Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole
Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???
Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.
Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!
JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!
Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi pääsee kuka vaan. Ei vaan kelpaa kantasuomalaisille, ulkkareita kaikki siivoojat nykyään.
Luottotiedot tarkastavat joissakin kohteissa. Maakunnissa pitää olla oma auto tai ainaki ajokorttl. Monesti nykyään koulutus. Ja maakunnissa muutaman tunnin kohteita muutamana päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tekee oikein hyvää työtä. Nyt työttömät jotka eivät saa töitä, joutuvat esimerki myymään persettään ja suomalaiset alkaa voimaan seksuaalisesti paremmin kun maksullisia on tarpeeksi saatavilla.
Jos Helsingissä asuva elämäntapatyötön haluaa ehdottomasti jäädä Helsinkiin, niin perseen myynti saattaa jatkossa ollakin ainoa vaihtoehto. Fiksummat hakeutuvat töihin tai muuttavat vaikkapa Lieksaan tai Rääkkylään missä on halpoja asuntoja.
Onko siellä Lieksassa töitä, vai toivotko saavasi sinne noita mainitsemasi ammatin harjoittajia? Mitä se emäntä sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, mun palkka nousee toukokuussa yli 200€. Mitäs siihen sanot ap, kannattaisiko töitä harkita?
tapatyöttömät ei tee töitä.
Taas tää. On vain yksi ratkaisu: edunvalvonta. Sitten ilmoitat vuokranantajalle että sulla ei ole enää varaa maksaa vuokraa, vuokrasopimus irtisanotaan ja pääset kaupungin asuntojonossa eteenpäin. Mutta oikeasti sulle paras ratkaisu on edunvalvoja joka varmistaa että vuokra tulee maksetuksi ja jää ruokaan rahaa koko kuulle. Jopa leikatulla tuella pärjää väliaikaisesti jos käyttää rahat viisaasti, mitä sä et osaa itse, joten huomenna yhteys kaupungin edunvalvontaan ja vuokranantajaan. Tai sitten kuolet nälkään, syötyäsi pari päivää a 50e aterioita ja ostettuasi vaatteita ym turhaa nyt. Joo leikkaukset kiristää turhan paljon monien taloutta, mutta onneksi sunlaisia rahankäyttäjiä ei oikeasti edes ole. Kunhan haluat pilkata oikeasti köyhiä mutta taloudellisesti kuluttavia tukiensaajia, mikä on säälittävää jopa vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja vaikka 4€ päivässä niin saat jo yli 100€/kk rahaa, pk-seudulta pulloja löytyy vaikka kuinka.
Mistä? En ole itse köyhä, mutta asun Helsingissä ja liikun täällä eri alueilla työn, harrastusten ja muun vapaa-ajan puitteissa erilaisina vuorokaudenaikoina. Todella harvoin näen maassa yhtään pulloa tai tölkkiä. Jos itse olisin kerännyt kaikki löytämäni, en olisi saanut tuota 4 euroa kasaan edes useammassa vuodessa. Ehkä joskus kesällä joidenkin tapahtumien aikaan voisi onnistua, mutta nyt ei taida kauheasti olla ulkona kaljoittelijoita pakkasten ja räntäsateen aikaan. Meidän asuinalueella nuoriso notkuu Alepan edessä ja koulun pihassa, mutta edes he eivät juo mitään, ainakaan niin, että sieltä mitään pulloja löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi pääsee kuka vaan. Ei vaan kelpaa kantasuomalaisille, ulkkareita kaikki siivoojat nykyään.
Älä valehtele, olen katsonut siivojan paikkoja ja niissä vaaditaan oma auto, ajokortti, tutkintotodistus yms.
Minulla on käynyt kazakstanilaisia ja ukrainalaisia siivoojia, joilla ei ole mitään noista. Useampi siivousfirma on heidät näköjään huolinut. Aina löytyy tekosyitä miksei voi hakea töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uliset?
Tässä sulle halpa vuokrakämppä:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/varkaus/kononpelto/kerrostalo/1…
ei sovellu asumiseen lukee ilmoituksessa
Mutta soveltuu eläinsuojaksi joten sulle se välttää ihan hyvin.
JÄRKYTTÄVIÄ kommentteja täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja vaikka 4€ päivässä niin saat jo yli 100€/kk rahaa, pk-seudulta pulloja löytyy vaikka kuinka.
Mistä? En ole itse köyhä, mutta asun Helsingissä ja liikun täällä eri alueilla työn, harrastusten ja muun vapaa-ajan puitteissa erilaisina vuorokaudenaikoina. Todella harvoin näen maassa yhtään pulloa tai tölkkiä. Jos itse olisin kerännyt kaikki löytämäni, en olisi saanut tuota 4 euroa kasaan edes useammassa vuodessa. Ehkä joskus kesällä joidenkin tapahtumien aikaan voisi onnistua, mutta nyt ei taida kauheasti olla ulkona kaljoittelijoita pakkasten ja räntäsateen aikaan. Meidän asuinalueella nuoriso notkuu Alepan edessä ja koulun pihassa, mutta edes he eivät juo mitään, ainakaan niin, että sieltä mitään pulloja löytyisi.
