Seniori kysyy: miten sen boardingpassin saa puhelimeen?
En haluaisi olla vanhanaikainen, mutten yksin osaa. Auttaisitteko? Mihin se joutuu puhelimessa, mistä sen sieltä löytää? Onko se joku sovellus?
Pieni pyyntö. Mene muihin ketjuihin vinoilemaan, jos haluat vain ilkkua osaamattomuuttani. Mutta jos haluat auttaa, olen kiitollinen. Finnairin lennosta kyse huhtikuussa.
Kommentit (37)
Kiitos vastauksistanne. Kyllä nyt osaan ihan varmasti. Lataan sovelluksen ja teen lähtöselvityksen puhelimella ja sillä qr-koodilla sitten siihen lukulaitteeseen.
Mitä tapahtuu, jos menee kentälle vain sen matkalipun kanssa eikä ole tehnyt muuta.
Saako siellä apua, jollei ole mobiililaitteita mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hieman huolestuttaa päästää tuollainen seniori reissuun kun ei edes lentolippua saa itselleen.
Päivän juntti- palkinto tälle maailmanmatkaajalle!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hieman huolestuttaa päästää tuollainen seniori reissuun kun ei edes lentolippua saa itselleen.
Oletko itse siis ihan tyhjästä tiennyt miten homma toimii, kun nämä nykyiset systeemit yleisty? Kyllä ite ainakin jouduin lukemaan näistä eri vaihtoehdoista miten boardingin voi hoitaa, kun vaihtoehdot monipuolistui. Sitähän ap tekee: hakee tietoa vaihtoehdoista, ties vaikka kuinka paljon matkustanut tiskillä asioinnin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse siis ihan tyhjästä tiennyt miten homma toimii, kun nämä nykyiset systeemit yleisty? Kyllä ite ainakin jouduin lukemaan näistä eri vaihtoehdoista miten boardingin voi hoitaa, kun vaihtoehdot monipuolistui. Sitähän ap tekee: hakee tietoa vaihtoehdoista, ties vaikka kuinka paljon matkustanut tiskillä asioinnin kautta.
En ole hirveästi matkustellut. Mutta ei lai se nyt sentään mikään hirveä synti ja häpeä ole, vaikken olisikaan. Muutaman reissun olen tehnyt. Suurin osa ennen älypuhelimia ja koodeja ym.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos menee kentälle vain sen matkalipun kanssa eikä ole tehnyt muuta.
Lentokentällä on automaatteja, joilla myös voi tulostaa boarding passin. Yleensä automaattien lähellä on joku työntekijä, joilta voi kysyä apua tarvittaessa.
Aaaaa mä inhoan noita qr-koodijuttuja kun ne lukijat ei meinaa ikinä ottaa ekalla vaikka kuinka ruuvais näytön kirkkauden täysille ja sit ku puhelimen kääntää ni kääntyy se sivu missä koodi jne... Eli oon ihan vaan perinteiseen tyyliin printannut sen siinä lähtöaulassa samalla kun tiputan laukun hihnalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän juntti- palkinto tälle maailmanmatkaajalle!
"Kyllä hieman huolestuttaa päästää tuollainen seniori....... "- kirjoitukseen siis päivän juntti- palkintoa ehdotan.
Ap on kysymystentä kanssa ihan asiallinen. Vastauksista tulee hyvää infoa kaikille lukijoille, vai mitä.
Kyllä siellä ilman älypuhelintakin pärjäilee. Tiskejä on joissa kysellä ja cheksta + avustavia hlöitäkin. Menee vaan ajoissa.
Ei tarvi Ap hävetä yhtään tällaisia kysymyksiä! Me nuoremmatkin joudutaan hakemaan tietoa ja pähkäilemään kaikkia sovelluksia ja apparaatteja nykyään. Kukaan ei kehtaa myöntää sitä, ettei oikeasti osaa ja aina tuntuu että kaikki muut jotenkin taianomaisesti tietää heti mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aaaaa mä inhoan noita qr-koodijuttuja kun ne lukijat ei meinaa ikinä ottaa ekalla vaikka kuinka ruuvais näytön kirkkauden täysille ja sit ku puhelimen kääntää ni kääntyy se sivu missä koodi jne... Eli oon ihan vaan perinteiseen tyyliin printannut sen siinä lähtöaulassa samalla kun tiputan laukun hihnalle. :D
Onkohan sun puhelimessa vika? En ole vuosikausiin printtaillut mitään, vaan talletan boardingpassin Walletiin, (siellä minulla on kaikki luottokortitkin), ja Walletin avattuani näppään tarvitsemaani ja vilautan puhelinta lukijalle. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia ja minä sentään matkustan vähintään kerran kuukaudessa sekä maksan kaikki kauppalaskut walletin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hirveästi matkustellut. Mutta ei lai se nyt sentään mikään hirveä synti ja häpeä ole, vaikken olisikaan. Muutaman reissun olen tehnyt. Suurin osa ennen älypuhelimia ja koodeja ym.
Miten tää liittyy asiaan? Ei tässä ollut mitään matkustus määrien arvostelua. En itekkään oo ku noin 15 kertaa käynyt ulkomailla ja alle puolessa käyttänyt sovellusta, ekoilla matkoilla ihan tiskillä joutunu käymään (ainoa vaihtoehto) ja muutama välissä hoitunu netissä (kentällä laitteelta tai kotona printterillä tulostettu boardingpass).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää liittyy asiaan? Ei tässä ollut mitään matkustus määrien arvostelua. En itekkään oo ku noin 15 kerta
Vastasin siihen viestiin, jota lainasin. "Ties vaikka kuinka paljon matkustanut tiskillä asioinnin kautta."
Vierailija kirjoitti:
Kentällä on automaatteja, joista saat tulostettua boarding passin. Muista myös, että jos laitat matkatavaraa ruumaan, siihenkin pitää itse tulostaa liput ja laput. Kentällä on kyllä aina henkilökuntaa automaattien vieressä, joilta voit pyytää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sun puhelimessa vika? En ole vuosikausiin printtaillut mitään, vaan talletan boardingpassin Walletiin, (siellä minulla on kaikki luottokortitkin), ja Walletin avattuani näppään tarvitsemaani ja vilautan puhelinta lukijalle. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia ja minä sentään matkustan vähintään kerran kuukaudessa sekä maksan kaikki kauppalaskut walletin avulla.
Jos ei lukitse näyttöä niin noin voi käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa luetun ymmärtämisesi. Oli kyse boardingpassista, ei lentolipusta.
No sehän on vähän niin kuin sama asia.
Matkan saat näkyviin Finnair-sovellukseen: omat matkat -välilehti, lisäämatka ja kirjoittamalla saamasi varaustunnuksen sähköpostista. Teen check-in noin 1 päivä ennen matkaa. Ota saamastasi lipusta kuvakaappaus puhelimella niin et ole sovelluksen/netin varassa, mutta ei tarvitse mitään tulostaakaan. Näytä kuvakaappaus laitteelle kentällä.