Räjähdysmäinen eropiikki evankelisluterilaisesta kirkosta piispainkokouksen avioliittopäätöksen seurauksena
Tämähän on oikea ilon ja onnen päivä.
Rappioituneelta luopiokirkolta loppuvat kohta viimeisetkin rahoittajat.
On hieno hetki olla elossa ja seurata kirkon vääjäämätöntä tuhotumista.
"Kirkosta eroamiset lisääntyivät roimasti sen jälkeen, kun piispainkokous oli päättänyt esittää mallia, joka sallisi samaa sukupuolta olevien vihkimisen, kertoo Uutissuomalainen.
Kirkosta erottiin tuplavauhtia, kun piispainkokous oli päättänyt esittää kirkkojärjestykseen kahden rinnakkaisen avioliittokäsityksen mallia, kertoo Uutissuomalainen.
USU:n Digi- ja väestötietovirastosta (DVV) saamien tietojen mukaan piispainkokouspäivän ja tämän viikon tiistain välisenä aikana rekisteröitiin 1072 kirkosta eroamista. Juuri ennen piispainkokousta kirkosta ilmoitti viikon aikana eroavansa yhteensä 536 ihmistä eli tasan puolet vähemmän."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d3d4d0d6-3659-42fb-97e7-ab3cebe39b34
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2015 kirkko kääntyi avoimesti suomalaisia vastaan, valiten itselleen yhteistyökumppaniksi vieraat kansat ja vieraan uskonnon.
Suomalaisille kirkko tarjosi ainoastaan syyllistämistä lähes kaikesta, rasismista alkaen saimme kuulla loputtomista synneistämme useiden pappien ripittämänä.
En tule antaamaan tätä heille koskaan anteeksi, en koskaan!
Tarkoitus kyllä on antaa anteeksi 70 x 7 kertaa, sanoo iso kirja.
Edelsikö sitä sen "veljen" katumus ja anteeksipyyntö?
* kahden samaa sukupuolta olevan litto on syntiä
* Raamattu kieltää synnin siunaamisen.
Tässä ei ole mitään epäselvää, evlut kirkko kaivoi itse oman kuoppansa. Minä erosin kirkosta eilen
Muistakaamme "homoilta", jonka seurauksena n. 30 000 erosi kirkosta.
Millainenkohan piikki tulee, kun kirkolliskokous hylkää esityksen (en usko läpimenoon).
En ole oikein ikinä ymmärtänyt, että miksi homoja ollaan tunkemassa kirkkoon vihille. Moniko homo sinne oikeasti edes haluaa ainakaan kristillisistä motiiveista?
Tunnen paljon homoja, eikä yhdellekkään kristinusko merkitse oikeastaan mitään. Tämä herättää mielenkiinnon, että onko motiivi kirkkohäihin jossain aivan muualla, kuin päästä jumalan siunaamaan avioliittoon.
Ei sen sijaan kyllä, ei monelle heterollekaan kirkkohäät yhtään mitään kristillisessä mielessä merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole mitään epäselvää, evlut kirkko kaivoi itse oman kuoppansa. Minä erosin kirkosta eilen
Daavidin ja Joonatanin liitto siunattiin Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, ei siunattu. Jos Raamatusta lukee niin ymmärtää kyllä, että heidän suhteensa oli täysi ystävyyssuhde. Muu on oman mielikuvituksen tuotetta.
Vielä kun lopettavat kirkolta verotusoikeuden niin hyvä. Saavat leikkiä mielikuvituskaverileikkejä ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei kuitenkaan ollut mitään homoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, ei siunattu. Jos Raamatusta lukee niin ymmärtää kyllä, että heidän suhteensa oli täysi ystävyyssuhde. Muu on oman mielikuvituksen tuotetta.
Tuossa ylempänä sanottiin vain, että kahden samaa sukupuolta olevan liitto on syntiä, eikä eritelty erilaisia suhteia.
Ja jos tarkkoja ollaan, Daavidin ja Joonatanin suhdetta kuvaillaan samoilla sanoilla ja tavalla, kuin mitä käytetään mm. Laulujen Laulussa, jota pidetään hieman eroottisena.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikein ikinä ymmärtänyt, että miksi homoja ollaan tunkemassa kirkkoon vihille. Moniko homo sinne oikeasti edes haluaa ainakaan kristillisistä motiiveista?
Tunnen paljon homoja, eikä yhdellekkään kristinusko merkitse oikeastaan mitään. Tämä herättää mielenkiinnon, että onko motiivi kirkkohäihin jossain aivan muualla, kuin päästä jumalan siunaamaan avioliittoon.
Ei sen sijaan kyllä, ei monelle heterollekaan kirkkohäät yhtään mitään kristillisessä mielessä merkitse.
Tämän olen huomannut. Homoille kirkko ei merkitse mitään mutta kirkossa pitää päästä vihille?
Ev.lut. kirkon kannattaa harkita huolellisesti, minkä kannan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2015 kirkko kääntyi avoimesti suomalaisia vastaan, valiten itselleen yhteistyökumppaniksi vieraat kansat ja vieraan uskonnon.
Suomalaisille kirkko tarjosi ainoastaan syyllistämistä lähes kaikesta, rasismista alkaen saimme kuulla loputtomista synneistämme useiden pappien ripittämänä.
En tule antaamaan tätä heille koskaan anteeksi, en koskaan!
Edelsikö sitä sen "veljen" katumus ja anteeksipyyntö?
Kävikö se ylpeys lankeamuksen edellä? Jos jää odottomaan katumusta, ehtii portti sulkeutua ja molemmat jäävät sen ulkopuolelle.
MOSKEIJAT SEURAAVAT JA NIIHIN EI SITTEN MENNÄ JÄSENIKSI.SE ON VAAN ITSESTÄÄN SELVÄÄ SYNTYMÄSTÄ ASTI.
Onneksi olkoon Suomi.