Uskallatko lähteä yksin kävelylenkille myöhään illalla?
Kommentit (51)
Kaikkialla muualla kyllä, mutta Pupuhuhdassa en. Siellä en uskalla kävellä edes päivällä
En uskalla enää, nuorena uskalsin. (Helsinki: Vallila, Lauttasaari, Pukinmäki, nyt Viikki)
Toki. Yli-innokkaat koirat ovat täällä vakavampi uhka kuin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kotiseudullani maalla uskallan liikkua iltaisin, ( nyt kaupungissa tytön luona ) mutta en ikinä lähde sielläkään ulos kävelemään iltaisin klo 21 jälkeen ! En ole ilta ihminen, jos käyn lenkillä , tai jossain ulkona iltaisin niin viimeistään ennen klo 20 tulen kotiin.
En pidä synkässä pimeydessä yksin kävelemisestä. Harva kai pitää...
Minusta pimeydessä ei ole mitään synkkää. Enemmänkin kiehtovaa. Olen muutenkin yökukkuja, joten liikun enemmän pimeän aikaan kuin valoisalla.
Kyllä, asun korvessa. Otsalamppu päähän ja menoksi.
Köyhänä ei pelota oli pimeää tai valoisaa. Näytän vaatteiden perusteella siltä, että minulla ei ole mitään ryöstämisen arvoista. Petolinnun persettä muistuttava naama taasen mitää ahdistelijat loitolla tehokkaasti.
Jo vain uskallan pullo viinaa kahliin ja lynxi käythiin,siinä ei kerkeä miethiä mithään ,sanoo Aslakki senhkula senthään.Terveisiä sille Peteliyksen houkalle jo vain oli ryyppy ukko.
Uskallan. Talvella ei edes käytännössä ehdi lenkkeillä muuten kun pimeään aikaan. Pidän muutenkin hämärästä. Espoossa asun.
Joo, mutten viitsi. En kyllä päivälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuodenajasta. Hämärän tullen en uskalla. Ties mitä murhamiehiä on.
n31
Eipä ole näkynyt, kuka siellä pimeässä odottaa ? Kesällä tarkenee odotella mutta jaksaako. Oikeasti pimeässä on turvallisempaa. Olen asunut ns levottomalla alueella, levotonta oli kaupan luona ei pimeässä metsässä ja kyllä kesähelteellä tuli koiran kanssa käytyä pidemmällä lenkillä kahden- neljän välillä yöllä, siellä oli muita koiran ulkoiluttajia ja ihmisiä juoksu lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Kotiseudullani maalla uskallan liikkua iltaisin, ( nyt kaupungissa tytön luona ) mutta en ikinä lähde sielläkään ulos kävelemään iltaisin klo 21 jälkeen ! En ole ilta ihminen, jos käyn lenkillä , tai jossain ulkona iltaisin niin viimeistään ennen klo 20 tulen kotiin.
Kuulostat neuroottiselta ja vainoharhaiselta.
Niin olis se aika ,susi ei lammasta syö,veli veljeä ei lyö.Koska se aika tulee?, parempia aikoja ododellassa.
En enää moneen vuoteen. Yön Timot on jo kerran ryöstäny.
Kyllä. Kokru nentti katuu jos yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai uskallan sekä talvella että kesällä. Mainitsin tossa kesän koska ihmiset virheellisesti luulee että kesällä on turvallisempaa. Väärin. Juuri valoisaan ja lämpimään aikaan ihmisiä on enemmän liikkeellä, juhlivat enemmän joten mahdollisia "saalistajia" on silloin enemmän.
Mutta uskallan kyllä.
Oltiin koiran kanssa menossa metsään talvi iltana ja yks koira tuttu sanoi ettei uskaltaisi mennä, koska hänet oli ryöstetty joskus Kemin keskustassa. Minä siinä kysyin että kuka tuolla tarkenee odottaa pimeässä että joku koiran ulkoiluttaja tulee lompakon kanssa ? Ei osannut vastata
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta. Itse kuljen usein kotiin kaupasta 21 aikoihin, ja silloin kun on pimeää niin kyllähän se pelottaa että ajelee pyörällä ojaan, ja vaikka otsalamppukin on niin voi harhautua. Esim. lätäköitäkään ei näe kuoppaisella soratiellä, on tullut lenkkarit kasteltua.
Uskallan ja käynkin. Asun rauhallisella asuinalueella, missä olen asunut lähes koko ikäni, enkä osaa pelätä täällä..