Vaikuttaako ihmisen nimi (joko etu- tai sukunimi) suhtautumiseesi ao. henkilöön?
Kommentit (71)
Vaikuttaa, niitä nimiä ei vaan saa kirjoittaa tai sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vain jos nimi on Heidi. Tämä on ihan henkilökohtainen ongelma, olen tuntenut kolme eri Heidiä ja kaikki olivat ikäviä ihmisiä niin en vain pysty suhtautumaan tuohon nimeen neutraalisti.
Anteeksi kaikki Heidit, olen toivonut tapaavani mukavan Heidin että pääsisin yli tästä.
Ei hitto. Kuspäisin nainen, jonka olen ikinä tavannut missään, oli Heidi.
Kyllähän sen hyvin suurella todennäköisyydellä tietää millaisista perheistä tulee Veeti, Jimmy, Luca, Jannica, Pinja, Dina, Disa ja muut tulevat tuentarpeiset. Eivät anna yhteiskunnalle mitään, mutta resursseja palaa kymmenen mukulan edestä.
Ja sitten on nämä Mustikat, Pihkat, Myrskyt, Kannot ja Apilat. Odottaa sopii muunsukupuolista, ties miksi identifioituvaa, lävistettyä ja shokkivärjättyä hiusreuhkaa.
Pääsääntöisesti ei, paitsi jos tiedän että hän on itse vaihtanut nimensä joksikin Misi-Aliidana Kullansukeltajaksi. Silloin kun on vanhemmiltaan nimen saanut niin ei vaikuta, itse on syytön.
Jos nimi on Jax, Jare, Liam, Noah, Lenny, Veena, Noomi tms., en odota vanhempien olevan korkeastikoulutettuja.
Vaikea ottaa vakavasti mitään Nathan Pöntistä tai Nemo Mannerheimiä. Että kyllähän se suhtautumiseen vaikuttaa.
Kieltämättä vaikuttaa kyllä, jos nimi on esim. Matias, Miikka, Juuso. Otto, Eetu, Aatu, Veeti.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vaikuttaa kyllä, jos nimi on esim. Matias, Miikka, Juuso. Otto, Eetu, Aatu, Veeti.
Lisään vielä, että luetteloa voisin jatkaa pidemmällekin.
-sama-
Olen aikuinen, joten ei tietenkään vaikuta.
"Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä", kuten sanotaan. Koskee myös naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen hyvin suurella todennäköisyydellä tietää millaisista perheistä tulee Veeti, Jimmy, Luca, Jannica, Pinja, Dina, Disa ja muut tulevat tuentarpeiset. Eivät anna yhteiskunnalle mitään, mutta resursseja palaa kymmenen mukulan edestä.
Ja sitten on nämä Mustikat, Pihkat, Myrskyt, Kannot ja Apilat. Odottaa sopii muunsukupuolista, ties miksi identifioituvaa, lävistettyä ja shokkivärjättyä hiusreuhkaa.
Onneksi et ole yhtään stereotyyppinen ajattelultasi.
t. Pinja, joka kasvoi ihan tavallisessa työssäkäyvässä perhessä
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, niitä nimiä ei vaan saa kirjoittaa tai sanoa ääneen.
Miksi Muhammedia, Ahmedia jne. ei saisi kirjoittaa?
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,onko ne millimetrejä?
Hagert myymässä mersua... soitatko?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana soittamalla autoja ostaa. Jos haluan ostaa auton, menen paikanpäälle autoliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana soittamalla autoja ostaa. Jos haluan ostaa auton, menen paikanpäälle autoliikkeeseen.
Se on sinun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti ei, paitsi jos tiedän että hän on itse vaihtanut nimensä joksikin Misi-Aliidana Kullansukeltajaksi. Silloin kun on vanhemmiltaan nimen saanut niin ei vaikuta, itse on syytön.
On tottakai syytön. Mutta tietynlaiset vanhemmat antavat todennäköisemmin tietynlaisia nimiä. Kun lapsi kasvaa näiden vanhempien kanssa niin kyllähän ympäristö usein muokkaa kaltaisekseen. Wt-lähiöstä tulee isommalla todennäköisyydellä wt-nuoria kuin vaikkapa varakkaalta omakotitaloalueelta tai Helsingin arvoalueilta.
Etunimi Päivi ja sukunimi Hassan. Ainoa ajatus on, että pitää olla päässä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelma.
Ei se mikään ongelma ole :D
Vaikuttaa vain jos nimi on Heidi. Tämä on ihan henkilökohtainen ongelma, olen tuntenut kolme eri Heidiä ja kaikki olivat ikäviä ihmisiä niin en vain pysty suhtautumaan tuohon nimeen neutraalisti.
Anteeksi kaikki Heidit, olen toivonut tapaavani mukavan Heidin että pääsisin yli tästä.