KMV: Kerrostalosta löytyi muumioitunut vanhus Mänttä-Vilppulassa
Miten on mahdollista!?
Kukaan ei kaipaa, ei sen puoleen minuakaan, mitta edes laskuttaja.... 😰
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Maailman onnellisin kansa?
Meillä on maailman onnellisimmat muumiot.
Halonen ---Lpponen---Tuomioja ...... vai kuka p-u-u-t-i-n persee nuolija kuoli ( ai niin ei kerinnyt pudota ikkunasta )
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kohtalon taustalla täytyy olla erittäin erakoitunut ihminen. Ei ole halunnut pitää mitään yhteyttä keneenkään ja katkaissut kaikki ihmissuhteet itse. Kun laskut menevät suoraan tililtä niin noin käy. Ei ole yhteiskunnan syy.
Nimenomaan on yhteiskunnan syy. Jos yhteiskunta olisi yhteisöllisempi ja edes naapureita kiinnostaisi käydä välillä kysäisemässä, miten henkilö voi, tällaista ei kovinkaan todennököisesti kävisi.
Off topic periikö kela takaisin perikunnalta eläkkeen jota on maksettu 18 kk kuoleman jälkeen
Toi on täysin mahdillista.
Kaikki maksut menevät suoraveloituksena henkilön tililtä.
Niin pitkään, kun eläke tulee tulee henkilön tilille, siitä veloitetaan vuokra /vastikie. Samoin kuin muut, tililtä toistuviksi maksuiksi hyväksytyt maksut.
Kun eläke riittää kaikkiin näihin kaikkiin maksuihin, sehän on OK.
Jos henkilöllä ei ole ainotakaan läheistä sukulaista, eikä ystävääkään.
Niin kuka muka tietäisi, yhtään mitään tälläisen yksinäisen ihmisen elämästä.
Ei kukaan!
Etenkin, jos tämä henkilö ei ole koskaasn ollut sairautensa takis ollut terveydenhuollon piirissä miltään osin.
Ei minkään ikäistä, suht.koht. tervettä, täysin yksinäistä ihmistä kukaan, koskaan kaipaa.
Ellei hänellä ole pysyviä ja toistuvia ja jatkuvia yhteyksiä, sukulaisiinsa, ystäviinsä, tai tuttaviinsa.
Jotka alkavat ihmetellä, ettei henkilö ole ollut heihin yhteidessä,
todella pitkiin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Off topic periikö kela takaisin perikunnalta eläkkeen jota on maksettu 18 kk kuoleman jälkeen
Ei, koska eläkkeenmaksu katkaistaan vasta, kun virallisesti todetaan henkilön kuolleen. Tämä henkilö ei ole ollut virallisesti kuollut ennen kuin poliisi on tehnyt kuolintodistuksen.
Aika monet suomalaiset on luonteeltaan sellaisia, etteivät edes halua olla erityisesti tekemisissä muiden kanssa, ei välttämättä ole enää ystäviä eikä sukuakaan, kuolleet ja yhteydenpito vain jäänyt. Eipä siitä ketään voi syyttää. Itselläni on sama kohtalo. Nyt työyhteisö suunnilleen ainoa, johon säännöllinen yhteys. Harvakseltaan pariin muuhun. Itse olen yleensä aina se aloitteentekijä ja tuskinpa tuo asia tulee muuttumaan.
Hyvä muistutus meille kaikille, että pidetään yhteyttä tuttuihin ja sukulaisiin. Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kohtalon taustalla täytyy olla erittäin erakoitunut ihminen. Ei ole halunnut pitää mitään yhteyttä keneenkään ja katkaissut kaikki ihmissuhteet itse. Kun laskut menevät suoraan tililtä niin noin käy. Ei ole yhteiskunnan syy.
Tai sitten ei ole koskaan saanut niitä ihmissuhteita vaikka olisi halunnutkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet suomalaiset on luonteeltaan sellaisia, etteivät edes halua olla erityisesti tekemisissä muiden kanssa, ei välttämättä ole enää ystäviä eikä sukuakaan, kuolleet ja yhteydenpito vain jäänyt. Eipä siitä ketään voi syyttää. Itselläni on sama kohtalo. Nyt työyhteisö suunnilleen ainoa, johon säännöllinen yhteys. Harvakseltaan pariin muuhun. Itse olen yleensä aina se aloitteentekijä ja tuskinpa tuo asia tulee muuttumaan.
