Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielelläni postita yhtään mitään, pyrin myymään kaiken aina noutona koska kaikessa lähettämisessä on oma työ.Esim.tavaroiden pakkaus, postiin vienti, vaikka postimaksut maksetaan niin kamala työ ilmaiseksi.Nouto ja käteismaksu on hyvin selkeä.
Tuntipalkkaako sinulle pitäisi paketoinnista maksaa? Joudatko paketoida edes joululahjoja, kun on niin vaivalloista? Voi jeesus sentään.
Minä ainakin ostan joululahjat paketoituna, toki joululahjat nyt ei tähän liity mutta ymmärrän hyvin ihmisiä jotka ei postita tuotteita.Totuus on että siinä on melkoinen työ, etsi, hanki sopiva laatikko, hanki teippiä, ehkä suojamateriaalia, pakkaa, vie postiin, siinä voi mennä helposti tunti tai kaksi aikaa, kympin tuotteen kohdalla, 🙂 minä en lähettäisi.
On monta tapaa pilata hyvä bisnes, tää saattaa olla yksi niistä!
En todellakaan lähetä mitään kellekkään ennen ku Suoritus näkyy tilillä, tai posti ennakolla.
Aikamoista.
Miksei Suomessa ole pihakirppiksia? Asun rapakon takana ja taalla saa yleensa yksityinen pitaa pari pihakirppista vuodessa. Nyt juuri alkaa pihakirppisten sesonki. Ne on myyjalle kaytannossa ilmaisia jarjestaa kun kamat laitetaan talon eteen tai autotalliin ja ostajat maksaa kateisella. Jos kamat ei mene kaupaksi niin ainakaan ei joudu maksamaan jotain poytavuokraa. Ja hinnat on kohdallaan juuri sen takia ettei myyjilla ole hommasta varsinaisia kuluja ollenkaan. Olen ihmetellyt miksi Suomessa on vuokrattava joku poyta jostain tai mentava nettiin jos haluaa jotain myyda.
Tottakai silloin tehdään rikosilmoitus.
Postitan kyllä ja lapin pienessä kaupungissa asuvana 70% myynneistä on mennyt etelään. Vihaan päivystää noutoja ja usein on töykeitäkin ostajia tullut paikan päälle tinkaamaan ja v*ittuilemaan vaikka hinta on sovittu viestivaiheessa. Pikkupakettien postitus on lasten leikkiä mutta alle 20e tavaroita en postittele. Näillä bensan hinnoilla on täysin sama antaa ilmaiseksi pois kuin ajaa 10 km postiin. Menee melkein se 10€ tuohon matkaan
Vierailija kirjoitti:
Postitan kyllä ja lapin pienessä kaupungissa asuvana 70% myynneistä on mennyt etelään. Vihaan päivystää noutoja ja usein on töykeitäkin ostajia tullut paikan päälle tinkaamaan ja v*ittuilemaan vaikka hinta on sovittu viestivaiheessa. Pikkupakettien postitus on lasten leikkiä mutta alle 20e tavaroita en postittele. Näillä bensan hinnoilla on täysin sama antaa ilmaiseksi pois kuin ajaa 10 km postiin. Menee melkein se 10€ tuohon matkaan
Ei noudoissa ole mitään ongelmaa, itse sovin tarkat ajat aina, pari oharia on ollut vuosien aikana.Ei täällä etelässä kukaan ole ole alkanut tinkaamaan eikä vittuilemaan, no lappi on lappi. En minä postita mitään, joskus olen lähettänyt jotain mutta äärimmäisen harvoin, nouto on paras vaihtoehto, näkee mitä ostaa, missä kunnossa on ja käteismaksu, se on paras.
Nouto käteisellä on mielestäni hyvin selkeä sekä ostajalle että myyjälle, saa nähdä tuotteen ja raha siirtyy heti.Mitään diiliä en aio koskaan ottaa, se on ihan sieltä koko diili ihan kuten koko tori nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomessa ole pihakirppiksia? Asun rapakon takana ja taalla saa yleensa yksityinen pitaa pari pihakirppista vuodessa. Nyt juuri alkaa pihakirppisten sesonki. Ne on myyjalle kaytannossa ilmaisia jarjestaa kun kamat laitetaan talon eteen tai autotalliin ja ostajat maksaa kateisella. Jos kamat ei mene kaupaksi niin ainakaan ei joudu maksamaan jotain poytavuokraa. Ja hinnat on kohdallaan juuri sen takia ettei myyjilla ole hommasta varsinaisia kuluja ollenkaan. Olen ihmetellyt miksi Suomessa on vuokrattava joku poyta jostain tai mentava nettiin jos haluaa jotain myyda.
