Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?

Vierailija
20.03.2024 |

Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on palkansaaja, näkyy heikennykset tavalla tai toisella jossain vaiheessa lähes joka alalla. Mm. lakiin tuleva palkankorotusjarru ja työehtosopimusten yleissitovuuden heikentäminen vaikuttavat pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
22/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä osuuko, määräaikainen työ päättyi kuun alussa, harmillista kyllä osuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuu. Opiskelen juuri uutta alaa ja aikuiskoulutustuki poistuu ymmärtääkseni elokuussa. Saa nähdä miten pärjään siitä eteenpäin. 

Vierailija
24/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu millään tavalla, en ole koskaan saanut mitään tukia. Lapsilisä aikanaan ja nyt ansaittu eläke. Ei mikään huippueläke, tämä riittää.

Vierailija
25/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hallitukseen pääsee valehtelemalla, niin kyse on kusetuksesta.

Kansan tukea leikkauksille ei ole.

Vierailija
26/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen laman aikaan kasvoi pankki r yöstöt, nyt niitä ei enää ole.

Jotainhan epätoivoiset ihmiset keksivät, on naiivia kuvitella, että ihmiset eivät pystyisi hädässä tekoihin, joita ei normaalitilanteessa koskaan uskoisi tekevän. 

Vierailija
27/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. En saa tn. aikuiskoulutustukea, ja jos jään ansiosidonnaiselle, niin tukia on leikattu.

Vierailija
28/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu, olen työssäkäyvä keskituloinen, enkä ole koskaan saanut mitään tukia.

Vierailija
29/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti osuisivat. Esim. Ei ole ihmisoikeus asua Helsingin keskustassa muiden maksamilla verorahoilla.

Vierailija
30/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työmatkavähennyksen omavastuu nousee ja enimmäismäärä pienenee, vaikutus reilut 1000€/vuodessa.

Kiinteisvero lähes tuplaantui

Lisäksi kunnallisvero nousee ensi vuoden alussa.

Käytän säännöllisti lääkärin määräämää reseptilääkkettä, jossa Kela korvaus pienenee. 

Terveyskeskusmaksut nousevat, muutaman minuutin  etäpuhelusta lääkäriveloitus  41.80€/kerta

Samoin ensimmäinen sairauspäivä palkaton, tosin harvoin olen sairaana, mutta luulen lisääntyvän, kun ihmiset tulevat sairaana töihin. 

Nämä ainakin ja vaikutus useampi sata euroa kuukaudessa ja  palkasta jää vähemmän käteen.

Ja näin luulen useimmille käyvän. Esim. joulukuussa kunnallisvero nousi jo viime vuonna 22 kaupungissa ja kunnassa ja tänä vuonna määrä tuplaantuu moninkertaisesti 

Vierailija
31/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en nosta mitään tukia. Opiskelen, mutta kustannan sen työllä. Eli opiskelen ja teen töitä yhtä aikaa. 

Vierailija
32/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saannut ikinä euroakaan rahaa tililleni yhteiskunnalta. Käyn töissä duunarihommissa josta saan 3200-3500 euroa palkkaa,maksan asuntolainaa,olen lapseton ja ikisinkku.

Minuun hallituksen leikkaukset ei kosketa ja työpaikallani ei ay liitto vaikuta. Kuulun ytk.

Käsittääkseni ansiotuloverotukseni kevenee ja polttoaineen verotus keveni. 

M33

Vierailija
33/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Hallitukseen pääsee valehtelemalla, niin kyse on kusetuksesta.

Kansan tukea leikkauksille ei ole.

Jos demarit leikkaisivat joskus jotakin niin silloin olisi 100% tuki?

Vierailija
34/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osu. Ja varkaita varten on virkavalta, vankilassa sitten ei tarvitse itkeä tukien pienuutta.

Ai meinaat että jauhelihapaketin nyysimisestä saa linnaa? Hauska veijari olet.

Sakon muuntorangaistuksesta ikinä kuullut?

Vierailija
35/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estäisikö se, että varastaminen on rikollista? Ja kun varastaa vie joltain toiselta jolla saattaa yhtä lailla olla tarvetta rahalle. Ei ne kauppiaatkaan mitään miljonäärejä ole.

