Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viha

Vierailija
20.03.2024 |

Palstalla on keskusteltu jonkun verran katkeruudesta ja vihasta/ vihaisuudesta. 

Mä ihmettelen, miksi mä en voi lakata vihaamasta erästä hlöä, jonka kanssa en edes ole missään tekemisissä. Siis mun äiti on joskus kauan sitten sanonut mulle muutaman kerran pahasti ja olen kai mä mun isääkin syyttänyt huonosta kasvattamisesta ja hoidosta, mutta en mä heitä vihaa (ainakaan enää) enkä ole vihoissani tai katkera. Siis en tajuu, miks mä en pääse negoista tunteista eroon tän kyseisen hlön suhteen, vaikka oon aiemmin päässy (vrt. vanhemmat). 

Mä en muista, miten mä pääsin omien vanhempien syyttelystä ym ym eroon, joten en voi soveltaa tähän nykyiseen ongelmaan. Ja ongelma se on, koska kärsin siitä vihasta. En halua vihata - ihan aidosti. En halua uskotella itselleni mitään, vaan aidosti päästä eroon tästä vihasta. 

En kaipaa anteeksipyyntöä tältä hlöltä. Haluan vain muuttaa oman pääni sisältöä. 

Kokemuksia/ vinkkejä kaivataan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko liittyä myös sinuun itseesi jonka heijastat tästä toisesta henkilöstä? Siis jostain omasta käytöksestä tms jota et pysty käsittelemään?

Vierailija
2/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko liittyä myös sinuun itseesi jonka heijastat tästä toisesta henkilöstä? Siis jostain omasta käytöksestä tms jota et pysty käsittelemään?

Voi olla. Sen v*ttuma inen käytös aiheutti sen, että mä uuvuin, minkä seurauksena mä en voinut hoitaa omaa hommaani niin hyvin kuin olisin muutoin pystynyt. Mä en uupuneena ollut niin ihana ihminen ja sen takia muutama ihminen ei voi sietää mua. Ne ei tiedä tästä toisesta ihmisestä mitään ja mitä se aiheutti. Sen seurauksena nää muut pitää mua kauheena ihmisenä. En kuitenkaan haluaisi näille muille ihmisille rueta selittelemään mitään. Niillä ei ole niin suurta merkitystä kuitenkaan. Mä vaan haluan eroon tästä järjettömästä ja hyödyttömästä vihasta eroon. 

Tiedän, että tunteet ovat seurausta ajatuksista, mutta mitä mun sitten pitäs ajatella?! Mä en keksi mitään positiivista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItä mitä eniten tukahdutat ja kiellät itsessäsi, niin sitä sitten eniten vihaat ja inhoat, kun näet sitä muissa ihmisissä.

Vierailija
4/7 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SItä mitä eniten tukahdutat ja kiellät itsessäsi, niin sitä sitten eniten vihaat ja inhoat, kun näet sitä muissa ihmisissä.

No joo, kuulostaa loogiselta, koska en soimaa omia vanhempia enää. Ymmärrän, että parhaansa tekivät, ja lasten kasvatus on rankkaa. Olen myös ymmärtänyt, että vaikka äiti sanokin mulle pari kertaa tosi rumasti, niin ei se kuitenkaan mua ihmisenä määrittele mitenkään. 

Ja jos mä mietin tätä vihani kohdetta, niin se sai kaiken sen, minkä mäkin olisin halunnu. Ja se sai kaiken, koska mä en saanut vaan jouduin luopumaan. Kai siinä vihassa on katkeruuden lisäksi kateuttakin. No kai tää on tämmönen klassinen tapaus siitä, että nallekarkit ei mee tasan. 

Uskon kuitenkin, että voin nyt saada ihan kaiken, mitä haluan eli ei oo mitenkään kytköksessä tohon ällötykseen. Sen takia tää vihaaminen onkin ihan järjetöntä energian hukkaa. Mä oon vaan juuttunut tähän ajatusmalliin. Varmaan syytänkin vihan kohdetta siitä, että vihaan. 

Vierailija
5/7 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyseessä on oma ajattelumallisi, eikä se liity toiseen henkilöön mitenkään.

Toinen henkilö, jonka niskaan kaadat asiasi, on tapa selittää itsellesi, miksi epäonnistuit.

Tämä on todennäköisin vaihtoehto.

Jos kuitenkin olet ollut kiusattuna/vainottuna pitkän aikaa, edellinen selitys ei välttämättä päde.

Tällöin voi olla, että. Sietokykysi on ylittynyt ja olet jäänyt vihan vankilaan. Rankaiset siis itseäsi toisen tekemästä teosta lisää (vihan kierre) , kun et ole käsitellyt tapahtumaa lävitse ja jättänyt taaksesi, etkä todennäköisesti reagoinut/voinut reagoida tapahtumaan kun se tapahtui. 

Vierailija
6/7 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tuollaiset vihantunteet kovin lapsellisina aikuiselta ihmiseltä. Itselläni ei ole kanttia olla armoton toista kohtaan, sillä en itsekään ole täydellinen. 

Vastaukseni kysymykseesi: Anna anteeksi ja vapaudu.

Vierailija
7/7 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Sen v*ttuma inen käytös aiheutti sen, että mä uuvuin, minkä seurauksena mä en voinut hoitaa omaa hommaani niin hyvin kuin olisin muutoin pystynyt. Mä en uupuneena ollut niin ihana ihminen ja sen takia muutama ihminen ei voi sietää mua. Ne ei tiedä tästä toisesta ihmisestä mitään ja mitä se aiheutti. Sen seurauksena nää muut pitää mua kauheena ihmisenä. En kuitenkaan haluaisi näille muille ihmisille rueta selittelemään mitään. Niillä ei ole niin suurta merkitystä kuitenkaan. Mä vaan haluan eroon tästä järjettömästä ja hyödyttömästä vihasta eroon. 

Tiedän, että tunteet ovat seurausta ajatuksista, mutta mitä mun sitten pitäs ajatella?! Mä en keksi mitään positiivista. 

Ammu ittes ja lopeta mun vainoaminen, hullu stalkkeri.