Hei 25.5. on SIIVOUSPÄIVÄ eli pihakirppispäivä Suomessa! Tiedot löytää kun googlaa SIIVOUSPÄIVÄ.
Tori on ollut jo yli 10 vuotta toiminnassa. Kyllä on huijattu aikoinaan myös huutonetissä. Kauppa ei enää torissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Tori on ollut jo yli 10 vuotta toiminnassa. Kyllä on huijattu aikoinaan myös huutonetissä. Kauppa ei enää torissa käy.
Tuon allekirjoitan kyllä, kauppa ei enää käy, nyt lopetan torin käytön, turha laittaa ilmoituksia kun katselukerrat, myynti on aivan seis.
Valitsin viime viikolla tekemiini ilmoituksiin ToriDiilin mahdollisuuden. Nyt on alkanut epäilyttää, hyljeksivätkö ostajat tavaroitani juuri tuon takia. Luulevatko nyt mahdollisesti, että sitä on sitten pakko käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Valitsin viime viikolla tekemiini ilmoituksiin ToriDiilin mahdollisuuden. Nyt on alkanut epäilyttää, hyljeksivätkö ostajat tavaroitani juuri tuon takia. Luulevatko nyt mahdollisesti, että sitä on sitten pakko käyttää?
Ja nyt kun haluaisin ToriDiilin pois ilmoituksista, sitäpä ei muokkaamalla voikaan tehdä, vaan täytyisi poistaa ilmoitus, ja luoda sitten uusi ilman ToriDiiliä. Tuokin toimii varmaan tarkoituksella juuri noin...
Toridiili, ei koskaan, varokaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kun haluaisin ToriDiilin pois ilmoituksista, sitäpä ei muokkaamalla voikaan tehdä, vaan täytyisi poistaa ilmoitus, ja luoda sitten uusi ilman ToriDiiliä. Tuokin toimii varmaan tarkoituksella juuri noin...
Minä sain ainakin muokkaamalla sen toridiilin poistettua, ei tarvitse tehdä uutta ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ainakin muokkaamalla sen toridiilin poistettua, ei tarvitse tehdä uutta ilmoitusta.
Niinpä voikin, pitää vain uskaltaa painaa "Tallenna". Hämäävää, miksei voi lukea "Seuraava"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä voikin, pitää vain uskaltaa painaa "Tallenna". Hämäävää, miksei voi lukea "Seuraava"?
Ilmoituksesta häviää ToriDiili, eikä näy muokattuna, eikä mene tarkistusjonoon. Kerrankin jokin toimii.
Olen myynyt tuolla diilillä alle 30e tavaroita, kalliimmista haluan rahat tilille ennen lähettämistä. Kaikki mennyt hyvin, kunnes yksi ostaja kirjoitti palautteen, että myyn roskaa. Nyt tuo sitten näkyy profiilissani. Kiva! Ei viitsinyt sitten paketin haun jälkeen ilmoittaa viestillä kuviteltua vikaa. Asia oltaisi voitu sopia yv llä. Arvatkaa minkä hintainen tavara kyseessä.. alle euron. Joita paketissa useampi siis. En jaksa! Jos rahatilanne joskus paranee, kippaan kaikki ylimääräiset tavarat suoraan roskiin.
Alkaa tuntua siltä, että nyt loppui harkitsematon ostaminen, niin ei tarvitse Torissa myydä. Minusta vain tulee varsinainen ongelma-asiakas, kun tulen jatkossa jahkailemaan, katselemaan, palauttelemaan ja vaihtelemaan. Syyttäkööt kaupat Toria.
Myin lauantaina satasen tuotteen ja tänään sama homma Kummatkin meni hetkessä. Kumpaakin tarvitsee kesäaikaan. Johtuu paljon mitä myy.
Postittaminen on mielestäni aikaavievää varsinkin jos paketteja on kerralla useampi ja tavarat ovat sellaisia että ne eivät mahdu mihinkään muropakettiin tms. mitä kotoa saattaa löytyä, vaan pitää askarrella oma laatikko pahimmassa tapauksessa useammasta pienemmästä kartonkipaketista. Kerran minulla meni tunti kun eka etsin teippiä, sitten paketin täytettä pehmusteeksi, sitten kävi ilmi että tavara ei mahtunut mihinkään kaapista löytämääni ja säilömääni pahvilaatikkoon vaan piti alkaa askartelemaan uutta laatikkoa kartonkipaloista. Siinä vaiheessa kyllä kiroilutti, kun kyse oli vielä jostain vaivaisella kympillä myydystä tavarasta.