Huomaa kuinka hyvään suomalaiset ovat tottuneet. Itketään kun on vähän tiukempaa, vaikka todellisuudessa on katto pään päällä, vaatteet niskassa, ruokaa kaapissa ja kaikki aika hyvin jos vertaa moneen ihmiseen maailmalla. Näin yhdenkin tyypin kitisevän siitä, että nyt hänen ei kannata enää tehdä kakkostyötään kun menettää 200€ tukia jos tekee sitä. Eli ottaa mielummin 200€ tukina kuin työnä? MIKSI? Eikö ihmiset halua elättää itse itseään? Minusta jotenkin kummallista. 

Vierailija
36/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tuohtuneena päätti, että ihan vähän omaa oloa parantaakseen aikoo käyttää leimaamattomat postimerkit uudelleen. Siis jonkunlaisena sympatiaeleenä tarkoitti, kyllä tälle naurettiin, kun mietittiin, että milloin tulee postimerkillistä postia edes :D mutta on meillä töissäolevilla kyllä sympatiat näihin pienituloisten ahdinkoon ajamiseen, toivottatavasti keksitään jotain todellisempaa kuin tuo leimaamattoman merkin käyttäminen :D!!!

Se tuli hällä niin sydämestä, kertoi että oli joskus opiskelijana jättänyt käyttämättä leimaamattoman merkin ja katuu sitä nyt vähän edelleen :D :D :D

(Itse olin monen lailla luullut, että ne saakin käyttää!)

Vierailija
37/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estäisikö se, että varastaminen on rikollista? Ja kun varastaa vie joltain toiselta jolla saattaa yhtä lailla olla tarvetta rahalle. Ei ne kauppiaatkaan mitään miljonäärejä ole.

Huomaa kuinka hyvään suomalaiset ovat tottuneet. Itketään kun on vähän tiukempaa, vaikka todellisuudessa on katto pään päällä, vaatteet niskassa, ruokaa kaapissa ja kaikki aika hyvin jos vertaa moneen ihmiseen maailmalla. Näin yhdenkin tyypin kitisevän siitä, että nyt hänen ei kannata enää tehdä kakkostyötään kun menettää 200€ tukia jos tekee sitä. Eli ottaa mielummin 200€ tukina kuin työnä? MIKSI? Eikö ihmiset halua elättää itse itseään? Minusta jotenkin kummallista. 

Maissa, joissa tukia ei ole ja palkat niitä surkeita, on ihan normaalia ja hyväksyttyä pölliä esim. työnantajalta.

Tietenkin myös työpanoksessa näkyy se huonon kohtelun tulos. Maat joita pidetään laiskoinen ja vetelystyöntekijöinä, kohta kohta kulttuurisina, johtuu paljolti siitä, että nämä työntekijät ei koskaan saa mitään parempaa siitä, vaikka juoksisivat kieli vyön alla tekemässä parhaansa. Samahan silloin on maleksia ja huvikseen huijata asiakasta ylempiä tahoja kiusatakseen.

Vierailija
38/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vielä toimeentulotukeen oikeutettuihin osukaan, vasta aikaa myöden kun se ei ole enää sidottu indeksiin. Vaikka hinnat nousee, toimeentulotuki ei enää nouse.

Nyt vaikutus on se, että nämä leikkaukset aiheuttaa monessa taloudessa sen, että tulot tippuu sen verran että tulee oikeus toimeentulotukeen.

Sellainen 60-80 000 ihmistä lisää sossun luukulle, näin ens alkuun. 

Vierailija
39/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin osuu.  Tuttujen, ystävien ja sukulaisieni kautta. Tunnen suurta solidaarisuutta ja olen valmis jatkamaan lakkoa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka hallitus ajaisi uudistukset läpi niin toimia ei lopeteta vaan etsitään "kiertoteitä". Aina on mahdollisuuksia ja löytyy porsaanreikiä osoittaa mieltä.

Vierailija
40/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osuu.  Tuttujen, ystävien ja sukulaisieni kautta. Tunnen suurta solidaarisuutta ja olen valmis jatkamaan lakkoa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka hallitus ajaisi uudistukset läpi niin toimia ei lopeteta vaan etsitään "kiertoteitä". Aina on mahdollisuuksia ja löytyy porsaanreikiä osoittaa mieltä.

Paljonko sinun tulot on kuukaudessa? Paljonko maksat asumisesta ja autoilusta kuukaudessa?

Itselleni on jäännyt sellainen mielikuva että hallituksen toimia työväestöstä kannattaa ne joiden palkka ei ole kovin hyvä ja heille jää asumis sekä autoilun jälkeen liian vähän rahaa käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi