Ehkäisykapseli ja paino noussut 5 kk aikana 12 kiloa :,(
Nexplannon kysessä ja ennen tätä mulla ei ole ollut minkäänäköisiä painongelmia. Onko täällä muita kohtalotovereita?
Kiven kovaan väittävät terveysasemalla ettei se vaikuta painoon. Miten sitten voi olla näin outo sattuma et laiton jälkeen paisuin kuin pullataikina?
Kommentit (33)
Ei se ruoka itsestään suuhun mene. Lopeta se paskan mättäminen niin paino putoaa.
Minulla on ollut kapseli 7 vuotta ja olen koko ajan pysynyt samoissa mitoissa, 169cm ja 51kg.
Onko muilla sekoittanut nälköhormoonit?
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa vaikuttaa painoon. Mulla jatkuva keltarauhashormoni vakioi olotilaksi sen menkkoja edeltävän turvotuksen, kuivuuden ja haluttomuuden. Että varsin on tehokas ehkäisytapa!
Sama. Minulla oli anemian hoitoon kierukka, joka ei sopinut. Yritettiin 3 vuotta. Lihoin tuona aikana melkein 30kg. Olo oli jatkuvasti aivan karsea, just tuollainen menkkoja edeltävä masennus, turvotus, pahoinvointi. Gynet (kävin usealla) väittivät kiven kovaa, ettei voi mitenkään johtua kierukasta, kyllä sinä itse nyt teet jotain tyyliin mussutat sohvalla roskaruokaa.
Kierukka lähti ja paino alkoi heti pudota. Ensimmäisen kuun aikana lähti 5 kg.
Joo, nexplanon-kapseli sekoitti nälkähormonit, tms ainakin mulla. Ei oikein pystynyt olemaan syömättä liikaa, vaikka olen koko ikäni ollut hoikka. Parim vuoden käytön aikana kertyi lisää 10 kg. Kivana lisänä valtavat menkat ja jäätävä hiustenlähtö. Nyt olen ollut puoli vuotta ilman kapselia, kiloista 8 sulanut pois, olo tuntuu taas terveemmältä. Hiustenlähtökin kurissa rautakuurin jälkeen. Kapselin poiston yhteydessä kerroin näistä sivuoireista ja mulle sanottiin vain, että ei tuollaista kyllä PITÄISI tulla, se on ihan Normaalia Iän Myötä Tulevaa. Ihana julkinen terveydenhuolto.
Tuollainen painonnousu alkaa jo itsessään olla tehokas ehkäisy...
On tärkeää muistaa, että painonnousuun voi olla useita syitä, eikä se välttämättä johdu pelkästään ehkäisystä, esi, ruokavalio, liikunta ja stressi.
Jos ohjeissa mainitaan haittavaikutuksena painonnousu, ruokavaliotaan on hyvä keventää heti alussa.
Pliis! naiset, älkää myrkyttäkö itseänne hormoneilla!
Opetelkaa ottamaan kakkoseen niin saatte helpommin orkutkin, ja voimakkaammin, ja jos on ihan pakko päästää siemenet ykköseen, käyttäkää välillä kortsua. Muuten ottakaa läimeet kehollenne, suuhun tai kakkoseen. Ihan eri tunne olla omien tunteiden ja himojen tulkki eikä vieraana kehossaan hormoneiden muokkaamana.
Naiset syyttää ylikiloistaan ehkäisyä vaikka todellinen kilojen kertymisen syy on syömisen ihanuus.
Miksi ei hanki sterilisaatiota? Se on hormoniton vaihtoehto, jos hormonit on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hanki sterilisaatiota? Se on hormoniton vaihtoehto, jos hormonit on ongelma.
No, kun sitä ei noin vaan hankita.
Et kohta tarvii kapseleita tai muutakaan ehkäisyä. Painosi ehkäisee jo itessään kun ei miehet halua