Kela hylkäsi sairaslomani
Lääkäri määräsi minut sairaslomalle, mutta Kela hylkäsi sairauspäivärahahakemuksen. Hylkäyspäätöksessä ei lukenut muuta kuin, että Kelan työntekijän mielestä olen työkykyinen. Näkemättä minua kumotaan erikoislääkärin lausunto.
Mikä neuvoksi? Menenkö takaisin lääkäriin vai laitanko valituksen Kelan päätöksestä? Voiko lääkäri tälle tilanteelle edes mitään?
Vähän huolestuttava tilanne. Kuka ottaa vastuun jos töissä tapahtuu työkavereille tai asiakkaille onnettomuuksia sen takia, että lääkärin sairaaksi toteama ihminen on pakotettu työhön, jota hän on sanonut olevansa kykenemätön jatkamaan?
Hyvinvointivaltio.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei se lääkäri mitään määrää, hän tutkii mikä sinua vaivaa. Hän siitä sitten kirjoittaa diagnoosin ja sen pohjalta ihan muut ihmiset määrittää mitä pystyt tai et pysty tekemään työksesi. Ilmeisesti sairautesi ei estä työntekoa.
Ihan sairasta :D. Ihanaa että joku Kelan kuspää tietää paremmin kuin OIKEA lääkäri <3.
Minulle kävi samoin. Olen täysin aviomieheni armoilla. En pysty sinnittelemään edes päivää töissä. Vuosia ilman rahaa. Jäänyt tärkeä leikkauskin tekemättä sen takia. Siihen ei kuole mutta vaikeuttaa elämistä enkä ilman sitä pääse tekemään mitään itsenäisesti.