Av-palstalla ainakin suurin osa jopa vähän ylpeilee sillä, ettei ole tekemisissä kenenkään kanssa. Eivät edes vastaa puhelimeen jos se soi jne.
Millainen se talo josta kalmo löydettiin, eikö kukaan huomannut kalman hajua. Vai oliko vahnus jos luuranko ennekuin sydän pysähtyi. Poika ei ainakaan rasittanut itseään äidin hoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jos puoliso ja vanhemmat on kuolleet eikä ole lapsia niin se riittää. Tämä tulee olemaan todella monen tulevaisuus. Minulla on viitisen ystävää, mutta kukaan ei ole niin läheinen että tulisi ovikelloa pimputtelemaan jos en vastaisi viesteihin tai puheluihin. Nykyäänhän on myös ok ghostata kaverit joten menisi sen piikkiin.
Vierailija kirjoitti: Millainen se talo josta kalmo löydettiin, eikö kukaan huomannut kalman hajua. Vai oliko vahnus jos luuranko ennekuin sydän pysähtyi. Poika ei ainakaan rasittanut itseään äidin hoidolla.
Joskus aiemmin kun on ollut vastaava tapaus niin ilm. olosuhteet olleet suotuisat muumioitumiselle ja tehokas ilmanvaihto asunnossa. Mua itseäni ei häiritse ajatus, että muumioituisin asuntooni, parempi sekin kuin muuttua mätäneväksi mössöksi, joka valuu ympäristöön ja koko talo haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jos puoliso ja vanhemmat on kuolleet eikä ole lapsia niin se riittää. Tämä tulee olemaan todella monen tulevaisuus. Minulla on viitisen ystävää, mutta kukaan ei ole niin läheinen että tulisi ovikelloa pimputtelemaan jos en vastaisi viesteihin tai puheluihin. Nykyäänhän on myös ok ghostata kaverit joten menisi sen piikkiin.
Kyllä suurimmalla osalla on muitakin läheisiä kuin vanhemmat ja mahdollinen puoliso. Olisi ainakin syytä hommata, jos ei vielä ole. Sinun ystäväsi eivät kovin kummoisilta ystäviltä kuulosta, jos heitä ei tuon enempää kiinnosta, miten sinulla menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan on yhteiskunnan syy. Jos yhteiskunta olisi yhteisöllisempi ja edes naapureita kiinnostaisi käydä välillä kysäisemässä, miten henkilö voi, tällaista ei kovinkaan todennököisesti kävisi.
Tätä en ymmärrä, menisitkö yksinäisen vanhuksen luo jos valtio pakottaa,
Kuinka tämä konkreettisesti siis tapahtuu, jokainen naapuri ja tuttava käy jonkun ihmisen luona, kuinka monta kertaa viikossa, ettei kerkeä kuolemaan.
Tekee joka käynnistään raportin jollekin instanssillle tässä yhteiskunnassa.
Näin kukaan ei kuole yksin ja muumioidu.
Tätä en ymmärrä, menisitkö yksinäisen vanhuksen luo jos valtio pakottaa,
Kuinka tämä konkreettisesti siis tapahtuu, jokainen naapuri ja tuttava käy jonkun ihmisen luona, kuinka monta kertaa viikossa, ettei kerkeä kuolemaan.
Tekee joka käynnistään raportin jollekin instanssillle tässä yhteiskunnassa.
Näin kukaan ei kuole yksin ja muumioidu.
Aika tunteeton ihminen olet, jos et pystyisi kyselemään esim. naapurisi kuulumisia ennen kuin valtio pakottaa. Itse käyn parinkin yksinäisen ihmisen luona ihan vapaaehtoisesti ystävätoiminnan kautta. Ei se sen enempää vaadi.
Luulisi, että tekoälyllä saisi tämän muumio-ongelmankin ratkaistua. Esim. sensorit, joiden perusteella tehdään johtopäätöksiä, elääkö sirutettu yksilö vai ei. Saadaan nopeasti siivousbotit paikalle jos/kun kuollut.
Noin mullekin käy. Poika asuu itsenäisesti mutta on autistinen ja hän ei tiedä mitä pitää tehdä jos en ota yhteyttä. Hän hoitaa asiansa mutta kaikki poikkeukset on vaikeita.
Joo, varmaan sai, mutta jättivät muumioitumaan, ei oo heiltä pois ja näin edespäin 🤡