Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteisen nostaminen omalta tililtä

Vierailija
20.03.2024 |

Mitä olette kertoneeet syyksi, kun nostatte isompia summia rahaa. Minun pitäisi Kelalta piilottaa noin 50000€, enkä viitsisi sitä automaatista nostaa, vaan mieluummin nippuina konttorista.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Kela tarkasta tiliotteet takautuvasti? 

Mitä sitten vaikka takistaakin, voi sanoa että rahat meni lauluun,viinaan ja naisiin ja kivaa oli niinkaun kuin sitä kesti.

Toki voit sanoa mitä vaan, mutta se ei tarkoita että saisit tukia.

Vierailija
22/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kerralla tarvitse nostaa. Nostat vaikka 2000-5000 kerralla. Meillä on perheessä yleensä joku 2000 euron käteisvarasto hätävarana. Käsittääkseni jokaisessa kotitaloudessa pitäisikin olla tällainen käteisvarasto. Puoliso ensi alkuun hämmentyi pankin uteluista, kun kävi nostamassa näitä isompia summia. No hän ei keksinyt hätäpäissään muuta kuin Lapin reissun. Yhdellä kerralla pankkivirkailija oli itse ehdottanut kotivaraa, kun mies ei hämmennyksissään keksinyt selitystä. Yksi selitys voisi olla vaikka auton tai tosiaan esim. koiran osto. Näitä varten voi hyvinkin nostaa 2-5 tuhatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko automaatista voi nostaa kerralla pitääkö se 2021 säädetty 400 euroa OTTO maatista vielä paikkansa?

Paljonko otosta voi nostaa?

Lisäksi Otto-automaattien suurin mahdollinen kertanosto on pienennetty aiemmasta 1000 eurosta 400 euroon 25.2.2021 alkaen.

Vai tarkoittaako tuo sitä että useamman noston voi tehdä peräkkäin siihen asti kunnes oman pankkikortin nostoraja täyttyy?

Vierailija
24/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kela tarkastaa tilejä kun yrittäjätkin saavat asumistukea.

Vierailija
25/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut joskus että haluan säilyttää rahat kotona siltä varalta että pankkiautomaatti ei toimi ja että luotan enemmän omaan kassakaappiin. Sain 25.000 käteen ongelmitta. Ei ne sitä voi estää että nostaa.

Vierailija
26/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minulla on tässä yli vuosi aikaa hävittää rahat tililtä, myydä autot. Asunnon sain juuri myytyä ja siksi rahaa on tilillä. En minä niitä rahoja vuokran maksuun laita. Ehei. AP

Vierailija
27/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut joskus että haluan säilyttää rahat kotona siltä varalta että pankkiautomaatti ei toimi ja että luotan enemmän omaan kassakaappiin. Sain 25.000 käteen ongelmitta. Ei ne sitä voi estää että nostaa.

Onko kaikissa pankeissa oman rahan nostaminen maksullista jos nostaa yli 10 000 euroa? S-pankin hinnaston mukaisesti perisivät 0,5% ei ennen käsittääkseni ole maksuja peritty?

Vierailija
28/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minulla on tässä yli vuosi aikaa hävittää rahat tililtä, myydä autot. Asunnon sain juuri myytyä ja siksi rahaa on tilillä. En minä niitä rahoja vuokran maksuun laita. Ehei. AP

Aika halpa asunto jos vaan 50 000 sait..

Vierailija
29/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Otto automaatilla nostaa rahaa?

Automaatilla voit nostaa käteistä pankkitililtä maksutta neljä kertaa kuukaudessa. Otto-automaattien sijainnit voi tarkistaa suoraan otto.

Vierailija
30/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikissa pankeissa oman rahan nostaminen maksullista jos nostaa yli 10 000 euroa? S-pankin hinnaston mukaisesti perisivät 0,5% ei ennen käsittääkseni ole maksuja peritty?

S-pankissa muuttui ihan hiljattain. Ennen oli maksutonta ja nyt maksaa. Muuttui helmikuussa(?)

Vierailija
31/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yli vuoden ajan aiot kuitenkin maksaa vuokraa omasta pussistasi.

Vierailija
32/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika halpa asunto jos vaan 50 000 sait..

Koitapa nyt ensin hankkia itse senkin verran. Jos olisin miljonääri, niin ei tarvitsisi tällaista verosuunnittelua tehdä, sen kun asuisi fugessa talvet. Mutta näin pienellä pääomalla täytyy luovia, tai siellä ei edes käydä. AP

Vierailija
33/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankissa nostin tuon 25K viime vuoden alussa. Ei maksanut kyllä mitään. 

Vierailija
34/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yli vuoden ajan aiot kuitenkin maksaa vuokraa omasta pussistasi.

Anssista menee kyllä koko vuokra.

Vierailija
35/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahaa sieltä Kelasta ajattelit reilun vuoden päästä hakea? 

Vierailija
36/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tarkistaa tiliotteet ainakin kolmen kuukauden ajalta takautuvasti, en tiedä tarkistavatko joissain tapauksissa pidemmältäkin ajalta. Hakemuksissa kysytään myös varoista, asuntojen myynnistä tulleista varoista ym. Eli jos jäät kiinni, että sinulla on rahaa jemmassa, vaikka hakemuksessa olet tämän kieltänyt, joudut maksamaan tuet takaisin ja jemmassa olevaa summa vyörytetään seuraavillekin kuukausille. Noin ison summan ollessa kyseessä voisi joutua jopa käräjille. 

Vierailija
37/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta tili tyhjäksi ja lopeta tili sen jälkeen, voit avata uuden tilin uudessa pankissa, älä kuitenkaan talleta rahojasi sinne.

Vierailija
38/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok vai persu täällä tarinoi ja yrittää kuvailla toimeentulotukea niin isoksi että kannattaa asunnot, autot, ja rahat hukata jotta saa toimeentulotukea.

Rahamiehelle luulisi olevan pikkuraha tuo n 500 euroa joka kuussa jää ruokaan, puh.laskuun, hygieniaan ja tommosiin menoihin.  Ettei sen takia kannata juljustella?

Vierailija
39/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahaa sieltä Kelasta ajattelit reilun vuoden päästä hakea? 

Työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea. 34 vuotta olen veroja niitä varten maksanut, että ajattelin omiani vähän nostaa. AP

Vierailija
40/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta tili tyhjäksi ja lopeta tili sen jälkeen, voit avata uuden tilin uudessa pankissa, älä kuitenkaan talleta rahojasi sinne.

Yksi ulosottoa pakoileva tuttuni kikkailee samalla lailla pankkien kanssa. Kun on tiedossa että on tulossa isompi summa rahaa niin avaa sitä varten tilin toiseen pankkiin ja nostaa rahat heti pois kun ne tulee. Maksukiellon määräämisessä kestää kuulemma aina jonkin aikaa niin näin saa enemmän rahaa itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi