Aleksi, 71, on ollut pihi lapsesta saakka. Tässä hänen säästövinkkinsä ruokakauppaan.
https://www.iltalehti.fi/palat/17e30f85-c081-43dd-9446-d92b1aae6805
-pieni kestokassi
-kävellen kauppaan
-käynti kaupassa joka toinen päivä
-ostoksia vain sen verran kuin kassiin mahtuu
-isompi lohi tai kalakukko jaetaan sukulaisten kanssa
-kauppalaskun loppusumma yleensä 10-20€, joskus alle 10€.
-itse kasvatetut tomaatit
Mm...
Fiksu mies.
Kommentit (45)
Mä käyn vain kerran viikossa kaupassa, ja en osta enempää kuin jaksan lyhyehkön matkan kantaa repussa ja kahdessa kaupan kassissa, voimaharjoitus tulee samalla. Ostan paljon juureksia ja ne on aika painavia.
Eikä tule kaupan tarjonnasta mitään ylimääräisiä herkkuja ostettua ainakaan usein.
En näe mitään mieltä siinä, että tämä ainoa elämä pitäisi elää kituuttaen ja säästäen, vailla iloa ja nautintoa. Kituuttakoon muut ja jättäköön ison perinnön vaikka paikalliselle kotiseutumuseolle, ihan sama, minä ainakin nautin omista rahoistani tämän elämän aikana. Ostan, syön ja matkustelen omien rahavarojeni mukaan, enkä nuukaile mistään. N62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen pitäisi meidän kaikkien pyrkiä, ettei hävikkiä synny. Oli hyvässä kunnossa tämä mies. Harmi, että oli leskeytynyt jo noinkin "nuorena".
Mahtoiko vaimo kuolla nälkään?
Nainen haluaa että mies tuhlaa häneen mahdollisimman paljon, muihin vähemmän. Tämän takia pihi mies ei ole suositu naisten keskuudessa. Kuitekin on niin että pihiys vaatii tiettyjä älyllisiä lahjoja.
Millä tavalla siinä säästää, jos ostaa joka toinen päivä 10-15 eurolla versus ostaa kerran viikossa 30-40 eurolla?
Hevoset syövät mielellään esim porkkanoita, niillä voi täyttää mahansa, jos normaaliannokset ruokaa ei riitä.
Mutta erinomainen asia, jos teet heille kotiruokaa.