Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen lasten syntymäpäivä muistamiset

Vierailija
21.03.2024 |

Veljellä on neljä lasta ja mä oon aina muistanut heitä pienellä rahalahjalla tilille syntymäpäivänä.

Nyt toisena vuotena peräkkäin yksi veljen lapsista on jättänyt kiittämättä lahjarahasta.Oon pitänyt tärkeänä sitä,että olen tasapuolinen kaikkia heitä kohtaan, mut jotenkin tuollainen huono käytös ärsyttää. Oisko ok jättää lahja antamatta sille, jolta peruskäytöstavat puuttuu vai pitääkö vaan pitää teini-iän piikkiin ja jatkaa entiseen malliin muistamisia?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin asiasta veljesi kanssa. Asia menee paremmin perille, kun isä muistuttaa hyvistä tavoista. Et joutuisi itse ikävään

välikäteen. Kyllä lahjasta kuuluu kiittää.

Vierailija
2/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok mielestäni. Minusta ok on jutella ko. lapsen kanssa niitä näitä ylipäätään ja samalla myös rahan käyttämisestä kysyessä huomauttaa, että unohdit muuten kiittää ja tädille tuli siitä ikävä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa enemmän niin viitsii kiittää. Ei sitä mistään pikkuhiluista edes ole kiitollinen. 

Vierailija
4/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok mielestäni. Minusta ok on jutella ko. lapsen kanssa niitä näitä ylipäätään ja samalla myös rahan käyttämisestä kysyessä huomauttaa, että unohdit muuten kiittää ja tädille tuli siitä ikävä olo.

Miksi pitää paapoa pentua joka on törkeä m u l k k u?

Vierailija
5/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä olisin lähinnä nauranut tuollaiselle puheelle. Teini ei ole enää 5v, jota kiinnostaa kovinkin tädin tunteet. 

Vierailija
6/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kiitoksella elää, sanoi vanha kansa. En minä ainakaan anna lahjoja kiitoksia kerjätäkseni, vaan ilahduttaakseni saajaa. 

Vierailija
7/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä yhdestä kerrasta numeroa tekisi. Asia on voinut puhtaasti unohtuakin. Sellaista sattuu joskus kun ihmisiä vain ollaan. 

Vierailija
8/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähipiirin tehtävä on opettaa, että käytöksellä on seuraukset. Voit todeta ääneen vaikka juhlissa, että "lahjani taisi olla riittämätön, kun sen perille tulosta ei tullut kiitoksen sanaa, joten en enempää näitä huonoksi havaittua lahjoja tilillesi laita, onnea sinulle".

Vierailija
9/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa enemmän niin viitsii kiittää. Ei sitä mistään pikkuhiluista edes ole kiitollinen. 

Lapsia on 4,joten isommat lahjat rasittaisi omaa taloutta.Nykyselläänkin kun neljää huomioi,niin  kyllä siihenkin menee sen verran rahaa, että aidosti harmittaa yhden kiittämättömyys.

Vierailija
10/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on 4,joten isommat lahjat rasittaisi omaa taloutta.Nykyselläänkin kun neljää huomioi,niin  kyllä siihenkin menee sen verran rahaa, että aidosti harmittaa yhden kiittämättömyys.

Tämä siis AP.

Vierailija
11/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosikko :D

Vierailija
12/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lähipiirin tehtävä on opettaa, että käytöksellä on seuraukset. Voit todeta ääneen vaikka juhlissa, että "lahjani taisi olla riittämätön, kun sen perille tulosta ei tullut kiitoksen sanaa, joten en enempää näitä huonoksi havaittua lahjoja tilillesi laita, onnea sinulle".

Miksi kukaan aikuinen käyttäytyisi noin lapsellisesti`? 

Vierailija
13/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa kiitoksella elää, sanoi vanha kansa. En minä ainakaan anna lahjoja kiitoksia kerjätäkseni, vaan ilahduttaakseni saajaa. 

Kyse on käytöstavoista.En minä tunne oikein halua ilahduttaa sellaista ihmistä, joka ottaa kaiken itsestäänselvyytenä eikä arvosta ihmisiä lähellään.

Toki tiedän myös, että teini -ikään kuuluu tietty itsekkyys ja kypsymättömyys.ap

Vierailija
14/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kääntää katse välillä pois omasta navasta ja katsella asioita muustakin vinkkelistä. Pikkumaista kitistä siitä, että keskenkasvuinen kakara ei muista huomoida sinun erityisherkkyytäsi joka välissä. 

Vierailija
15/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kääntää katse välillä pois omasta navasta ja katsella asioita muustakin vinkkelistä. Pikkumaista kitistä siitä, että keskenkasvuinen kakara ei muista huomoida sinun erityisherkkyytäsi joka välissä. 

Kyse on käytöstavoista,ei mun herkkyyksistä.ap

Vierailija
16/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on käytöstavoista.En minä tunne oikein halua ilahduttaa sellaista ihmistä, joka ottaa kaiken itsestäänselvyytenä eikä arvosta ihmisiä lähellään.

Toki tiedän myös, että teini -ikään kuuluu tietty itsekkyys ja kypsymättömyys.ap

Olet todella typerä idiootti, jos sinulle joku yksittäinen lahjasta saatu kiitos on noin iso asia. Normaaliälyiset ihmiset osoittavat arvotusta useammin kuin kiittämällä kerran vuodessa. Ja normaaliälyiset arvostavat myös teinejä eivätkä vaadi heiltä täydellisyyttä, johon kukaan ei pysty. Et edes sinä. 

Vierailija
17/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsikö on hyvää käytöstä ulista siitä, että keskenkasvuinen kakara YHDEN KERRAN unohti kiittää. 

Vierailija
18/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestasi, ap. Elämä on varmasti todella raskasta, kun ehtii pitää kirjaa jostain lasten kiitoksista. 

Vierailija
19/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella typerä idiootti, jos sinulle joku yksittäinen lahjasta saatu kiitos on noin iso asia. Normaaliälyiset ihmiset osoittavat arvotusta useammin kuin kiittämällä kerran vuodessa. Ja normaaliälyiset arvostavat myös teinejä eivätkä vaadi heiltä täydellisyyttä, johon kukaan ei pysty. Et edes sinä. 

No mä olen kyllä puhumaan opittuani osannut kiittää jokaisesta saamistani lahjasta.Siihe kykenee,vaikka ei ole täydellinen.

Mutta taidat olla riitaa haastava t r o  l li? Ap

Vierailija
20/55 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsikö on hyvää käytöstä ulista siitä, että keskenkasvuinen kakara YHDEN KER

Kahdesti.Yhtä kertaa en noteerannut.Nyt taas synttärit on tulossa,joten aihe ajankohtainen.Mietin ,jos laitan pelkät onnittelut.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan