Haluaisin käyttää paitamekkoja mutta ne ei sovi yhtään mun kropanmallille. Inhoan vaateostoksilla käyntiä.
Olen Y-mallinen, kaikki paitamekot mitkä näyttää kivan rennoilta mallikuvissa on ihan navettamekon näköisiä mun päällä :(
Oikeastaan kaikki vaatteet näyttää kauheilta mun päällä. Olen kiertänyt kauppoja löytääkseni uusia kevät/kesävaatteita ja mikään ei sovi. Pitäis lähteä pääsiäisenä reissuun ja mulla on älytön vaatekriisi päällä😭
Kommentit (72)
Täällä toinen y, jolle ei paitamekot ja vastaavat passaa. Ylipäätään naisten vaatteissa y-kropalle sopivia vaatteita on todella vähän tarjolla, varsinkin jos sattuu vielä olemaan tällainen leveät hartiat-ei rintoja ja hyvin kapea alaosa siitä rintojen kohdalta alaspäin.
Olen päätynyt käyttämään unisex-vaatteita, kun ne nyt omaan tyyliin sopii, mutta jos haluaisin jotain "naisellista", niin eipä tälle kropanmallille kyllä oikein mitään löydy. Eli juhlat vedetty aina jonkinlaisessa housupuvussa, takki peittää yläosaa.
Minäkin olen y-mallinen, mutta löydän hyvin minulle sopivia vaatteita. Itse tykkään kyllä paitamekoistakin, kaulus täytyy vain pitää auki niin, että siihen muodostuu v-kaula-aukko. Mutta jos koet että ne ei sinulle sovi, niin onhan maailma mekkoja täynnä. Tiedätkö, mikä sopii vartalollesi?
Ite laitan vyön, se luo muotoa ja on samalla asuste jota voi vaihdella halutun kokonaisuuden mukaan.
Nyt ei kyllä kannata kauheasti vaatteita sovitella ja ostella. Sitten on turha ilmetellä, miten ja mistä sen syyhyn onkaan saanut ja miten on levinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ite laitan vyön, se luo muotoa ja on samalla asuste jota voi vaihdella halutun kokonaisuuden mukaan.
Mun on pakko kysyä, että mihin kohtaan laitat vyön? En siis ole ap, vaan eka ketjuun vastannut y-kroppainen ja mun leveitä hartioita jopa isompi (?) ongelma on alavartalon tasainen kapeus. Eli jos laitan vyön vyötärölle, niin kun vyötärö ja lantio on lähes samat (ero näiden välillä on muistaakseni noin 10 cm tai alle), niin vyön käyttäminen vaan korostaa tuota alavartalon kapeutta/lantiottomuutta suhteessa leveisiin hartioihin. Ilman vyötä taas leveät hartiat aikaansaa +20 kiloa -efektin. Ehkä ainoa malli mekoissa on kietaisumalli aavistuksen kellohelmalla ja v-kaula-aukolla, se ehkä aavistuksen peittää mittasuhteita ja luo siluettia. En vaan muuten tykkää kyseisestä mallista.
Joo täällä myös nro 3 sanoo samaa, eli vyötä en voi käyttää paitamekoissa. Paitsi korkeintaan samanväristä kuin itse mekko, sellaista joka ei juuri erotu mekosta, mutta luo vähän mielikuvaa vyötäröstä. Erottuvat vyöt on ihan no-no.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kysyä, että mihin kohtaan laitat vyön? En siis ole ap, vaan eka ketjuun vastannut y-kroppainen ja mun leveitä hartioita jopa isompi (?) ongelma on alavartalon tasainen kapeus. Eli jos laitan vyön vyötärölle, niin kun vyötärö ja lantio on lähes samat (ero näiden välillä on muistaakseni noin 10 cm tai alle), niin vyön käyttäminen vaan korostaa tuota alavartalon kapeutta/lantiottomuutta suhteessa leveisiin hartioihin. Ilman vyötä taas leveät hartiat aikaansaa +20 kiloa -efektin. Ehkä ainoa malli mekoissa on kietaisumalli aavistuksen kellohelmalla ja v-kaula-aukolla, se ehkä aavistuksen peittää mittasuhteita ja luo siluettia. En vaan muuten tykkää kyseisestä mallista.
Mulla on just toi sama ongelma, että ei ole selkeää lantiokaarta/vyötäröä ja tapahtuu toi mitä kuvailit. Mulla on kyllä isot rinnat ja se tekee tuon +200kg efektin vielä moninkertaiseksi. Kietaisumekkojen alla on aina oltava joku toppi tms koska muuten on liian avonainen, mikä on kesällä taas tylsää. Ompeluvippaskonstit kaula-aukossa sen pienentämiseen taas tekee sen että se ei laskeudu kauniisti vaan vetää jotenkin kieroon tms.
ap
Erillinen ylä- ja alaosa. Tumma, kapea yläosa sekä vaalea ja leveä alaosa.
Mulla paitamekko näyttää myös hirveältä. Varmasti aika monella, itse asiassa useimmilla? Ostin kesällä paitamekon, ja näytän siinä juuri sen 20 kg painavammalta. Mitä sen väliä toisaalta? Se on sellainen burkha. Ei kai aina tarvitse näkyä vartalon muoto? Minulla on leveät hartiat ja rintakehä ja melko paljon käsilihasta, mutta olen kuitenkin tiimalasi.
Löytyykö googlettamalla jotain apuja siihen millaiset vaatteet sopisi y-kropalle?
Vierailija kirjoitti:
Menkää pienennyttää ne jättirintanne
Mee sä takas mamman helmoihin
Osta hame ja housut jotka tekee lantiosta pulleamman. Ne muodot mitä puuttuu, täytyy vaatteilla feikata.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö googlettamalla jotain apuja siihen millaiset vaatteet sopisi y-kropalle?
Kyllä, googleta vaikkapa inverted triangle body type
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just toi sam
Rinnakkuus varmaan hankaloittaa entisestään, mä olen tosiaan ladonovi hartioista, mutta rinnat on sitten kokoa 65AA/A, eli niiden hartioiden alapuolella ei ihan oikeasti ole mitään. Ja kun vielä pituuttakin on keskiarvosta suomalaista miestä enemmän, niin on tämäkin aivan toivoton kroppa vaatehankintojen kannalta :/
Vierailija kirjoitti:
A-mallinen mekko.
Niitä on yllättävän vaikea löytää mistään, ainakaan arkivaatteena. Tuntuu että muoti on nyt leveää ja väljää. Ap
Toimisiko kellohelma/levenevä tuollaisessa vartalotyypissä parhaiten, korostaisi kapeaa vyötäröä ja antaisi vaikutelman leveämmästä lantiosta/tiimalasivartalosta? Riippuu tietysti varmaan minkä mallinen kroppa kokonaisuudessaan on.
Kävin vielä yrittämässä josko jotain löytyisi. Vaatekaupoissa kiertelyn ja turhan sovittelukierroksen jälkeen on taas olo että on suunnilleen maailman rumin ihminen.
muita joille tämä on näin hankalaa?