Kerään joka viikonloppu pulloja Kalliossa ja keskustan alueella ja aina löytyy 3-4€ edestä, kannattaa katsoa ne roskiksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Todellako ennemmin varastat kuin haet töitä? Kuinka laiska ja moraaliton voi ihminen olla?
Töihin päästyäsi voit maksaa velat pois ja saat luottotiedot takaisin puolen vuoden kuluttua siitä, kun ne on maksettu.
Töihin ei noin vaan mennä.
Juu .se on pitkä prosessi. Ensin pitäisi kai tehdä työhakemus? Vai miten se oli? Joku sellanen kuitenkin.ainakin kaveri sellasesta jotain kerto. Vaikeita asioita oikeest. Ei voi odottaa et kaikki osais hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tekee oikein hyvää työtä. Nyt työttömät jotka eivät saa töitä, joutuvat esimerki myymään persettään ja suomalaiset alkaa voimaan seksuaalisesti paremmin kun maksullisia on tarpeeksi saatavilla.
Jos Helsingissä asuva elämäntapatyötön haluaa ehdottomasti jäädä Helsinkiin, niin perseen myynti saattaa jatkossa ollakin ainoa vaihtoehto. Fiksummat hakeutuvat töihin tai muuttavat vaikkapa Lieksaan tai Rääkkylään missä on halpoja asuntoja.
Kuinka halventavasti ihmisistä voi kirjoittaa... sinä et ole mikään työllinen ihminen... etenkään kun vauva fissä keikut ja tuota törkyä suollat.
Jos aloittaja on provo, nii kirjoittaako hän myös nämä törky kommentit provotakseen yllin kyllin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, olen katsonut siivojan paikkoja ja niissä vaaditaan oma auto, ajokortti, tutkintotodistus yms.
Minulla on käynyt kazakstanilaisia ja ukrainalaisia siivoojia, joilla ei ole mitään noista. Useampi siivousfirma on heidät näköjään huolinut. Aina löytyy tekosyitä miksei voi hakea töihin.
Olet nykyisen sopan mahdollistaja toiminnallasi. Olisit voinut tilata suomalaisen siivoojan mutta et tehnyt sitä. Annat viestin siivoojaorjiesi pomolle: lisää ulkomaisia sorrettuja siivoojia. Olet nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot tarkastavat joissakin kohteissa. Maakunnissa pitää olla oma auto tai ainaki ajokorttl. Monesti nykyään koulutus. Ja maakunnissa muutaman tunnin kohteita muutamana päivänä viikossa.
Niin ja mulla on rikrek niin en kelpaa siivoojaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Todellako ennemmin varastat kuin haet töitä? Kuinka laiska ja moraaliton voi ihminen olla?
Töihin päästyäsi voit maksaa velat pois ja saat luottotiedot takaisin puolen vuoden kuluttua siitä, kun ne on maksettu.
Töihin ei noin vaan mennä.
Etpä ole hakenutkaan. Jos ankarasta hakemisesta huolimatta et pääse, ala yrittäjäksi.
Jos on luottotiedot menny, jotkut työt on heti pois laskuista.
Maksa velat, niin saat luottotiedot takaisin ja elämä helpottuu.
Vierailija kirjoitti:
"Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!"
Hassusti sanottu 🙂 ei ole kallis, mutta sitä ei pysty kuitenkaan maksamaan ? Jos ja kun se on halpa ja edullinen vuokrakämppä niin mikä tuossa on se ongelma? Tarkoitatko että se ei ole kallis kunhan sen maksaa joku muu?
Ymmärsin ettei se ole kallis yleisesti, mutta ap:lle se on silti kallis. Eri
laivalle hyttisiivoojaksi, rehellistä työtä ja hiki nousee ja samalla saa kuntoa
Vierailija kirjoitti:
laivalle hyttisiivoojaksi, rehellistä työtä ja hiki nousee ja samalla saa kuntoa
Ei pysty kun tulen merisairaaksi laivalla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä Lieksassa töitä, vai toivotko saavasi sinne noita mainitsemasi ammatin harjoittajia? Mitä se emäntä sanoo?
Liekassa asuessa voi yhtä hyvin lähetellä niitä turhia työhakemuksia helsinkiläisiin yrityksiin kuten nyttenkin on 10 vuoden ajan tehnyt. Mitä väliä sillä on kun kukaan ei kuitenkaan tuollaisia töihin huoli yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuolla Etuovessa Helsingissäkin soluhuoneita ihan jokusella satasella, eivätkä ne ole tarkoitettuja pelkästään opiskelijoille vaan ihan julkisesti kaikille. Menet semmoiseen, ja sitten kun rahatilanteesi on parempi, voit muuttaa asumaan kokonaan yksiksesi.
Tuohan olikin varsin kallis päätös v. 2017, kun opiskelijat tulivat asumistuen piiriin. Nyt kaikki haluavat asua yksiöissä ja sitten kärsivät yksinäisyydestä ja ahdistuvat.
Kimppa-asunnoissa sai toisista seuraa ja jopa elinikäisiä ystäviä. Siinä oppi myö sietämään erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
Miten joku voi sanoa näin tietämättä
- onko ap työkykyinen
- onko hakenut töitä saamatta
Jaahas, mun palkka nousee toukokuussa yli 200€. Mitäs siihen sanot ap, kannattaisiko töitä harkita?