Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako turvakodista poistua päivällä? Asiallisia vastauksia ja kokemuksia kaipaisin

Vierailija
20.03.2024 |

Minun pitäisi lähteä turvakotiin ja sitä on sosiaalityöntekijäni ja tukihenkilöni suositellut kumppanin jatkuvan väkivallan takia.

Minulla on kuitenkin kaneja ja pitäisi päästä niitä hoitamaan päivisin, ja palaisin sitten takaisin turvakotiin illaksi. Onko tämä mahdollista? Kaipaisin muutenkin kokemuksia Tampereen turvakodista ja muista myös . 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole saamisesta, vaan pikemminkin sinun omasta turvallisuudesta. Ei ole ehkä turvallista mennä kotiin, jos kumppani osaakin odottaa sinua siellä.

Osaan turvakodeista saa ottaa lemmikin mukaan, osa voi auttaa löytämään lemmikeille vapaaehtoisen sijaiskodin. Tai olisiko sinulla joku tuttu, joka voisi ottaa kanit tilapäisesti luokseen, kunnes saat oman asunnon?

Tosi hyvä asia että mietit turvakotiin lähtöä, uskon että kaikki asiat järjestyvät kyllä. Yksi asia kerrallaan <3

Helsingistä ei ainakaan löytynyt turvakotia johon saisi ottaa lemmikin, tämä siis vuonna 2018. Ihan naurettavaa. Miettikää nyt vaikka lapsia joilla on joku kissa/koira/marsu mikä on maailman rakkain ja sitten kun pitää kotoa lähteä kun isi on pers estä, joutuu lemmikin jättämään jälkeensä. Ihan kamalaa. Mulla itselläni vielä joka pelkää vieraita ihmisiä, jote

Edit. Siis koira joka pelkää vieraita.

Vierailija
22/26 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi lemmikkejä väkivaltaisen ihmisen armoille, voi vaikka satuttaa niitäkin, soita eläinsuojeluun .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole saamisesta, vaan pikemminkin sinun omasta turvallisuudesta. Ei ole ehkä turvallista mennä kotiin, jos kumppani osaakin odottaa sinua siellä.

Osaan turvakodeista saa ottaa lemmikin mukaan, osa voi auttaa löytämään lemmikeille vapaaehtoisen sijaiskodin. Tai olisiko sinulla joku tuttu, joka voisi ottaa kanit tilapäisesti luokseen, kunnes saat oman asunnon?

Tosi hyvä asia että mietit turvakotiin lähtöä, uskon että kaikki asiat järjestyvät kyllä. Yksi asia kerrallaan <3

Helsingistä ei ainakaan löytynyt turvakotia johon saisi ottaa lemmikin, tämä siis vuonna 2018. Ihan naurettavaa. Miettikää nyt vaikka lapsia joilla on joku kissa/koira/marsu mikä on maailman rakkain ja sitten kun pitää kotoa lähteä kun isi on pers estä, joutuu lemmikin jättämään jälkeensä. Ihan kamalaa. Mulla its

Kyllä se oma elämä ja sen jatkuminen pitäisi olla tärkeimpi kuin se että joutuuko olosuhteiden pakosta luopuu lemmikistä.

Vierailija
24/26 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee kuolla kanin takia?

Kani pois ja vaihda paikkakuntaa

Vierailija
25/26 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa poistua, mutta etkö saata itseäsi vaaraan menemällä väkivaltaisen miehen kotiin?

Meillä on eri asunnot ja kanit ovat siis minun luona. 

Miehellä avaimet sulle? Vaihdata lukot

Vierailija
26/26 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän turvakoti mikään vankila ole, vaan saa ihan vapaasti tulla ja mennä niin yöllä kuin päivällä.

Mutta kaneille pitäisi löytää turvallinen paikka, jotta sinulla ei olisi mitään tekosyytä mennä miehen luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi