onko ok ottaa alakouluikäinen lapsi mukaan aikuisten tanssitunnille?
tällainen tilanne oli viime viikolla. käyn tunnilla, jossa aikuiset tanssii, harjoittelee koreografioita jne. ohjaaja on todella hyvä ja olen tykännyt. nyt parilla osallistujalla oli mukana lapsia, eli kaksi alakouluikäistä lasta tanssitunnilla. heistä oli jonkin verran häiriötä, vaikkei ne lapset olleet mitään adhd-tapauksia. onko teistä ok tuoda lapsia tuollaiselle tunnille, joka on aikuisille tarkoitettu?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ok
todella samoin, haluaisin itse häiriöttömän opetuksen ja fiiliksen kun siitä kait maksankin. lastehoitoapua sulle heti
Jos lapsi istuu salin reunalla hiljaa, eikä liikuskele ympäriinsä tai pidä mitään ääntä, niin mä en nyt ymmärrä että mikä ongelma asiassa on. Mä en tanssiessa kyllä kerkiä kiinnittää huomiota yhtään mihinkään muuhun kuin tanssimiseen, eli mulle ois ihan sama että miten monta ihmistä siellä salin reunassa istuu, jos niistä ei kuulu eikä näy mitään.
Jos ohjaaja ei tajua tätä päivänselvää asiaa kieltää, ottaisin yhteyttä tanssikoulun johtoon. Jos maksan jostain harrastuksesta, en todellakaan halua sinne muiden enkä omiakaan lapsia nurkkiin norkoilemaan. Vaikka olisivat hiiren hiljaa, siitähän ei ole kyse. Mitä nämä nykymammat oikein kuvittelevat, kun tällaista pitää edes miettiä?
Jos lapsi osaa oikeasti istua paikallaan hiljaa, niin sitten ei mitään ongelmaa. Jos lapsi pyörii jaloissa ja pitää ääntä, niin sitten ei kuulu tunnille.
Olen lapsena ollut monessa mukana, mutta olin niin kiltti ja rauhallinen, että kirjan/lehden kanssa istuin rauhassa paikallani (lapsuudessani ei vielä ollut nykyisiä digilaitteita).
En käsitä miksi noita kersoja pitää raahata joka paikkaan. Itsekästä toimintaa. Jättäkää ne pennut koitiin, niin muiden ei tarvitse kärsiä puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ohjaaja ei tajua tätä päivänselvää asiaa kieltää, ottaisin yhteyttä tanssikoulun johtoon. Jos maksan jostain harrastuksesta, en todellakaan halua sinne muiden enkä omiakaan lapsia nurkkiin norkoilemaan. Vaikka olisivat hiiren hiljaa, siitähän ei ole kyse. Mitä nämä nykymammat oikein kuvittelevat, kun tällaista pitää edes miettiä?
Ei kai tajua, koska kun mä olin lapsi, niin oli ihan normaalia, että lapset oli mukana harastuksissa. Mä olen syntynyt vuonna 1983 ja muistan lapsuudestani että kun äidillä oli jotain sen harrastuksia, niin siellä oli aina useallakin naisella lapset mukana ja me sitten puuhailtiin taustalla omiamme. Niin että minusta on ihan normaalia, että aikuisten harrastuksissa siellä liepeillä oleilee lapsia. Mua ei ole koskaan häirinnyt, kun en muista kertaakaan että ne lapset ois olleet häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä tunnin ohjaajalta, mikä käytäntö asiassa on. Voihan se olla, ettet ole ainut ketä tilanne häiritsee.
ohjaaja toivotti lapset tervetulleeksi. minusta hiukan kyseenalaista tuoda lapsia tuonne, vaikka vähän kyllä ymmärrän niitä äitejäkin.
No sitten ne on tervetulleita, ei kai siinä mitään kyseenalaista silloin ole. Kai niillä äideillä on ollut joku syy, miksi ovat tuoneet lapset mukanaan.
Ei välttämättä ole tervetulleita, mutta ohjaaja ei oikein voi sanoa maksavalle asiakkalle, että painuppa vttuuu kakaroinesi.
Mutta eikös niiden lastenkin pitäisi maksaa osallistumisestaan, kun kerran paikalla ovat?
Itse ainakin olen urheiluharrastuksissani urheilemassa. Oletan saavani täyden vastineen rahoilleni, eli tehokasta ohjausta koko sen ajan, minkä tunti kestää. Jos sitten joku tuo sinne lapsensa, tunnin tehokkuus kärsii väistämättä, koska ei ne kumminkaan istu hiljaa nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä tunnin ohjaajalta, mikä käytäntö asiassa on. Voihan se olla, ettet ole ainut ketä tilanne häiritsee.
ohjaaja toivotti lapset tervetulleeksi. minusta hiukan kyseenalaista tuoda lapsia tuonne, vaikka vähän kyllä ymmärrän niitä äitejäkin.
Lisään vielä, ettei kellään ole aiemmin ollut lapsia mukana, joten ohjaajalle tuli tämä ehkä yllätyksenä eikä ole miettinyt asiaa loppuun asti.
Ei ole. Aikuisten harrastus, oli se mikä tahansa, ei ole lasten hoitopaikka. Ei mitään ulkopuolisia häiriötekijöitä. Päivänselvä asia. Ohjaajan asia estää. Jos yksi saa tuoda, saisivat siis muutkin. Ei tietenkään tuoda vauvoja, lapsia, koiria eikä kavereita tunneille.
Meillä oli kerran yksi vertaistukiryhmä, mihin eräs äiti kysyi etukäteen, voiko tulla vauvan kanssa, kun ei saa hoitajaa. Kauniisti ohjaaja vastasi ja kielsi vedoten, että ei haluta mukaan mitään, mikä voi viedä muilta, äidiltä itseltäänkään keskittymisen aiheeseen. Hyvä vastaus.