoin avomiehen pihalle juopottelun takia ja meni helposti. Oon ihmetelly sitte ku oon seurannu, että melkein aina nainen lähtee jos on tällanen tilanne. En tiedä miksi. Ukko muutti suosiolla ku kehotin, mutta tosin kiusaa ja häiritsee mua vielä vuosien jälkeen...

Alkoholisti häiriköi, koska pitää sinua syyllisenä kurjuuteensa, oli se sitten henkistä tai taloudellista. Alkoholi tuhoaa aivoja, joten ei sitä ihmistä järki ohjaa.

Muutto kauas ja tiedot salaisiksi voisi mahdollisesti auttaa pääsemään kiusaamisista eroon.

Vierailija
58/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran: ei asunnossa kirjoilla olevaa voi vain käskyttää muuttamaan vaikka kuinka kiukuttaisi. 

Juu ei todellakaan tuolla perusteella, että hän on jäänyt kiinni pettämisestä. Asia olisi toinen, jos hän esim. käyttäytyisi väkivaltaisesti sinua tai lapsia kohtaan. Avioeroa voit hakea ja muuttaa itse muualle.

Vierailija
59/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran: ei asunnossa kirjoilla olevaa voi vain käskyttää muuttamaan vaikka kuinka kiukuttaisi. 

Kyllä voi. Se päättää kuka on asunnon vuokralainen. Kirjoilla olevilla ei ole mitään oikeuksia.

Vierailija
60/68 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tuloksia Veksistä hakusanalla avioero. https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=Avioero