Isossa kuvassa heikommatkin työntekijät kannattaa palkata töihin
Työssä työntekijä saa enemmän rahaa kuin työttömyyskorvaus, valtio saa verotuloja, yrityskin hyötyy alempina veroina ja kansan parempana ostovoimana jolloin firmojen tuotteet menevät paremmin kaupaksi. Kaikki hyötyvät, kukaan ei häviä mitään.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin pormestari Vartiainen sanoi muutama vuosi sitten ylen politiikkaradiossa että työttömyyttä ei kannata painaa alle 6 prossan koska silloin duunarit voi oikeasti pyytää kunnon palkkaa.
Tämänkaltaiset lauseet todistavat, ettei työttömillä ole mitään osuutta työttömyyteensä, työttömät ovat pelkkiä isojen herrojen pelinappuloita, jotka pääsevät, tai ovat pääsemättä töihin vain herrojen oikuista. "Menkää töihin" on siis pelkkää merkityksetöntä tuuleen huutelua.
Tuo totuus on ollut tiedossa jo iät ajat mutta sitä ei ole juuri mainostettu. Silloin kun työttömyysaste rupeaa olemaan kymmenen huitteilla, sillä on merkitystä taloutta heikentävästi. 5- 6 prosentin työttömyys ja esim. korkotaso on optimi. Se pitää rahan ja investoinnit liikkeellä koska pääomaa ei kannata seisottaa tyhjän panttina. Samoin sopiva työttömyysaste pitää työttömät sopivan nöyrinä ja heille annetaan juuri sen verran rahaa että pärjäävät mutta pysyvät nöyrinä. Aiheesta on kirjoitettu kirjojakin. Suuri ongelma on että työttömät ovat massaa, lukuja, eivät muuta. Paljon asioita voisi muuttaa, kuten irtisanomisehtoja tasapuolisesti ja samalla poistaa kaikki karenssit työttömyysturvasta. Työelämä vapautuisi ja tervehtyisi. Itsekin roikuin sinänsä hyvässä työssä mutta huonossa työilmapiirissä vuosia kunnes lähdin ja nykyään teen vain määräaikaisia sopimuksia. Työ on varma ja sen jälkeen vapaa on varma niin kauan kuin itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutkun en mä viitti!
Mä viittisin, mutta 50+ on työnantajille syöpä.
Miksi sitten minua ja monia muita kaltaisiani pyydellään töihin?
T, 69 v.
Joko sinulla on sellainen harvinainen ammatti jossa on oikeasti työvoimapulaa, sinua eläkeikäisenä halutaan tilapäistöihin tai sinulla on hyvät verkostot. Luultavasti tuntemasi ihmiset ovat samalta alalta samanlaisia palikoita, koska et ole saanut oikeita ystäviä vaan vain työkavereita.
Kirjoituksesi jo kuvastaa sen miksi olet työtön.
Kukaan ei halua sinua työkaverikseen etkä sopeudu joukkoon.
Sori siitä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutkun en mä viitti!
Sote-alalla sun ikäiset saa vakipaikkojakin. Sijaisuuksia nyt ainakin. Tervetuloa, kouluttautuakin vielä ehtii, jos on kiinnostusta ja terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin pormestari Vartiainen sanoi muutama vuosi sitten ylen politiikkaradiossa että työttömyyttä ei kannata painaa alle 6 prossan koska silloin duunarit voi oikeasti pyytää kunnon palkkaa.
Tämänkaltaiset lauseet todistavat, ettei työttömillä ole mitään osuutta työttömyyteensä, työttömät ovat pelkkiä isojen herrojen pelinappuloita, jotka pääsevät, tai ovat pääsemättä töihin vain herrojen oikuista. "Menkää töihin" on siis pelkkää merkityksetöntä tuuleen huutelua.
Tuo totuus on ollut tiedossa jo iät ajat mutta sitä ei ole juuri mainostettu. Silloin kun työttömyysaste rupeaa olemaan kymmenen huitteilla, sillä on merkitystä taloutta heikentävästi. 5- 6 prosentin työttömyys ja esim. korkotaso on optimi. Se pitää rahan ja investoinnit liikkeellä koska pääomaa ei kannat
Kansalaispalkka käyttöön. Tällöin voisi käydä tekemässä aina välillä töitä jos haluaisi saada vähän enemmän rahaa, mutta työttömyyskään ei olisi ihan täydellinen taloudellinen henkilökohtainen katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei taida olla kovin fiksu.
Miksi työnantaja palkkaisi työntekijän, joka ei ole tuottava? Siinä ei alempi veroprosentti lohduta, kun firma tuottaa tappiota kannattamattoman työntekijän vuoksi.
Valtiolle noita ei kannata palkata, koska työttömyyskorvaus on pienempi kuin palkka.
Meillä palkataan työntekijät aina alkuun joko koeajalla tai määräaikaiseksi ja ne, jotka eivät palkkaansa tuota, potkitaan pihalle.
Jotta työntekijä voi saada palkkaa 2000€/kk tulee hänen panoksensa tuottaa yritykselle vähintään 4000€/kk tai työntekijä on turha.
Sitä voi nämä isommasta palkasta vinkujat miettiä.
Kyllä. Teollisuudessa työntekijän tuottavuus on tarkkaan laskettavissa ja määriteltävissä. Viimeksi olen työskennellyt kunnossapidossa ja rakennuspuolella. Jonain vuonna la
Kyllä. Joskus joku nuukalainen oli tilannut muovisia paineilmaliittimiä, nippeleitä kun olivat puolta halvempia kuin metalliset. Ne piti vaihdella silloin tällöin. Muovisethan ei kestäneet kauaakaan 24/7 käynnissä. Lopulta joku heitti ne roskiin. Ehä muutaman satasen säästöstä tuli moninkertainen tappio seisokkeina. Suhteettomuudentaju... firman liikevaihto on satoja miljoonia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Isossa kuvassa työttömyys on oleellinen osa kapitalismia, täystyöllisyys on kapitalistin painajainen.
