Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisykapseli ja paino noussut 5 kk aikana 12 kiloa :,(

Vierailija
20.03.2024 |

Nexplannon kysessä ja ennen tätä mulla ei ole ollut minkäänäköisiä painongelmia. Onko täällä muita kohtalotovereita?

Kiven kovaan väittävät terveysasemalla ettei se vaikuta painoon. Miten sitten voi olla näin outo sattuma et laiton jälkeen paisuin kuin pullataikina?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kohta tarvii kapseleita tai muutakaan ehkäisyä. Painosi ehkäisee jo itessään kun ei miehet halua

Vierailija
22/33 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan sovi sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoka itsestään suuhun mene. Lopeta se paskan mättäminen niin paino putoaa. 

Minulla on ollut kapseli 7 vuotta ja olen koko ajan pysynyt samoissa mitoissa, 169cm ja 51kg.

Vierailija
24/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla sekoittanut nälköhormoonit? 

Vierailija
25/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa vaikuttaa painoon. Mulla jatkuva keltarauhashormoni vakioi olotilaksi sen menkkoja edeltävän turvotuksen, kuivuuden ja haluttomuuden. Että varsin on tehokas ehkäisytapa!

Sama. Minulla oli anemian hoitoon kierukka, joka ei sopinut. Yritettiin 3 vuotta. Lihoin tuona aikana melkein 30kg. Olo oli jatkuvasti aivan karsea, just tuollainen menkkoja edeltävä masennus, turvotus, pahoinvointi. Gynet (kävin usealla) väittivät kiven kovaa, ettei voi mitenkään johtua kierukasta, kyllä sinä itse nyt teet jotain tyyliin mussutat sohvalla roskaruokaa.

Kierukka lähti ja paino alkoi heti pudota. Ensimmäisen kuun aikana lähti 5 kg.

Vierailija
26/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nexplanon-kapseli sekoitti nälkähormonit, tms ainakin mulla. Ei oikein pystynyt olemaan syömättä liikaa, vaikka olen koko ikäni ollut hoikka. Parim vuoden käytön aikana kertyi lisää 10 kg. Kivana lisänä valtavat menkat ja jäätävä hiustenlähtö. Nyt olen ollut puoli vuotta ilman kapselia, kiloista 8 sulanut pois, olo tuntuu taas terveemmältä. Hiustenlähtökin kurissa rautakuurin jälkeen. Kapselin poiston yhteydessä kerroin näistä sivuoireista ja mulle sanottiin vain, että ei tuollaista kyllä PITÄISI tulla, se on ihan Normaalia Iän Myötä Tulevaa. Ihana julkinen terveydenhuolto.

Vierailija
27/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen painonnousu alkaa jo itsessään olla tehokas ehkäisy...

Vierailija
28/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää muistaa, että painonnousuun voi olla useita syitä, eikä se välttämättä johdu pelkästään ehkäisystä, esi, ruokavalio, liikunta ja stressi. 

Vierailija
29/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohjeissa mainitaan haittavaikutuksena painonnousu, ruokavaliotaan on hyvä keventää heti alussa.

Vierailija
30/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis! naiset, älkää myrkyttäkö itseänne hormoneilla!

Opetelkaa ottamaan kakkoseen niin saatte helpommin orkutkin, ja voimakkaammin, ja jos on ihan pakko päästää siemenet ykköseen, käyttäkää välillä kortsua. Muuten ottakaa läimeet kehollenne, suuhun tai kakkoseen. Ihan eri tunne olla omien tunteiden ja himojen tulkki eikä vieraana kehossaan hormoneiden muokkaamana.

Vierailija
31/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset syyttää ylikiloistaan ehkäisyä vaikka todellinen kilojen kertymisen syy on syömisen ihanuus. 

Vierailija
32/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hanki sterilisaatiota? Se on hormoniton vaihtoehto, jos hormonit on ongelma.

Vierailija
33/33 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei hanki sterilisaatiota? Se on hormoniton vaihtoehto, jos hormonit on ongelma.

No, kun sitä ei noin vaan hankita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä