Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käyttää paitamekkoja mutta ne ei sovi yhtään mun kropanmallille. Inhoan vaateostoksilla käyntiä.

Vierailija
20.03.2024 |

Olen Y-mallinen, kaikki paitamekot mitkä näyttää kivan rennoilta mallikuvissa on ihan navettamekon näköisiä mun päällä :( 

Oikeastaan kaikki vaatteet näyttää kauheilta mun päällä. Olen kiertänyt kauppoja löytääkseni uusia kevät/kesävaatteita ja mikään ei sovi. Pitäis lähteä pääsiäisenä reissuun ja mulla on älytön vaatekriisi päällä😭

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään yllätyin, kun katsoin lemmenviemää-sarjaa kun olin pitänyt sitä uusimman pääparin naista hieman muhkeampana (btw, tuossa sarjassa ei jostain syystä ole kuin hoikkia) mutta tämän päivän jaksossa oli toisenlainen vaatetus ja kas, eihän hän olekaan mikään pullukka vaan ainoastaan melko rintava.

Ekoissa jaksoissa sillä siis oli sellaista liehuvaista ja väljää kesämekkoa (jotka oli esim viime kesänä kovasti muodikkaita) ja se sai aikaan kokonaisvaikutelman, että olisi pullukka.

Vierailija
42/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs halterneck ja oikein liehuva leveä helma? Vyötäröllä tiukka

Halterneck saa ainakin minut näyttämään joltain sumopainijan ja bulgarialaisen kuulantyöntäjän hybridiltä eli kiitos ei.

Ja tuo kovasti liehuva helma toki tasapainottaa, mutta samalla tekee sitten alakropastakin ison eli sitten näyttää todella isolta.

ei ap, mutta sama ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kevään uusia Your face -mekkoja, Luhdan sivuilta löytyy. Paitamekkoa vois käyttää myös aukinaisena ilman vyötä ja alle toppi ja tiukat housut. 

Vierailija
44/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettele omalle kehon mallille sopivia vaatteita. "Inverted triangle body shape outfits", löytyy paljon tietoa. Yksi vinkki, mikä tulee heti mieleen, on että yläosa voisi olla vähän pelkistetympi ja tiukempi ja sitten rennosti istuvat housut tai hame, joka tuo kivasti volyymia vyötäröstä alaspäin.

Itse olen päärynänmallinen ja lyhyt, ihan mahdotonta löytää Suomesta itselleni sopivia vaatteita vaatekaupoissa kiertelemällä. Kyllä se on netistä usein tilattava, ja tosiaan ihan seuraamalla omia mieltymyksiä ja ymmärrystä kropan mallista. Paitamekot ei tosiaan sovi itsellenikään, ne on enemmän sellaisten banaaninmuotoisten pitkien naisten juttu.

Vierailija
45/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu ap, sama ongelma täällä. Kroppaani ei sovi mitkään tämän ajan muotivaatteet ja niin ajanhukkaa on yrittää kaupoista jotakin kivaa ja sopivaa löytää. Todella ikävää ja turhauttavaa. Netistä joskus löydän jotakin, lähinnä Zalandosta. Todella suppeasti on kuitenkin saatavilla kaunista A-linjaista vaatetta yhtään mistään.

Vierailija
46/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo googlailemanne mikälie huuhaasivustohan näyttää väittävän, että esim Eva Longoria, Meg Ryan, Elisabeth Hurley ja Reese Witherspoon olisivat omena-kroppaisia.

No ovathan nämä? Omenalla kuvataan monesti tyyppiä, joka ensimmäisenä kerää kiloja keskivartaloon. Jos omena on hyvin hoikka, niin silloin hänen kroppansa on enemmän Y tai H, mutta ei hän silti lakkaa olemasta omena, ainakaan jos yhtään lihoo. 

Vierailija
47/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP käyttänyt pukeutumisneuvojan palveluja? Joissain kaupoissa on maksutontakin palvelua ja voi välttää ehkä hutiostot. 

Vierailija
48/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs halterneck ja oikein liehuva leveä helma? Vyötäröllä tiukka

Halterneck saa ainakin minut näyttämään joltain sumopainijan ja bulgarialaisen kuulantyöntäjän hybridiltä eli kiitos ei.

Ja tuo kovasti liehuva helma toki tasapainottaa, mutta samalla tekee sitten alakropastakin ison eli sitten näyttää todella isolta.

ei ap, mutta sama ongelma

Joo ei halterneckiä minullekaan,  leveät hartiat ja roteva yläkroppa korostuu vielä ennestään ja sitten isorintaisena on ongelmana ne rintsikat joita en voi käyttää olkaimettomina (eli olkaimet jää näkyviin). Eikä muutenkaan olisi itsevarmuutta käyttää sellaista ainakaan ilman jotain avoneuletta tms ja siinä menee sitten se koko halterneckin idea kun jäisi kumminkin piiloon. Lisäksi minusta halterneck-vaatteen käyttäjällä tulisi olla pitkä kaunis kaula ja nätit käsivarret ja selkä joita mulla ei ole :(

ap

Vierailija
49/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somerolla on aarreaitta kaikenlaisille vartaloille. Muotiputiikki Helmi.

Vierailija
50/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo halterneckit ei sovi rintavalle ja rotevalle, koska vaatteessa pitäisi olla ennemminkin maltillinen v-kaula-aukko keventämässä kokonaisuutta eikä tuollaista tiukkaa kaulapantaa tai jopa poolomaista kaulusta. Itse olen rintava ja se jonkun julkkiksen lanseeraama "tissitarjotin" on minusta hyvinkin osuva kuvaus tällaiselle varustukselle.

Mikään vaate ei laskeudu kauniisti eikä istu rennosti/nätisti päälle vaan vaikka olisi mikä oversize-malli niin silti se ei näytä päällä kivan väljältä vaan teltalta ja silti yleensä vielä kinnaa jostakin. Sama juttu paitapuseroissa, että vaikka olisi väljäkin pellavapaita niin silti se ei ole sellainen rento vaan ainoastaan hankala päällä ja tissit on ekana esillä vaikka toki paidan alla ovatkin piilossa.

Vierailija
51/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP käyttänyt pukeutumisneuvojan palveluja? Joissain kaupoissa on maksutontakin palvelua ja voi välttää ehkä hutiostot. 

En ole. Olisi mielenkiintoista kyllä. Itseni tuntien tosin pelkään että olisi ehkä ajantuhlausta, olen niin kriittinen kroppani suhteen etten loppujen lopuksi pysty yhtään poistumaan mukavuusalueeltani noiden vaatteiden suhteen. Jotkuthan on sellaisia että pystyvät käyttämään mitä vaan vaatteita kun itse tykkäävät siitä, eikä ole yhtään niin tarkkoja että onko se imartelevin vartalonmallille. Pystyispä siihen, olisi paljon helpompaa. 

ap

Vierailija
52/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo halterneckit ei sovi rintavalle ja rotevalle, koska vaatteessa pitäisi olla ennemminkin maltillinen v-kaula-aukko keventämässä kokonaisuutta eikä tuollaista tiukkaa kaulapantaa tai jopa poolomaista kaulusta. Itse olen rintava ja se jonkun julkkiksen lanseeraama "tissitarjotin" on minusta hyvinkin osuva kuvaus tällaiselle varustukselle.

Mikään vaate ei laskeudu kauniisti eikä istu rennosti/nätisti päälle vaan vaikka olisi mikä oversize-malli niin silti se ei näytä päällä kivan väljältä vaan teltalta ja silti yleensä vielä kinnaa jostakin. Sama juttu paitapuseroissa, että vaikka olisi väljäkin pellavapaita niin silti se ei ole sellainen rento vaan ainoastaan hankala päällä ja tissit on ekana esillä vaikka toki paidan alla ovatkin piilossa.

Totta. Mulla ei ole ollut paitapuseroa käytössä sitten teini-iän.  

ap

Vierailija
53/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarkoitettukin naisille.

Ole sinä lösähtänyt olmi hiljaa.

Vierailija
54/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettele omalle kehon mallille sopivia vaatteita. "Inverted triangle body shape outfits", löytyy paljon tietoa. Yksi vinkki, mikä tulee heti mieleen, on että yläosa voisi olla vähän pelkistetympi ja tiukempi ja sitten rennosti istuvat housut tai hame, joka tuo kivasti volyymia vyötäröstä alaspäin.

Itse olen päärynänmallinen ja lyhyt, ihan mahdotonta löytää Suomesta itselleni sopivia vaatteita vaatekaupoissa kiertelemällä. Kyllä se on netistä usein tilattava, ja tosiaan ihan seuraamalla omia mieltymyksiä ja ymmärrystä kropan mallista. Paitamekot ei tosiaan sovi itsellenikään, ne on enemmän sellaisten banaaninmuotoisten pitkien naisten juttu.

Banaaninmuotoisten??

Vierailija
55/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.zalando.fi/kaffe-vapaa-ajan-mekko-green-flower-and-leaf-pri…

Mulla hyvin samanlainen kroppa kuin sulla ap. Tuon mekon ostin juuri (viskoosia) ja tuunaamaan sitäkin kyllä joudun :D Punon puuvillalangasta solmittavan nyörin vyötärölle, ilman on hemulikaapu isojen rintojen kanssa. Hemmetin vaikeaa on mekkojen kanssa kyllä. Muutama täydellinen luottokesämekko löytyy kaapista, itken varmaan kun menevät joskus huonoksi. Kun löytyy just oikeanlainen saa jopa y-mallinen nätin sopusuhtaisen siluetin, ja tietysti käyttömukavuus yhtä tärkeää.

Vierailija
56/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö googlettamalla jotain apuja siihen millaiset vaatteet sopisi y-kropalle? 

Uin kyllä nyt vähän vastavirtaan tässä. Miksi pitäisi niin kovasti yrittää olla eri muotoinen kuin on?

Pyöreä yrittää hälventää pyöreyttään laittamalla vyön rintojen alle ja y-kroppainen lisää volyymia lantiolle. Illuusio hyvin sopivista "ongelmakohdat" peittävästä pukeutumisesta on vain omien korvien välissä.

Kaikki naiset ovat ihan itsensä näköisiä ja en yhtään  ymmärrä niitä ns. ongelmakohtia. Jos isokokoinen kehopositiivinen tykkää pukeutua makkaroita korostavasti tai minihameeseen, hän pukeutuu. Miksi y-linjainen ei voisi pukea paitamekkoa jos tykkää siitä, tai miksi pyöreän pitäisi käyttää vyötä rinnan alla jos ei tykkää?

Minusta jokaisen pitäisi käyttää rohkeasti vain sellaisia vaatteita joista tykkää. Ei sellaisia joita muka on pakko käyttää piilottaakseen tai korostaakseen jotain.

Tai sitten olen vain kummallinen, kun en osaa katsoa ihmisiä sillä tavalla että yäk, tossa on taas y-kroppainen jolla on paitamekko, ja hui, pullea unohti laittaa mekkoonsa vyön, ja miksi tällä laiheliinilla on ihonmyötäinen toppi ja legginsit. Kaikilla pitäisi olla uskallus ja rauha pukeutua sellaisiin vaatteisiin joista itse tykkää.

Vierailija
57/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen linkkiin: mekon helma on mulla 162cm pituisella lähes maahan asti koossa 40, kuten arvelin ja toivoinkin.

T. 55

Vierailija
58/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla putinisti niin lööpissä luki.

Vierailija
59/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta hame ja housut jotka tekee lantiosta pulleamman. Ne muodot mitä puuttuu, täytyy vaatteilla feikata.

Miksi niin täytyy tehdä? Jos joku tietty muoto puuttuu, miksi se täytyy feikata? Miksi joku toinen muoto pitää piilottaa kun sitä on liikaa? Kenen mielestä puuttuu ja kenen mielestä on liikaa? 

Vierailija
60/72 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.zalando.fi/kaffe-vapaa-ajan-mekko-green-flower-and-leaf-pri…

Mulla hyvin samanlainen kroppa kuin sulla ap. Tuon mekon ostin juuri (viskoosia) ja tuunaamaan sitäkin kyllä joudun :D Punon puuvillalangasta solmittavan nyörin vyötärölle, ilman on hemulikaapu isojen rintojen kanssa. Hemmetin vaikeaa on mekkojen kanssa kyllä. Muutama täydellinen luottokesämekko löytyy kaapista, itken varmaan kun menevät joskus huonoksi. Kun löytyy just oikeanlainen saa jopa y-mallinen nätin sopusuhtaisen siluetin, ja tietysti käyttömukavuus yhtä tärkeää.

Mulla on pari hemulikaapua kotimekkoina, ovat ihania kesähelteillä. Itse ostin joku aika sitten tämän https://www.zalando.fi/cream-maksimekko-peach-flower-print-cr221c0vk-h1… ja se on aika kiva. Kehtaa kyllä laittaa päälle muuallekin kuin kotonaolemiseen. Toi rintamus istuu mulla napakammin kuin mallilla eli ei ole noin liehuvan näköinen ja jostain kumman syystä ei levennä mun yläkroppaa vaikka luulis kun on tuollaiset yli-isot hihat. Siinä on ympäri ommeltu kuminauha joka kuroo kangasta sisäänpäin siitä rintojen alta niin ei ole telttamallia.

Kesää ja helteitä odotellessa🌞

ap