Kyllä, täystyöllisyys on kommunistinen utopia. Minusta ihan hyvä että kaikilla ei ole aina töitä mutta joskus ilmestyy itselle sopiva työpaikka. Palkkaakaan ei saa nostettua jollei vaihda työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantaja palkkaisi työntekijän, joka ei ole tuottava? Siinä ei alempi veroprosentti lohduta, kun firma tuottaa tappiota kannattamattoman työntekijän vuoksi.
Valtiolle noita ei kannata palkata, koska työttömyyskorvaus on pienempi kuin palkka.
Meillä palkataan työntekijät aina alkuun joko koeajalla tai määräaikaiseksi ja ne, jotka eivät palkkaansa tuota, potkitaan pihalle.
Jotta työntekijä voi saada palkkaa 2000€/kk tulee hänen panoksensa tuottaa yritykselle vähintään 4000€/kk tai työntekijä on turha.
Tästä näkyy, miten aloittajan ajattelu ei saavuttanut ollenkaan vastaanottajaa. Mitä suurempi osa kansalaisista on aktiivisesti mukana yhteiskunnan toiminnassa ja työelämässä, sitä suurempi verokertymä, kysyntä palveluille, tuotteille. Lisäksi osallisuus vähentää dramaattisesti syrjäytymistä ja sen aiheuttamia terveydenhuollon ja muita seurannaiskustannuksia.
Lopputulos voisi olla kasvava talous, vähenevä huono-osaisuus JA lisää liiketoimintaa yrityksille. Mutta kun minä, minun, minulle.
Ja kyllä, yrittäjäperheestä tulevana ymmärrän, miten vahingollista väärän henkilön palkkaaminen pieneen yritykseen voi olla. Kukaan yksittäinen yrittäjä ei tätä voi ratkaista, mutta teillä on kyllä kokonaisuutena iso vaikutus siihen, mihin suuntaan yhteiskunta kehittyy.
Siksi poliittisessa päätöksenteossa näitä seurauksia pitäisi tarkastella kokonaisuutena pitkällä aikavälillä ja laajassa mittakaavassa. Ja tehdä erilaisia toimintamalleja tukevat päätökset sen perusteella. Valitettavasti suurin osa tuntuu olevan täysin kyvyttömiä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutkun en mä viitti!
Tämä on vain uskomus, jota ihmiset pitävät yllä ja siksi se toteutuu myös. Sun on vaikea päästä töihin yli 50-vuotiaana, koska sä olet jo valmiiksi päättänyt, ettet tule saamaan töitä, koska olet yli 50v.
Meillä töissä on palkattu monia viisikymppisiä töihin ja ovat hyviä työntekijöitä siinä missä muutkin. Kukaan ei ole ihmetellyt miksi heidät on valittu tai muuta vastaavaa.
Olen yli 60 ja joka vuonna armeijan jälkeen olen ollut töissä. Viime aikoina pätkittäin, omalla alallani ja määräaikaisena. Vakituista työtä en enää haluaisikaan joten näin on ihan hyvä. Käytännössä voin valita menenkö töihin vai en, jos töitä tarjotaan. Viimeksi piti kieltäytyä eräästä paikasta kun olin lupautunut jo muualle. Totta on kyllä että teollisuuteen palkataan herkemmin nuorempia.
Miksi AP ei perusta jotain firmaa jossa työllistäisi vain tuota heikompaa ainesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkyy, miten aloittajan ajattelu ei saavuttanut ollenkaan vastaanottajaa. Mitä suurempi osa kansalaisista on aktiivisesti mukana yhteiskunnan toiminnassa ja työelämässä, sitä suurempi verokertymä, kysyntä palveluill
Hyvä että edes joku tajusi mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP ei perusta jotain firmaa jossa työllistäisi vain tuota heikompaa ainesta?
Miksi alapeukutit, eikö ollut hyvä idea??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde tuohon tahalliseen väärinymmärtämiseen ja vääristelyyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde tuohon tahalliseen väärinymmärtämiseen ja vääristelyyn mukaan.
Miten niin, nehän ovat niin tuottavia työntekijöitä mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa kuvassa työttömyys on oleellinen osa kapitalismia, täystyöllisyys on kapitalistin painajainen.
Kyllä, täystyöllisyys on kommunistinen utopia. Minusta ihan hyvä että kaikilla ei ole aina töitä mutta joskus ilmestyy itselle sopiva työpaikka. Palkkaakaan ei saa nostettua jollei vaihda työpaikkaa.
Ovatko "menisit töihin"-vinkujat siis kommunisteja, ainoa ehdottamansa ratkaisu kun kerran on kommunistinen utopia?
Vierailija kirjoitti:
Miten laskette, miten paljon työntekijä tuottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko "menisit töihin"-vinkujat siis kommunisteja, ainoa ehdottamansa ratkaisu kun kerran on kommunistinen utopia?
Oikeisto puhuu ihan sekavia ja ristiriitaisia höpinöitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tyypillistä käytöshäiriötä psykopaateille.
Joko sinulla on sellainen harvinainen ammatti jossa on oikeasti työvoimapulaa, sinua eläkeikäisenä halutaan tilapäistöihin tai sinulla on hyvät verkostot. Luultavasti tuntemasi ihmiset ovat samalta alalta samanlaisia palikoita, koska et ole saanut oikeita ystäviä vaan vain työkavereita.