Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnellinen asteikolla 1-10?

Vierailija
21.03.2024 |

Miten tyytyväinen olet elämääsi yleisesti ottaen?

Onko yli vai ali 7,7?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5 on onnellisuuteni. Tosi kivoja juttuja edessä nyt lähiaikoina. Matkoille rakkaaseen paikkaan pääsiäisenä, sain kaksi keikkalippua ensi syksyksi, remontti on loppusuoralla ja rahatilannekin on hyvä. Sain vielä hyvän terveyteen liittyvän tuloksen eli ei syytä huoleen. Myös läheiset ovat terveitä.

Vierailija
2/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Monisairas, täysin yksin, köyhä kuin rotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi, 1 vai 10?

Vierailija
4/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Uupunut työhön mutta muuten elämä on onnellista. 

Vierailija
5/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi, 1 vai 10?

Kymppi on aina paras. Suomi voitti seitsemännen kerran maailman onnellisimman maan tittelin keskiarvolla 7,7. Joissain maissa keskiarvo on ollut jopa alle 2.

Vierailija
6/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Yksinäinen, rakkaudeton, muista huolta kantava. Väsynyt ja voimaton.

Työ onneksi on, mutta stressaava ympäristä. Suht terve.

Vierailija
7/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, aika huono tilanne ollut jo kauan ja sitä lisää yksinäisyys. 

Vierailija
8/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä arvioisin noin  6 ja puoli.Joo kuusi numero pitää kirjoittaa,mutta ei ole värkeissä varaa,muste loppuu.Elän,huomisesta en tiedä?

Vierailija
9/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Olen Jeesuksen kanssa onnellinen, ollut jo 38 vuotta. 

Vierailija
10/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuusaste? Eiks olis parempi puhua tyytyväisyysasteesta? Mä olen suht tyytyväinen päivinä, jolloin kivut ja kaikkinielevä uupumus ovat siedettävällä tasolla ja pystyn jotenkin toimimaan arjessa. Sanotaan nyt vaikka tähän 6 tai 7. Kun kivut ja uupumus ovat tapissa ja joudun olemaan pakkolevossa, mun tyytyväisyysnumero laskee alle ykkösen.

Onnellisuuspilkahduksia koen silloin tällöin. Mutta ne on pilkahduksia vain.

Vierailija
11/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin tehdä vauvalaisten oma Happiness kysely. Sama otoskoko kuin virallisessakin kyselyssä eli tuhat. 

Lopuksi voisi suurin piirtein arvioida keskiarvon. 

Eli tähän ketjuun lisää oman onnellisuuden arviointia asteikolla 0-10, jossa 0 huonoin ja 10 paras. 

Vierailija
12/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaihdellut vuosien ja vuosikymmenten saatossa ykkösen ja kympin välillä. Keskiarvo  on varmaan ollut noin 8,5. Ei ihan kiitettävä, mutta hyvin on mennyt. 

Näin, vaikka aikoinaan kirjoituksissa reputtaminen, työttömyys tai avoero laski onnellisuuden pohjamutiin. Pahin oli hetkellinen puolivaikea masennus ja akuutti stressireaktio, jolloin onnellisuus oli varmaan ykkösen luokkaa, kun kadullakin itketti ja piti mennä lääkäriin.

Harvassa kai on ihmiset, joiden elämä aina on tasaista.

Vierailija
13/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuusaste? Eiks olis parempi puhua tyytyväisyysasteesta? Mä olen suht tyytyväinen päivinä, jolloin kivut ja kaikkinielevä uupumus ovat siedettävällä tasolla ja pystyn jotenkin toimimaan arjessa. Sanotaan nyt vaikka tähän 6 tai 7. Kun kivut ja uupumus ovat tapissa ja joudun olemaan pakkolevossa, mun tyytyväisyysnumero laskee alle ykkösen.

No tässä kyselyssä sillä tarkoitetaan samaa. Mutta kun se on englanniksi onnellisuus, niin suomalaiset tykkää ymmärtää sen väärin ja ihmetellä miten suomalaiset voi olla keskimäärin 7,7 tyytyväisiä/onnellisia yleisellä tasolla elämäänsä.

Vierailija
14/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Olen Jeesuksen kanssa onnellinen, ollut jo 38 vuotta. 

Jos saisin onnen ja tietoisuuden???

Vierailija
15/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin tehdä vauvalaisten oma Happiness kysely. Sama otoskoko kuin virallisessakin kyselyssä eli tuhat. 

Lopuksi voisi suurin piirtein arvioida keskiarvon. 

Eli tähän ketjuun lisää oman onnellisuuden arviointia asteikolla 0-10, jossa 0 huonoin ja 10 paras. 

Joo, no se just on tässä se idea. Että porukka näkee, miten sitä hajontaa on, ettei 7,7 keskiarvo ole mikään ihmeellinen asia.

ap

Vierailija
16/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kyselyssä sillä tarkoitetaan samaa. Mutta kun se on englanniksi onnellisuus, niin suomalaiset tykkää ymmärtää sen väärin ja ihmetellä miten suomalaiset voi olla keskimäärin 7,7 tyytyväisiä/onnellisia yleisellä tasolla elämäänsä.

Jos ihan tarkkoja ollaan, tyytyväisyys englanniksi on asiayhteydestä riippuen: contentment/satisfaction/complacency.

Vierailija
17/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jonkun 8 voisi antaa, ehkä jopa 9.

Vierailija
18/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan tarkkoja ollaan, tyytyväisyys englanniksi on asiayhteydestä riippuen: contentment/satisfaction/complacency.

Kyllä minä sen tiedän, mutta sitä tutkimuksessa haetaan. 

Vierailija
19/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,5

Suhtaudun toiveikkaastikin tulevaan

Vierailija
20/29 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurinpiirtein tyytyväinen elämääni, sain juuri elämäni ensimmäisen vakituisen työpaikan, olen valmistumassa vuoden sisään korkeakoulusta. Vaikka on huoliakin, voi olla että asiat menee nyt parempaan suuntaan, ensimmäisen kerran pidemmäksi ajaksi, tai sitten pahimmat terveyteen liittyvät asiat toteutuu ja sekä minä että mies kuolemme lähivuosina. Ehkä tuo 7,7 menee aika lähelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän