Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hautajaisissa olla täysmustat vaatteet?

Vierailija
21.03.2024 |

Vai voiko olla esim. tummansininen pitsipusero ja mustat pillifarkut ja mustat avokkaat? Tai jopa musta pitsipusero, valkoiset farkut ja mustat avokkaat? Hirveää ennakoida mutta odotettavissa hautajaisia keväällä / kesällä ja rahaa ei olisi uusiin vaatteisiin.

Kumpi noista on parempi? 

Onko mustat avokkaat paremmat kuin mustat ballerinat? 

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei musta pitsipusero ja mustat pillifarkut, jos kummatkin omistat? Kengistä käy kummat vain. Ja se tummansininenkin paita käy.

Vierailija
2/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen ei minusta käy, mutta tummansininen on ok, samoin muut tummat värit. Täysmusta olisi kuitenkin aina paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullako ei ole mitään muita alaosia kuin farkkuja? Ei muita housuja eikä ollenkaan hameita?

Jos on näin, sitten menet hautajaisiin farkuissa.

Vierailija
4/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen hautajaisista on kyse.

Vierailija
5/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kenen hautajaisista on kyse.

Vainajan.

Vierailija
6/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo nyt aavistelet, että hautajaisia on tulossa, niin miksi et kävisi kiertelemässä kirpputoreja. Saattaisit löytää muutamalla eurolla hautajaiskelpoisia vaatteita.

Vierailija
7/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Jos sattuu olemaan keltainen paita ja farkut, minkä sille sitten voi. Vai onko musta paita oletus.

Vierailija
8/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on halpa sijoitus.

Vierailija
9/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei musta paita ja mustat housut? Ei nyt todellakaan mitään valkosia farkkuja :D

Vierailija
10/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsestäsi tuntuu että olet valinnut sopivat vaatteet tilaisuuteen nähden niin pitäisi riittää . Toki tummat housut / hame ja tummat kengät ok ja yläosa voi olla vaaleampi jos itse valitsisin.

Vierailija
11/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaishullun aloitukset osa 15.000

Vierailija
12/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame on halpa sijoitus.

Varalta kaapissa, hautajaisia odottamassa?  Aika vapaata pukeutuminen, kunhan tumma sävyiset.  Viimeksi lauantaina olin hautajaisissa ja näin.  Ei kukaan arvostellut kenenkään pukeutumista.

Vierailija
13/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hame on halpa sijoitus.

Varalta kaapissa, hautajaisia odottamassa?  Aika vapaata pukeutuminen, kunhan tumma sävyiset.  Viimeksi lauantaina olin hautajaisissa ja näin.  Ei kukaan arvostellut kenenkään pukeutumista.

Musta hame on yksi monikäyttöisimmistä vaatteista ikinä.

Vierailija
14/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla täysmustat, mutta nuo aapeen kuvaamat pitsipuserot ja pillifarkut ei käy, ei kumpikaan versio. Kirpparilta saa halvalla asiallisia vaatteita.

selvästi provo.

Vierailija
15/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippasin majoneesit, ketsupit ja muut roskaruokaroinat syliin, niin vainajan joku sukulainen lainasi hautausmaan parkkipaikalla liian pientä pikkutakkia, sinistä paitaa joka ratkottiin selästä auki että mahtui päälle ja kun kraka piti olla ja sitä mustaa valkosipulikastikkeella kyllästettyä ei saatu puhtaaksi, niin jonkun hauatajaisvieraan autosta löytyi tummanpunainen kraka. Onneksi ei ollut Trumpinpunainen. Olin siis rivivieraana takarivissä, en onneksi kantamassa.

Vierailija
16/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ikävän ja pahan ihmisen hautajaisiin mennä esim täysin valkoisessa asussa tai kirkkaanpunaisissa?

Ei, koska hautajaisten tarkoitus on kunnioittaa vainajan muistoa ja lohduttaa omaisia. Jos et pysty kunnioittamaan toisten ihmisten surua, on parempi että et mene hautajaisiin ollenkaan. Ilmoita vaikka sairastuneesi. Hätävalhekin on parempi kuin mennä hautajaisiin karnevaaliasussa.

Vierailija
17/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kiire, etsi hautajaisasu - ei kukaan arvostele toisen asua, mutta farkut ovat hätävara. Kengissä tärkeää on, että ne ovat siistit ja se, että pystyt niillä liikkumaan. Jos vaikka korkkarin kanta uppoaisi, joka askeleella hautausmaalla, liikkuminen on tuskallista. 

Muista, että olet surujuhlassa - harvoin olen kuullut hautajaisasua arvosteltavan, mutta naislesken pillifarkkujen, polven yli saappaiden ja antavan pitsipaita tarkoituksena oli kuulemma iskeä uusi mies vieraiden joukosta(en itse ollut hautajaisissa). Silti sama asu voisi olla sopiva, jos paita ei olisi  'antava'.

Vierailija
18/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs voiko mustan juhlamekon laittaa vai onko liian "koreilevaa"? Mulle on jäänyt lapsuudesta mielikuva että hautajaisissa kuuluu olla mustat suorat housut tai musta yksityiskohdaton kotelomekko. Äitini kerran jälkeenpäin arvosteli sukulaistätiä joka tuli hautajaisiin mustassa juhlamekossa tyyliin "itseään tuli esittelemään". Sen takia automaattisesti harkitsin ensin noita mustia pillifarkkuja vaikka on mulla toisiaan se juhlamekkokin! 

PS. Ne farkut on pikimustat ja lähes käyttämättömät eli siistit vaikka onkin denimiä.

Ap

Vierailija
19/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs voiko mustan juhlamekon laittaa vai onko liian "koreilevaa"? Mulle on jäänyt lapsuudesta mielikuva että hautajaisissa kuuluu olla mustat suorat housut tai musta yksityiskohdaton kotelomekko. Äitini kerran jälkeenpäin arvosteli sukulaistätiä joka tuli hautajaisiin mustassa juhlamekossa tyyliin "itseään tuli esittelemään". Sen takia automaattisesti harkitsin ensin noita mustia pillifarkkuja vaikka on mulla toisiaan se juhlamekkokin! 

PS. Ne farkut on pikimustat ja lähes käyttämättömät eli siistit vaikka onkin denimiä.

Ap

Riippuu sen juhlamekon tyylistä. Jos se on siisti, hillitty, ei paljastava, ei kimaltava, niin hyvin voi. Jos se on olkaimeton / olkapäät paljastava, sen lisäksi joku jakku / bolero / neuletakki / huivi tms.

Vierailija
20/230 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse olla täysmustat, mutta nuo aapeen kuvaamat pitsipuserot ja pillifarkut ei käy, ei kumpikaan versio. Kirpparilta saa halvalla asiallisia vaatteita.

selvästi provo.

Onko musta pitsipusero ja mustat pillifarkut sitten sopiva? Kirpparilta en lähtisi etsiskelemään, haisevia venyneitä hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän