Oletko onnellinen asteikolla 1-10?
Miten tyytyväinen olet elämääsi yleisesti ottaen?
Onko yli vai ali 7,7?
Kommentit (29)
Onnellisuuteni onbkauan ollut 6. Muutama vuosi sitten oli hetkellisesti 9, mutta nyt se on tippunut taas 6.
8, mulle syntyy vauva pian, on ihana esikoinen entuudestaan, opiskelen mun unelma-alaa yliopistossa, kiva koti, unelmia, reissu suunnitteilla, ihania ystäviä, kohta tulee kesä ja oon löytäny kivan uuden harrastuksen (ukulelen soitto). Tunnen eläväni pitkästä aikaa ja kevyt olo, kun jätin väkivaltaisen puolison. 2 miinus pistettä tulee siitä, että ex vainoaa ja lähettelee katkeria haukkumis sähköposteja ja siitä, että vähän jännittää miten jaksan vauvan kanssa yksin.
9 Asun maaseudulla luonnon keskellä ihannan miehen kanssa.
1.5 varmaan. Tosi lohduton tilanne elämässä ja pahempaan suuntaan vaan menossa. Minut on kai kirottu..
Vierailija kirjoitti:
Se on vaihdellut vuosien ja vuosikymmenten saatossa ykkösen ja kympin välillä. Keskiarvo on varmaan ollut noin 8,5. Ei ihan kiitettävä, mutta hyvin on mennyt.
Näin, vaikka aikoinaan kirjoituksissa reputtaminen, työttömyys tai avoero laski onnellisuuden pohjamutiin. Pahin oli hetkellinen puolivaikea masennus ja akuutti stressireaktio, jolloin onnellisuus oli varmaan ykkösen luokkaa, kun kadullakin itketti ja piti mennä lääkäriin.
Harvassa kai on ihmiset, joiden elämä aina on tasaista.
Sanoisin 9, mutta ei elämä koskaan ole tasaista. Vuosikymmenten aikana tapahtuu hyviä ja huonoja asioita. Yllättävän iso osa tavalla tai toisella omien tekemisten ja tekemättä jättämien asioiden takia. Paljon toki sellaistakin johon en itse ole voinut vaikuttaa.
Yleisesti ottaen olen onnellinen koska olen päättänyt olla, olosuhteistakin huolimatta.
Jos oikein laskin, tähän mennessä vastanneiden keskiarvo on 6,5 ja hajontaa on 1,5-10, en laskenut tuota joka oli laittanut todennäköisesti sama henkilö kahteen kertaan 10.
2 Olen masentunut. Kärsin kroonisista kivuista. Rahaton ja yksinäinen em. asioista johtuen.