Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteisen nostaminen omalta tililtä

Vierailija
20.03.2024 |

Mitä olette kertoneeet syyksi, kun nostatte isompia summia rahaa. Minun pitäisi Kelalta piilottaa noin 50000€, enkä viitsisi sitä automaatista nostaa, vaan mieluummin nippuina konttorista.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jo pitkään puhuttu, että eu - ssa halutaan käteisestä luopua kokonaan???

Vierailija
42/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun jo pitkään puhuttu, että eu - ssa halutaan käteisestä luopua kokonaan???

Mitäs sitten? Esim. saksalaiset haluavat pitää käteistä mukanaan tai varalla. Sähköiset systeemithän on todettu aikoja sitten täysin epäluotettaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap saa hilunsa käytettyä ennen kuin mikään kielto ehtii astua voimaan.

Vierailija
44/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Minun pitäisi Kelalta piilottaa noin 50000€, enkä viitsisi sitä automaatista nostaa, vaan mieluummin nippuina konttorista.

Nippuina😁.

Vitosinako meinasit nostaa?

100 500€ => 1 cm nippu

250 200€ => 2,5 cm nippu

Vierailija
45/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei voi kieltäytyä antamasta sinulle omia rahojasi riippumatta siitä minkä käyttötarkoituksen ilmoitat. Kokaiini, viina ja muut päihteet kirjataan kuitenkin vastaisen todistelun varalle siinä missä nopeat naiset ja hitaat hevosetkin.

Sama ei toimi toisin päin. Jopa ylioppilaat voivat joutua todistamaan lakkiaislahjaksi saamiensa rahojen alkuperän yrittäessään tallettaa käteistä nettiostoksiin tai visalla vingutettavaksi.

Voit yrittää tallettaa seteleitä talletusautomaatilla (max. 5k€/kk), mutta silloinkin ne voivat päätyä miekkahattuisen virkamiehen karvaiseen kouraan.

Et todennäköisesti saa pankista 500€ seteleitä ja hyvä niin, sillä niistä eroon pääseminen voi olla hankalaa. Opin tämän kantapään kautta yrittäessäni ostaa uuden yli 300€ kännykän 500€ setelillä. Minulla sattui olemaan sukanvarressa pahan päivän varalle jokunen riihikuiva viissatanen, joten panikoiduin. Kävi ilmi, että edes oma pankkini ei ottanut vastaan 12 vuotta aiemmin sieltä saamiani viissatasia ilman nostotositetta (pankki säilyttää tiliotteet 10 vuotta). Forex lupasi vaihtaa 1-2 seteliä kerrallaan osana Suomen pankin viissatasten takaisinvetoprojektia.

Parhaiten toimivaksi vaihtoehdoksi jäi ruokaostosten tekeminen iltapäivällä Lidlissä: 100€ ruokana, 200€ rahana ja 200€ lahjakortteina. Muualla kassajono pysähtyi aina siksi aikaa, kun joku haki vaihtorahaa takahuoneesta.

Saan Kelalta asumistukea. Kukaan ei ole missään vaiheessa kysellyt käteisen perään. Rahastosijoituksille lasketaan muistaakseni 8% tuotto-oletus, joka vähennetään tuesta. Käteen jää siis enemmän pitämällä rahat sukanvarressa kuin rahastoimalla ja ilmoittamalla ne Kelalle.

Tärkeintä on tietysti, että pienikin kotivara antaa pelivaraa ja rauhoittaa.

Vierailija
46/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin kerran 15000 euroa perintörahaa kun äiti kuoli ja pankissa antoivat paperin mihin piti kirjoittaa mitä varten tarviin rahaa. Kirjoitin siihen että ostan seksiä ainakin parilla tonnilla. Sitten ostan uuden telkkarin ja vaatteita ja perämoottorin ja pienen veneen.

Vierailija
47/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko omituista ajatella että ihmisen pitää selitellä pankille mihin rahojansa käyttää.. mitä se kuuluu pankille vaikka nostaisin pari tonnia ja ostaisin sillä 400 kuutiota lehmän lietettä? onko se jotenkin pankin asia mitä minä rahoillani teen? jos haluan nostaa tililtäni vaikka kaikki rahat niin ainoa asia mitä pankin pitäisi siinä tehdä on alkaa kaapia niitä rahoja kasaan eikä urputtaa että mitä sä teet niillä rahoilla. onko muissakin maissa yhtä omituiset käytännöt vai onko tämä joku suomen oma systeemi?

Vierailija
48/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...mitä sä teet niillä rahoilla. onko muissakin maissa yhtä omituiset käytännöt vai onko tämä joku suomen oma systeemi?

Voisi myös kysyä mitä pankki tekee tiedolla siitä millainen ajokortti minulla on tai miltä naamani näytti lähemmäs 40 vuotta sitten. Mutta niin vain sujuvasti skannasivat ajokorttini samalla kun kyselivät mm. ketä isokenkäisiä tunnen. Tämä on sikäli huvittavaa, että muistaakseni eduskunnan oikeusasiamies nimenomaan kielsi aikoinaan henkilöllisyysasiakirjojen kopioinnin videovuokraamoilta. Pelkän henkilöllisyyden toteamisen (rasti ruutuun Ajokortti) pitäisi riittää pankille. Rikoksia tutkivalla viranomaisella (poliisi) on tarvittaessa pääsy ajokorttirekisteriinsä.

Yritin kymmenkunta vuotta sitten vaihtaa kuukausipalkkani verran viisikymppisiä viisisatasiksi. Naapuritalon OP kieltäytyi, koska en ollut heidän  asiakkaansa. Oma pankkini Danske vaati tallentamasn rahat tilille ennen kuin suostui luopumaan viisisatasista (jotta tiedetään kuka olen ja millä asialla).

Kyse on tietysti rahanpesun estämisestä. Isot rosvot nauravat veroparatiiseissa partaansa samalla kun Suomen ja EU:n viranomaiset kuluttavat omaa ja pankkien aikaa lillukanvarsiin.

Vierailija
49/49 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä S-pankin toimintaa.

Nostan s-tililtä minun omaa rahaa 50€, sitten tulee kuukauden päästä lasku joka on 54€ ja saajana s-pankki.

Mistä minä oikein maksan ja kenelle ja miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi