Haluaisin käyttää paitamekkoja mutta ne ei sovi yhtään mun kropanmallille. Inhoan vaateostoksilla käyntiä.
Olen Y-mallinen, kaikki paitamekot mitkä näyttää kivan rennoilta mallikuvissa on ihan navettamekon näköisiä mun päällä :(
Oikeastaan kaikki vaatteet näyttää kauheilta mun päällä. Olen kiertänyt kauppoja löytääkseni uusia kevät/kesävaatteita ja mikään ei sovi. Pitäis lähteä pääsiäisenä reissuun ja mulla on älytön vaatekriisi päällä😭
Kommentit (72)
Miksi kukaan haluaisi ostaa sellaista, mikä ei sovi omalle kropanmallille?
Minä näytän pohjepituisissa hameissa vajaaälyiseltä. En käytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko kellohelma/levenevä tuollaisessa vartalotyypissä parhaiten, korostaisi kapeaa vyötäröä ja antaisi vaikutelman leveämmästä lantiosta/tiimalasivartalosta? Riippuu tietysti varmaan minkä mallinen kroppa kokonaisuudessaan on.
Toimii, mutta totesin monia kauppoja juuri kiertäneenä että juuri missään ei ole kellohelmaisia tai edes a-mallisia hameita tai mekkoja. Joka kaupassa on muuten tarjolla nyt pohjemittaisia suoria farkkumekkoja ja voin kertoa että ne ei ainakaan imarrellut meikäläisen kroppaa :D ap
Vierailija kirjoitti:
Erillinen ylä- ja alaosa. Tumma, kapea yläosa sekä vaalea ja leveä alaosa.
Mulla paitamekko näyttää myös hirveältä. Varmasti aika monella, itse asiassa useimmilla? Ostin kesällä paitamekon, ja näytän siinä juuri sen 20 kg painavammalta. Mitä sen väliä toisaalta? Se on sellainen burkha. Ei kai aina tarvitse näkyä vartalon muoto? Minulla on leveät hartiat ja rintakehä ja melko paljon käsilihasta, mutta olen kuitenkin tiimalasi.
Minulle paitamekko sopii, olen jotain tiimalasin ja H (tai I?) vartalotyypin väliltä. Hartiat ja lantio saman levyiset, pienet rinnat ja kapea vyötärö. Tosin vyötä käytän käytännössä kaikissa mekoissa, että ne istuu vyötäröltä. Mutta siis vyön kanssa paitamekko on tosi hyvä. Jostain tosi ohuesta, laskeutuvasta kankaasta (esim viskoosi tai ohut neule) tehty mekko voi toimia myös ilman vyötä, ainakin jos on lyhyehkö malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko kellohelma/levenevä tuollaisessa vartalotyypissä parhaiten, korostaisi kapeaa vyötäröä ja antaisi vaikutelman leveämmästä lantiosta/tiimalasivartalosta? Riippuu tietysti varmaan minkä mallinen kroppa kokonaisuudessaan on.
Toimii, mutta totesin monia kauppoja juuri kiertäneenä että juuri missään ei ole kellohelmaisia tai edes a-mallisia hameita tai mekkoja. Joka kaupassa on muuten tarjolla nyt pohjemittaisia suoria farkkumekkoja ja voin kertoa että ne ei ainakaan imarrellut meikäläisen kroppaa :D ap
Joo ei varmasti imarrellut. Itse shoppailen lähinnä kirppiksiltä, sieltä löytää vähän monipuolisempaa muotia kuin kaupoista.
Ainakin henkkamaukan nettikaupassa näyttää olevan kellohameitakin. Vaikka kieltämättä muoti on nyt aika suoraa enimmäkseen ja tuo matalavyötäröisyys-trendi ei varmasti ole Y-vartalolle mikään imartelevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää pienennyttää ne jättirintanne
Mee sä takas mamman helmoihin
Todella aikuismaista keskustelua puolin ja toisin.
Mitä muuta voi sanoa ylikseltä karanneelle teinille?
Vierailija kirjoitti:
Minusta se olisi juuri sellainen vaate johon olisi helppo pukeutua; mukava, rento mutta kuitenkin sen verran siisti että sopii moneen menoon. Tykkään käyttää hameita ja mekkoja varsinkin kesällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyiseltä??
Minulla on kyllä yksi kellohelmainen paitamekkokin olemassa, tosin se ei ole mitenkään uusi vaan sain sen yhdeltä kaverilta. Sellainen voisi toimia, jos nimenomaan paitamekko-malli on toiveissa? Toki voi olla vaikea kivijalkakaupasta nyt löytää, mutta nettikaupoissa on nykyään niin laaja valikoima että luulisi jostain löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä yksi kellohelmainen paitamekkokin olemassa, tosin se ei ole mitenkään uusi vaan sain sen yhdeltä kaverilta. Sellainen voisi toimia, jos nimenomaan paitamekko-malli on toiveissa? Toki voi olla vaikea kivijalkakaupasta nyt löytää, mutta nettikaupoissa on nykyään niin laaja valikoima että luulisi jostain löytyvän.
Olen kahlannut mm zalandoa ennätystahtiin tässä parin viime viikon aikana, tehnyt pari kolme tilaustakin (joista melkein kaikki meni palautukseen) ja alkaa tuntua toivottomalta. Vielä kun vaatimuksena on muu kuin polyesteri tms tekomateriaali, tietyt vaatimukset vaatteen mallissa ja kumminkin kohtuullinen hinta niin alkaa olla aika kapea valikoima. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö googlettamalla jotain apuja siihen millaiset vaatteet sopisi y-kropalle?
Kyllä, googleta vaikkapa inverted triangle body type
Googlailin huvikseni ja mun kroppa on suunnilleen kuin tässä jutussa olevan mallin (se eka kolmen kuvan sarja) https://stunningstyle.com/style-secrets/do-i-have-an-inverted-triangle-…. Ehkä vähän lyhyempi ja enemmän pömppöä alavatsalla. Ja littana perse :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyiseltä??
Kukaan täysissä järjissään oleva ei pukeutuisi niin.
Eiks Y-kropalle sopisi hyvin joku hulmuavahelmaisempi, kietaisumallinen mekko. Ei välttämättä hörhelöinen mutta sellainen jossa on enemmän yksityiskohtia vyötäröllä ja helmassa. Laajalla v-mallisella kaula-aukolla.
Itselläni on kaksi paitamekkoa ja kieltämättä se on vähän hankala malli, kun helposti se istuu tiukasti juuri vääristä kohdista ja on löysä niistä kohdista joita pitäisi korostaa.
Tunnistan ongelman vaikka Y:n sijaan olen myös omppu ja vielä rintava kaiken kurjuuden päälle. Mikään vaate ei istu ja yläkropan massiivisuuden takia näytän takki päälläkin todella isolta/muhkealta/lihavalta kun eihän mun päälle mahdu mikään S-L koon takki vaan pitää olla XL tai isompi jossa sitten kaikki muut mittasuhteet on päin sanonko mitä.
Itsekin tykkäisin mekoista aivan hirveästi, mutta sellaista mekkomallia ei ole olemassakaan joka tälle kropalle sopisi, näyttäisi naiselliselta mutta olisi samaan aikaan rento. Tai joo, jotkut marimekko-tunikat ja kaavut varmaan kävisi, mutta en tykkää tuollaisista vaatteista yhtään vaan just tuollaiset ap sunkin mainitsemat paitamekot olisi eniten omaa tyyliä. Itse vierastan niitä sellaisiakin mekkoja joissa on kovasti paljon rimpsua ja rypytystä, ne on taas ihan liian naisellisia makuuni ja toisaalta oikein korostaa tätä tietynlaista maskuliinisuuttani eikä mitenkään hyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö googlettamalla jotain apuja siihen millaiset vaatteet sopisi y-kropalle?
Googlailin huvikseni ja mun kroppa on suunnilleen kuin tässä jutussa olevan mallin (se eka kolmen kuvan sarja) https://stunningstyle.com/style-secrets/do-i-have-an-inverted-triangle-…. Ehkä vähän lyhyempi ja enemmän pömppöä alavatsalla. Ja littana perse :/
ap
Jep samanmuotoinen ole minäkin paitsi ehken vähän ompumpi, mutta suunnilleen tuolta näytän minäkin normipainoisena. Nyt sitten hieman pulleampana aivan kaikissa vaatteissa näyttää aivan järkyttävältä ja niin kyllä alastikin.
Olisi ihanaa kun olisi edes kesäksi se yksi/kaksi luottomekkoa joissa olisi aina hyvä olla ja peilikuvakin olisi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Googlailin myös ja tuolta sivulta alaspäin skrollaamalla oli vertaily y ja o- kroppien välillä ja siinä jennifer garner oli esimerkkinä y-kroppaisesta ja sitten drew barrymore esimerkkinä ompusta. Ja valitettavasti se drew näytti siinä pinkissä haalariasussaan vielä enemmän samalta kuin minä eräässäkin haalarissa jota tuli pari vuotta sitten sovitettua kun jossain oli vinkki kuinka se sopii monenlaiselle kropalle, on rento ja siihen saa vyöllä taiottua vyötärönkin.
Jep, ei näyttänyt rennolta mun päällä vaan oli vielä enemmän tätimäinen kuin tuo drew vaikka olen häntä muutaman vuoden nuorempi.
Tuo googlailemanne mikälie huuhaasivustohan näyttää väittävän, että esim Eva Longoria, Meg Ryan, Elisabeth Hurley ja Reese Witherspoon olisivat omena-kroppaisia.
Todella aikuismaista keskustelua puolin ja toisin.